• versan

Vita hem

Pums skrev 2009-12-10 13:45:11 följande:
    Tack för tipset!Ser ingångshållet vid grunden...Exakt samma ställe som förra året.
    Om dom lägger ut gift så är risken att Musen går och dör någon annanstans med en Förskräcklig stank som följd.
    Fråga om man kan aptera en fälla med något gott som OSTBÅGAR, choklad, eller hederlig ostbit, 
    MEst gillar mössen choklad har jag hört.
    Vi har fångat möss med alla sorter. Så det funkar.  
  • versan
    Mimmi 71 skrev 2009-12-10 06:37:32 följande:
    Själva maskinen i sig kan väl inte sy så mycket utan behöver instruktioner och mönster. Då kan den i stort sett sy vad som helst. Antingen köper man färdiga mönster eller också skaffar man sig ett program till datorn (som kostar lika mycket som hela maskinen) så kan man göra egna mönster. När jag köpta maskinen så följde det med ett lite enklare program som jag hoppas mycket på. Här skall det både broderas på barntröjor och på kuddar, dukar, gardiner och handdukar. O det går bra så skall det även bli tre julklappar är det tänkt. En till svärmor och svärfar (tröjor med deras hund och hundnamnet) och till pappa (handduk och "gymnastikpåse" att ha bowlingklotet i) Min maskin gick på närmare 15 000:- Men min marknadsförsljning har gått så bra så jag tycker jag är värd det Jag har drömt om en sådan här maskin i flera år.Anton: Underbar hylla! Själv blev jag snål när lillemannen skulle få bokhylla i sitt rum och köpte Expedit Ang. stämpelfärg Jag har köpt stämpelfärg på både Slöjddetaljer och på Screentec. Den sistnämnda är hur bra som helst, nackdelen är att deras förpackningar är stora och vill man ha flera färger så blir det rätt så dyrt. Där har de även screentryckutrustning som är nästa mål i min sömnad Har man det så kan man trycka sina egna Svanefors-gardiner istället för att leta sig fördärvad pga att de är slut överallt
    Precis som jag misstänkte SVINDYR :-P
    Jag brukar kolla på Mässor då kan man få ordentlig mässrabatt.
    Men fast jag får hiskelig bra rabatt så tvekar jag. {#lang_emotions_undecided}

hehehe... Jag kanske får leja dig till mina projekt.  

• versan
    Prinsessan Leia skrev 2009-12-10 16:39:07 följande:
    Fröken vit, jag har varit med om det skräcksenariot, 2 döttrar som kräks och en liten i magen som gör mamma helt orörligfy vad hemsktsom tur va det runt 12 på natten så jag hade inte hunnit somna dåden anda börjar kräkas, kaskader. Sen kommer den andra igång. De delade rum då och jag visste inte Hur jag skulle fixa det. Lät dem kräkas på golvet och ringde hem maken fr jobbet (jobbar natt) dock tog det sådan tid så jag hann städa undan..tog över en timmeusch inget jag vill göra omnu far jag hemåt fr en tuff jobbdag, borde varit hemma men man är oftast efter klok, sen ska vi kolla på när Fröken Wilma är världens vackraste Lucia!!!
    HON blir säkert Finaste LUCIAN Någonsin.
    guuu så myyysigt.
  • versan
    Mimmi 71 skrev 2009-12-10 18:51:33 följande:
    Jag kunde inte hålla mig till vårens syfestival dessutom är jag rätt nöjd med att få med dataprogrammet. Jag har allt gått och suktat på tidigare syfestivalen och varit snål trots rejäla erbjudanden på demomaskiner så jag känner igen det Tack vare bra försäljning det sista halvåret och en snäll tomte så är det äntligen dags. Längtar så till jag får hem min nya pärla! Det plockar dessutom till ytterligare med alla tillbehör - köpte stabilisering för flera hundra igår och kikar nu på broderitråd från USA där det är betydligt billigare (men ändå mycket pengar).Du får höra av dig så får vi se vad vi kan göra, men första måste jag testköra den själv ett bra tag Miljoner idéer i huvudet redan.
    Hihi... Förstår dig!
    Man blir lätt köpgalen på Biprodukter när man ahr en ny grej.
    Har du kollat på broderitrådar på Tradera?
    Hittade sån där för ett tag sedan.
    Billiga blev dom också.
    har en maskin som kan brodera basic slingor blommor och text men jag tycker inte om typsnittet så jag använder aldrig det.
  • versan
    Daggdroppen skrev 2009-12-11 15:20:10 följande:
    Här är också en ganska rolig tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49276489.htmlEller mest grymt äckig!
    Det var så grymt äckligt så jag höll på att få spader.
    Fattar inte att folk kan vara så äckliga.
    *brrr, ryser av avsmak*
  • versan

Nu har jag precis gjort färdigt årets Pepparkakshus.
    Fingrarna värker Huvudet med Och hur armarna mår i morgon vill jag inte veta.
    Men jag är väldigt Nöjd.

Så håll till godo & så passar jag på att ÖNSKA er alla en Trevlig & God Jul.

Julen 2009 pepparkakshus 083.JPG Klickbar bild. (kommer lägga in flera närbilder senare finns 2 i galleriet nu.)

• versan
    Mimmi 71 skrev 2009-12-12 06:32:45 följande:
    Tjock kulan skrev 2009-12-11 19:56:17 följande: Det är tur att man stark i sitt självförtroende och inser att man inte är en sämre människa för att man inte bakar och står i. Internet och bloggar kan göra att man får det om man inte inser att alla hinner inte allt. Vart har du hittad saffransbullar mandelmassa i? Kan man få receptet? Är ute efter något liknande så vi har något saffransbröd till jul. Är inte så värst förtjust i torra lussekatter.Versan: Får man inte dåligt självförtroende av alla som bakar så får man det av ditt byggnadsverk!!!!! Fantastiskt!!! Oj!!! Det finns inte ord
    Villa Nordåker skrev 2009-12-12 06:12:33 följande:
    Men guuuud så duktikga ni är!!!Det var ett av de finaste pepparkakshusen jag har sett.
    Hihihi.... TAAACK....Sträcker på mig av stolthet att ni tycker det blev bra... AJJ det knakade i nacken....
    Men det var det värt trots att jag knappt kan röra mig idag.
    Jag har sett så många vackra pepparkakshus på nätet & tänkte kan dom så kan jag.
    hehehe... Jag är en sån som aaaaldrig ger upp oavsett hur svårt det är.
    hehehehe Å så finns det en förlåtande ingrediens som jag ÄLSKAR, Kristyr.
  • versan
    Villa Nordåker skrev 2009-12-12 06:41:35 följande:
    Jag har för mig att jag använder ett paket saffran och inte två i receptet men det beror precis på hur mycket man gillar saffran.
    Rör ut saffran i en tsk alkohol eller låt den bli varm i smöret så blir smakerna (mera) och man behöver inte slänga i flera påsar.
    Tips) när den är så dyyyr.
  • versan
    Venezuela skrev 2009-12-21 21:38:28 följande:
    Visst kan du karva lite men var försiktigt så att ni inte kommer för långt in. Granen dricker med hjälp av det lagret som är mellan barken och kärnan. Vi köpte nämligen en otroligt fin kungsgran förra året vars stam var alldeles för hårt beskuren, vilket ledde till att den inte kunde ta åt sig vattnet och dog i förtid. Minns att vi skämtade om att det var de dyraste vedklabbar vi någonsin eldat med...Jag har bloggat om paketinslagning: ladydiskapar.blogspot.com
    Herregud vad du är DUKTIG på att göra Paket/ & kort.
    Djupt imponerad sitter jag och låter mig inspireras.
    Mera bilder på paket önskas.
    Helt Underbart paket på den lilla förhandstitten.
    mera mera mera.... visa mera.
  • versan
    Prinsessan Leia skrev 2009-12-22 23:07:46 följande:
    tar och önskar er alla en Riktig God Juljag tar en paus nu, kommer blogga här på FL men inget merkroppen har rasat samman, utbrändheten knackar på....och inget julledigt får man bara å stå uthar så ont och julen känns inte alls så mysig, inte när jag inte kan ge hundratio %tristmen hoppas det lättar på julafton och kan ge barnen all den energi och uppmärksamhet de förtjänar utan att få attackerGOD JUL!!!!
    Neeeej! Men stackars du.... Kommer att sakna din fina blogg ju.
    men Ta hand om dig det är viktigast,
    skickar massor med muntra upp dig kramar & krya på sig kramar & ta det lugnt kramar, Och vila lugnt kramar och.... Ja DU VET,många kramar,
    Önskar er en fiiin & LUGN Jul.
    kram
    versan
Svar på tråden Vita hem