Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem

Vid dagens loppis var jag oerhört ståndaktig! Jag lämnade aldrig vårt bord. Jag var där för att sälja och inte få med mig en massa hem.
    Vi sålde barnens gamla leksaker och det resulterade i nästan 600 kronor, som de nu får dela på. Det var helt klart över förväntan

Idag har vi varit och handlat inför morgondagens 6-årskalas, jag blir snudd på matt av att bara tänka på att vår hem kommer att "invaderas" av 11 stycken 6-åringar....

• Camilla R
    Daggdroppen skrev 2009-11-07 19:35:17 följande:
    Åh shit, ja jag blir också yr   Kul med loppis!

Kommenterar här då det krånglar: Lummer är det! Jag brukar också plocka det, men det märks ingenstans för vi har ett hav av lummer. Vet inte om det är fridlyst här. Som jag förstått det är det fridlyst bara i olika delar av Sverige...?!
    Jag skrev just i din blogg, men något hände som gjorde att det försvann.
    Både jag och barnen imponerades av er snömängd och här jublades det efter samma snömängd... Fast vi får nog vänta ett tag till.
  • Camilla R

Ni med systemkameror -vilken har ni och är ni nöjda??

Jag suktar själv efter just en systemkamera, lånade hem en Canon EOS 450D i helgen och självklart var den helt annorlunda än vår vanliga kompaktkamera. Men hur är Nikon t ex, vad är bra och vad är dåligt?? Har försökt läsa mig till lite recensioner, men det är alltid roligare att höra vad det "vanliga folket/användarna" tycker och tänker.

• Camilla R
    mage06 skrev 2009-11-11 00:50:23 följande:
    Camilla R: Jag är precis som du på jakt efter systemkamera och det verkar som att Nikon D-60 är populär och att många är nöjda med den, sen är bara frågan vilket objektiv man skall välja. Jag har en EOS sen tidigare men analog. De objektiv jag har till den fungerar också till ett digitalt EOS-hus så jag vet inte... Tror egentligen att de flesta hus är bra, viktigare att hitta objektiv man trivs med.
    Nikon D60 är utgången och är nu ersatt av Nikon D3000. Jag var först inne på just Canon. Lånade hem en EOS 450D i helgen och tyckte att den var härlig att fotografera med (men ett större objektiv vill man ju ha..) Var även inne på 500D, men nu kom ett erbjudande på Nikon D3000 som gjorde att jag surfade runt massor för att söka info om denna kamera. Den benäms ofta som en bra amatörkamera -så nu är jag inne på en sån istället
  • Camilla R
    mage06 skrev 2009-11-11 07:58:10 följande:
    Vi har precis fått omgjort i badrummet och det är så frustrerande att ha tre plastmattor att välja på, och man MÅSTE ha en bård som skall se ut på ett speciellt sätt och vara på en speciell höjd som någon klåpare bestämt är snyggast och därför skall ALLA ha det så, grrrr. Försökte få dem att åtminstone bara ha vita kakelplattor och snedställa en rad som bård men noooo, så crazy bananas kan man inte vara! Grå, rosa eller beige kakelplattor?! Grå tog vi då...Jaha, då har jag skrivit en halv sida till...Skall försöka klura ut om barnen skall till dagis eller inte...lilla har haft konstig mage sen i fredags men är inte dålig på något annat sätt. Nu har det inte hänt något sen igår eftermiddag... Stora verkar lite...trött men det kan man ju vara...vi får se,
    Grå känns nog mest klassisk i alla fall. Men fånigt att man inte kund välja helvitt -det måste väl ändå vara det mest klassiska och passa alla?? Fånigt!
  • Camilla R

Villa Nordåker skrev 2009-11-11 08:14:13 följande:

Då ska jag googla lite jag också på denna kamera.Undrar om det var EOS 450D som man kan filma i HD?
    Nej, det var 500D, det var lite det som gjorde att jag blev intresserad av den.
  • Camilla R

Villa Nordåker skrev 2009-11-11 08:21:11 följande:

Ok, jag har inte hunnit kolla så mycket än, det är ett tag kvar till jul.
    Jag kikar ofta på www.prisjakt.nu för prisjämförelser/diskussioner m.m sen kikar jag också på www.cyberphoto.se där de i sin tur har klassat produkterna
  • Camilla R

Har precis beställt en fotobok från Fuji -de har en kampanj nu, så den blir helt gratis
    www.fujidirekt.se/asp/_campaign/icakuriren/index.asp&utm_medium=Print&utm_campaign=Gratis-Fotobok
    Den såg väldigt bra ut i datorn och jag hoppas att den blir lika fin i verkligheten. Framförallt ungarna tycker ju att det är kul att titta på fotografier och då är det ju lättare i en fotobok.

• Camilla R
    Daggdroppen skrev 2009-11-14 21:09:08 följande:
    Bra tips
    Jag kan återkomma när jag fått den hemskickad, å andra sidan är den ju gratis, så man har ju liksom inget att förlora -tom portot är gratis
Svar på tråden Vita hem