• Pums

Vita hem

Godmorgon på er alla denna lördag!!!
    Här hade det skrivits en del igår såg jag, har lite bloggar att läsa ikapp.

Idag visar jag för första gången hur vårat sekelskiftes hus ser ut på utsidan......
    Håll i er, jag har ju nämnt att det är förstört på 70 talet med plåt.....
    Så kika in i bloggen ni som törs.....

http://snovitadrommar.blogspot.com/

• Pums

Igår var vi på långpromenad hela familjen. Och på vägen hem slank vi in på två loppisar, som vanligt{#lang_emotions_smile}.

På eftermiddagen sen fick jag lite tid till att äntligen påbörja mitt projekt "Tvättstuga".
    Min man känner att detta projekt har sååååå låg prio att han nog inte alls är intresserad av att hjälpa till.
    Han kan liksom inte fatta varför jag gör om ett helt fungerande rum men har jag fått en fixidé så har jag{#lang_emotions_smile}.
    Det är en hel del måler som ska göras. Hade oljade ek skivor därinne så det var mycket slipning som skulle göras eftersom de ska bli vita.
    Sen har jag gjort nya hyllor av grova plank, gillar den ruffa känslan.
    Så nu är alla sakerna grundade så det fattas bara ett lager färg.
    Spraymålade en del korgar också och sen en gammal sliten pigtittare som jag funderar på att ha därinne som spegel istället för en vanlig på väggen.
    Även målat en förvaringslåda som jag kan ha lite smått i som tex klädnypor.

Men sen ska själva väggarna i tvättstugan målas också.
    Det är svagt ljusgult därinne nu och egentligen en helt ok färg. Men anledningen till att det blev gult är för att vi höll på att måla om våran matsal i samma färg när vi just flyttat in. Tvättstugan var då lila (huuua!) så vi fick färg över och målade på därinne mest av bara farten då vi inte stod ut med färgen.

Men nu ska det bli vitt!
    Ska också försöka sy nya överdrag till tvättkorgarna samt ett draperi framför tvätthon.

Så om nån har nåt roligt tips vad gäller tvättstuga så dela med er!!!!

• Pums
    Villa Nordåker skrev 2009-12-06 07:29:09 följande:
    Pums, jag tycker det verkar som om du redan kommit en bit på vägen vad det gäller er tvättstuga.Har du någon bild, lite lättare att ge tips då.Mimmi, själv korten är färdiga, men tanken är att jag ska klistra in dem i dubbelvikta kort och göra något fint på utsidan.
    Bild? Ja det kan ju vara bra att visa!
    Får ordna det så visar jag det sen.

Nu ska vi på auktion!

Höres senare!
    Kram på er!
  • Pums

Jäklans vad nöjd jag känner mig efter dagen!!!
    En auktion och flera loppisar och en massa små fina fynd senare sitter jahg här med ett nöjt leende.
    Egentligen mest små saker men ack så kul!

Läste jag nåt om gul ockra???? I lover it!!!! Vill också ha!!

• Pums
    Ari Gold skrev 2009-12-06 20:27:24 följande:
    Pums: kul med loppisfynd, men såg inga bilder i bloggen?Ungefär såhär tänker jag mig fönstren på vårt hus, ev. lite ljusare.farm3.pics.objektdata.se/pic/pic.dll/image?ur...
    Bilder kommer men det blev så mörkt innan vi kom hem igår.

Tittade in på din länk, blev helt salig. Tycker det är sååå fint med ockra.
    Faktiskt så satt jag och min man igår på morgonen och pratade om just det.
    Det är vanligt uppe i Hälsingland att de har just gul och det är bara för underbart.
  • Pums
    Prinsessan Leia skrev 2009-12-07 19:32:51 följande:
    NEJ här ligger maken och jag i MAGSJUKA får ju inte händainte nu, finns ju Inte tid för sånt...men men bara å bita ihop och hoppas flickorna klarar sigTrevlig kväll på er !!
    Men gumman då! Din stackare!
  • Pums

Igår påbörjade jag ommålningen av tvättstugan som nu ska bli vit.
    Ett lager klart så det blir sista strykningen ikväll när lillen har somnat.
    Egentligen har jag fyrtioelva andra saker jag borde göra nu men är man så smart att man rivit ut allt och ställt till med världens hullerombuller därinne så måste man väl ordna upp oredan efter sig.....

Svar på tråden Vita hem