• versan

Vita hem

Pums! Kan du inte tända den vackra lycktan med det maigska ljuset.
    Vill ju se bild när den är tänd också.
    hihi... fast den är modern så var den fin.
    tips! gör en liten granriskrans och lägg runt den till jul.

• versan
    Villa Nordåker skrev 2009-11-11 20:35:26 följande:
    Wow, såg ni hur snabbt han sprutmålade trappan på "Arga snickaren"?!!
    haha... Kan inte han inte komma och spackla min vägg på en gång.
    Tar ju så låååång tid när jag gör nåt. :-P
  • versan

I dag fick jag siffrorna 1234 som jag beställde förra veckan.
    Kommer bli supersöta till mitt adventsljus arrrangemang av blockljus som jag ska göra.
    Bilder kommer senare.

• versan
    Ewis skrev 2009-11-13 20:10:06 följande:
    Ååå Versan jag vill ju se bild NU Hur har du tänkt att göra, vad ska du använda?Nyfiken kan man säga ha ha
    Jag ska ha ett svart fat med mossa på Och vita blockljus i olika höjder & med siffrorna 1234 (siffrorna är gjorda i strass & pärlor) på sedan blir det lite olika stenar i matchande färger.

Känns liiiite aningens tidigt att göra arrangemanget än.
    Men får se om jag gör det om 1 1/2 vecka. då kommer bilder.

• versan
    Ewis skrev 2009-11-14 11:50:29 följande:
    Har varit en snabbis på en ynkligt liten loppis nyss. Inser att jag är ingen van loppisbesökare som prutar på det man vill ha utan frågar snäll vad det kostar och sedan betalar glatt NI erfarna loppisshoppare, va ska man egentligen betala för glasljusstakar i äldre modell (kanske inte är gammla men modellen ser gammal ut iallafall ) ?Jag köpte 3 st ljusstakar i glas (ej för värmeljus) för 60 kr, 15 + 20 +25kr.Är det bra eller dåligt pris?
    Jag tyckte det lät som ett helt Okej pris.
  • versan
    Pums skrev 2009-11-14 09:19:35 följande:
    Nu är min tallrikshylla på plats!snovitadrommar.blogspot.com/
    Så jättefint så det inte var klokt.
    Jag fick verkligen Juuulstämning.
    Hur gör du med Hyacinterna när dom ska till och börja slå ut?
    låter du dom slå ut inne i kupan?
    Har en sambo som inte tål lukten av hyazinter & jag fullkomligt älskar dom.
    Så jag har fundering på att sätta dom i min ostkupa så får dom ringla sig runt kupan istället.
  • versan
    versan skrev 2009-11-14 12:50:36 följande:
    Jag ska ha ett svart fat med mossa på Och vita blockljus i olika höjder & med siffrorna 1234 (siffrorna är gjorda i strass & pärlor) på sedan blir det lite olika stenar i matchande färger. Känns liiiite aningens tidigt att göra arrangemanget än. Men får se om jag gör det om 1 1/2 vecka. då kommer bilder.  
    Jag köpte siffrorna från Årstiden och jag är supernöjd med dom.
    man trycker in dom med ett stift i ljuset.
    Du ser dom här under Jul 2009
    http://www.arstidenstockholm.se/ArstidenInspi.htm
  • versan
    Pums skrev 2009-11-14 06:16:38 följande:
    Jag älskar spetsar!Så sött att sätta på det mesta, blir en riktig mormorskänsla!Lördagsmorgon, lillen vaknade klockan fem.Men vem behöver sova när man kan vara vaken?
    DÅ skulle du spetslådorna jag har i källaren.
    har två fulla flyttkartonger med smala breda bryssel spetsar knyppel spetsar osv... hahaha... vet knappt vad dom kallas.
    Ropade in mängder för en spottstyver på auktion.
    gamla oanvända från en nerlagd syatelje'.
    ser fram emot när jag kan sortera in dom i skåpen som jag ska ha i mitt hobbyrum.

• versan
    Ewis skrev 2009-11-14 13:25:14 följande:
    Versan:Hi hi ja jag förstår att du väntar att arrangera med fat och ljus bara det att jag är sååå sugen på lite insperationsbilder och hittar inga.Låter jätte fin föresten!Jag var hem till mamma och snodde lite gamla silverfat och så har jag köpt 4 vita blockljus och 2 st typ silver/glas/fattigmansilver kulor (ev blir det fler) som jag ska lägga på fatet + siffror som jag ska knyta fast runt ljusen.Och som sagt till jul ska jag ha ett större silverfat med många olika glasljusstakar på och kanske lite annat smått och gott. Några förslag?Känns lite svårt att hitta glasljusstakar men jag har ju lite tid på mig som tur är, hittade iallafall 3 st (kanske bara 2 st som jag kommer använda) ljusstakar idag på loppisen och jag har några till ställen jag kan åka till och sedan får man väl börja om från början igen och hoppas att det kommit in några.Skulle vara kul om någon vill visa lite fina inspererande bilder i tråden, gärna lite julinsperation!
    men ska ju faktiskt avslöja att vi har liiite julstämning här Det snöar ute & Dottern och jag håller på att göra block ljus med decopage=dekorerade ljus.
    Som vi ska ge bort i julklapp.
    Sedan blir det julkulor i decopage som vi ska göra också.
  • versan
    mage06 skrev 2009-11-14 14:50:26 följande:
    Äh, det var ju självaste f*n...Jag har ALDRIG lyckats lägga in en bild i tråden trots plus! Jag har fått det förklarat men lyckad INTE! "Insert Link"-symbolen är grå hos mig...why, why, why!?Hej föresten
    Söööt hihi.... Någon som är sugen på en saffransbulle.
Svar på tråden Vita hem