• mage06

Vita hem

Hej, hej! Fy för halsfluss ni som har det! Det är ju så obehagligt! Krya på er!

Ja många av er har väl träffats förut? Jag tycker att det skulle vara roligt.

Titta här så urgulligt! Om det ändå varit två sänggavlar...
    www.blocket.se/stockholm/Sanggavel__2_sangskap_och_byra_24817989.htm&w=2

Sen kräks jag snart på ordet shabby Men den här tycker jag är så fin!
    www.tradera.com/Jattestor-ny-oval-klocka-farfarsmodell-sa-shabby-chic---auktion_103323684

Nu skall jag gå ut och gå en sväng... och rocka Rocky Roadsen i magen lite

• mage06
    Anton2005 skrev 2009-12-28 14:33:14 följande:
    Herre gud jag sitter på jobbet fast att jag igentligen skulle vara ledig idag. Jag skulle skriva kontrakt på ett hus men nu har köparen ändrat sig och vill inte skriva kontrakt i december för att det känns bättre att börja nya året med ett husköp och för att det känns så mycket de här dagarna eftersom julen är jesus födelse. Hoppas inte jag trampar någon på tårna nu....men jag tycker det var helt idiotiskt av honom eftersom han själv tjatat om kontrakt idag. Är han så religös så borde han väl aldrig bokat kontrakt denna dag från första början. Jag höll iaf på att trilla av stolen och är skit sur nu
    Haha, missade dig... Såå komiskt, men troligen inte för dig just då... Vidskeplig köpare troligen...
  • mage06
    Amelié77 skrev 2009-12-29 19:01:21 följande:
    Vem av er var det som har använt metallschabloner? Jag fick hem mina idag och tänkte jag skulle testa på lite papper. Men det blev inte alls bra...färgen smög in under kanterna så det rann ut ganska mycket. Använde ganska tjock akrylfärg som jag har då jag scrappar. Några tips? Vad ska man ha för färg och vad ska man dutta på färgen med?
    Jag har... har använt mjuka sidan på en scotch-brite svamp. Dutta, inte dra
  • mage06
    Amelié77 skrev 2009-12-29 19:29:14 följande:
    mage06 - men så gjorde jag också! Vad har du använt för färg? Lyckas du få fina raka kanter utan klott?
    Mmm, heeelt perfekt blev det Jo men jag blev nöjd... Jag använde textilfärg från Panduro så det var på tyg... Men jag har provat på papper också. Har du ett testpapper vid sidan om? Hellre för lite färg än för mycket... Ja men du förstår säkert. Sen kanske inte jag tycker att det är så viktigt med knivskarpa kanter så jag är nöjd tidigare än du
  • mage06
    Amelié77 skrev 2009-12-29 20:03:23 följande:
    Hmm, krångligt att få det att funka...jag tänkte att jag skulle testa på ett papper först, men egentligen är det trälådor jag tänkte texta på. Men dem vågar jag nog mig inte på än, det verkar ju krävas en hel del övning innan man får till raka kanter. Anton - har du kommit på nåt knep eller rinner det utanför kanterna ännu?
    Numberone har ju lyckats bra också...finns ett par bilder på hennes blog. Hon kanske har några tips?
  • mage06

Haha, här diskuterar proffsen trenderna

Jag, som inte är proffs då är inte någon direkt trendmänniska i den betydelsen att inredningen skiftar alltför ofta. Men jag tror att har man det genuina intresset för inredning som vi har här inne så ser man lite för mycket av samma för länge liksom...Känner inte ni lite så? Jag tröttnar ganska fort på en del saker som egentligen är fina men blir som...köttbullar med mos till slut

Jag har nog haft samma grund större delen av mitt liv faktiskt. Har alltid dragits till det gamla, använda, historiska, klassisk design, lite orientaliskt, lite kolonialt...Men så har jag dragit till med en lejongul köksvägg och lite för många strandfynd i perioder

Hur som helst så tror jag på Art Deco, Jugend eller Art Noveau, smutsigare pasteller, mera lila, orientaliskt och kolonialism. De svarta kontrasterna till det vita har ju varit populära ett tag och det industriella och Vintage-stilen kommer med all säkerhet fortsätta.

Det är min lekmannamässiga, och inte så svårtippade, gissning

Vad vi kommer att ha runt halsen, handlederna och i örsnibbarna kan ni se i min blogg I´m in love!

www.noamajahemma.blogspot.com

Gott Nytt År alla gulliga, duktiga och inspirerande inredningsvänner!

• mage06

Gott Nytt År alla fina! Sitter här i mörkret och nördar framför datorn med en grym....magvärk Nya Nic...bäst man lägger dem på minnet innan ni byter bild

Pums: Det tycker jag är jättegulligt! Att din man kallar dig så, byt inte det namnet .

Jag kallas "skat" (på danska då), mus (muss på danska och har inte samma fräcka klang på dk som på Svenska ) och Anna Johanna, bland annat här hemma (sofatyrann har också hänt mindre charmigt dock, hahaha). mage06 är ju inte så speciellt svårt att lista ut var det kommer från och borde väl ändra men man vänjer sig ju.

Jaha, vad skall detta år bjuda på då?! Jag hoppas på att ta mig i kragen och genomföra alla idéer jag har och starta eget! Nyårslöftet är inte heller det så originellt...gå ner 15 kg...japp, så många är det...

Hittade något på Blocket jag tänkte tipsa om...
    www.blocket.se/stockholm/IKEA_kok__Lidingo__25297628.htm&w=1

Det är något annat jag önskar mig i år, ett nytt kök! Bostadsföretaget vi hyr hos lär inte infria den önskan (ens efter över en miljon i inbetalad hyra ). Så planen är att fräsa till egna, enkla luckor i pdf-board. Jag har en kompis som gjort det och det blev tokbra!

Nu skall jag nörda vidare på nätet och se om jag hittar någon galen rea jag kan klicka hem något ifrån...tips någon?

Svar på tråden Vita hem