• Pums

Vita hem

Just nu sitter jag här otåligt och väntar på att klockan ska bli 9.30, lite smått arg, eller ganska mycket arg. Då öppnar telefonslussen på ett ställe som vi nyligen haft hjälp av.

För en tid sen gick vår diskmaskin sönder.
    Den är digital i dispalyen och den visade enligt en kod att översvämningsskyddet löst ut. Inget vatten läckte men nåt var fel.
    Så vi tillkallade en hantverkare då vi inte är kunniga inom området.
    När hantverkaren väl kom,
    dagen efter vi ringt,
    så visade det sig att det var sån enkel sak som att en packing hade gått sönder.

Min man tog tid när han var här då vi tidigare varit med om att de tar betalt för mer tid än vad som egentligen arbetet tagit.
    För att vara exakt så från att han kom hit tills arbetet var klart tog det 1 timme och 19 minuter.
    Räkningen kom idag, vet ni vad den var på????

Över tre tusen spänn!!!!!!

För en packning! Jo jag tackar jag. Arbetstiden står om jag nu kan utläsa fakturan rätt, är 6 timmar.
    Glöm det säger jag bara!

För det priset hade vi kunnat köpa en ny diskmaskin.
    Så nu sitter jag här arg och laddar för vad jag ska säga....... En timme och en kvart kvar innan dom öpnnar.
    Gillar inte hantverkare som försöker blåsa en, så är det bara!

• Pums
    versan skrev 2009-11-24 09:11:36 följande:
    Skulle tippa på att dom lagt till tiden på vad det tar att köra till er & hem igen.mamma min kollade med Elextrolux och närmaste repmontör fanns då i Umeå 14mil bort & det skulle kosta vannsiniga summor att få dit han.
    Nej, de finns ca tre minuters bilfärd från där vi bor.
    Vi har en electrolux maskin, lite osäker på märket exakt. Ska kolla upp en länk så kan jag visa.
    Ska ringa dit nu!
  • Pums

Hej allihopa!

Joddå, nu blev det ändringar på fakturan. De hade tagit betalt för 4½ timmes extra jobb, och när det kostar 400 kr per timme + moms så blir det en ganska saftig slant.
    Fick ingen förklaring på varför de lyckats att göra ett sådant fel men de bar om ursäkt så många ggr att jag tappade räkningen.
    Fakturan som nu är på 3231 kronor kommer att sjunka till under tusingen, lite skillnad eller vad säger ni?

På tal om kläder. Igår var jag på Kapp Ahl, ett ställe som jag annars aldrig handlar på för de har så mycket "tantigt".
    Men så var jag in där en sväng för att köpa barnkläder och såg att de hade jätte  fina grejer även för mig.
    Så gick därifrån med två super mysiga tunikor!

• Pums
    Villa Nordåker skrev 2009-11-24 19:04:39 följande:
    Jag har också märkt att KAppahl har ryckt upp sig likaväl Lindex på damsidan eller så är det för att vi börja bli gamla
    Hi hi!
    Där satt du den!
    Fan jag tror minsann du har rätt, oj nu blev det visst en svordom!
  • Pums

Sitter och har lite systuga nu på kvällen, gör nya kuddfodral till kökssoffan.
    Mannen kommer hem från jobbet om en timme.
    På tal om karlar och städning, kan bara hålla med föregående talerskor, samma sak här.
    Jag är ju som sagt mamma ledig men är det då meningen att man blev städerska på kuppen också?
    Ibland låter jag det bara gå men mellan varven så kan jag också få lite mindre frispel här hemma pga att det ALLTID är jag som får städa.
    Tänk en gång när jag och min man var inne i en het diskussion ang det här med städ etc.
    Då säger karlsloken att:
    -Ja tänk, bodde man själv då skulle man minsann slippa höra en massa tjat om städning och sånt, det skulle vara skönt det.

Ja mina ögonbryn åkte nog upp långt upp i hårfästet och jag säger tillbaka:
    -Ja och jag skulle bara behöva städa efter två, mig och lillen, det skulle vara lyx det!

Då klickade det till i huvudet hans och hissen åkte liksom upp.
    För han kan stöka till han min gubbe, och han tror att det på fullaste allvar trollas bort sen!
    Men tror det här kommer vara ett evigt problem i vårat hem.
    En vacker dag då ska jag ha en städerska.
    För jag känner att jag alltid ligger efter med "grund städen" eftersom det är ett evigt plockande och plockande.

Fick mersmak när vi nyligen hade en fönsterputsare här. Vi har mååååånga fönster, närmare bestämt 20 stycken och alla är dubbla.
    Och det var en fröjd att låta nån annan göra det!!

• Pums
    mage06 skrev 2009-11-24 21:47:31 följande:
    Hmm, smart, det skulle jag kunnat fixa om det inte var för att jag tänker montera ner alla garderobsdörrar och ersätta med draperier Nee, jag behöver en garderob till helt enkelt, jag har bara en standardgarderob, EN! Hur mycket plats har ni?
    Åhhh jag älskar min garderob!
    Den var jag snabb att lägga rabarber på när vi flyttade in.

Kanske man kan kalla den sekelskiftets variant på walk in closet, hi hi!
    Sen är ca 1,5 meter bred och ca 4 meter lång och det är väldigt högt i tak så man kan få plats med massor även på höjden.

Love it!!!!!
  • Pums

http://snovitadrommar.blogspot.com/

Hej kära vänner!!

Idag har jag nytt i bloggen.
    Och vad handlar det om idag då?
    Jo det ska jag berätta....

*Ny vinnare på det fluffiga hjärtat
    *Mina kuddar jag sytt (nej ingen bild ännu)
    *Bilder på mitt nya vardagsrumsbord som jag fyndat på loppis

Så ni som intresseras av detta kan ju gå in och läsa.

Nej, skojar lite bara *blink*

Men jag kommer troligen inte skriva här vad det är jag skriver om i bloggen.
    Tycker det är en "ansträngning nog" att faktiskt ha och hela tiden uppdatera sin blogg, det tar massor med tid och ni andra som också bloggar förstår nog vad jag menar.

Så om jag nån gång "bara" skriver "Nytt i bloggen" 
    (kände mig lite träffad av det som skrivits här innan)
    så handlar det snarare om tidsbrsit för min del när jag håller på att publicera mina inlägg än att jag inte orkar skriva mer än så.
    Ni kanske förstår min poäng och tanke?

Ha det gott och kram på er!!

http://snovitadrommar.blogspot.com/

Svar på tråden Vita hem