Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem

Juleja skrev 2009-12-06 19:03:01 följande:
    Camilla:Hur blev pepparkakorna? Är nyfiken på det, låter gott, även om det är svårt för mig som inte tål gluten... =(
    Kakorna blev jättegoda och kommer bakas igen -känns också något bättre när de ju är en aningens nyttigare. Även om de ju fortfarande innehåller mycket fett och socker.
  • Camilla R

fröken vits värld skrev 2009-12-06 19:22:00 följande:

Hej!

Tack, vad roligt att du gillade reportaget!Björknäs är verkligen ett mysigt område och nära till stan är det också med snabbussen. Men Skurubron måste de ju göra något åt snart, tycker man. Det är ju hopplöst på morgnarna.

Det stämmer att vi bor i Lännersta/Boo Gård. Vilket minne!Hur gick det med grannarnas glasverandabygge? Fick de någon inspiration?  Kram Fröken Vit.
    Ja, Skurubron är en riktig propp på mornarna så något måste verkligen till.
    Grannarna är så gott som klara med bygget och är jättenöjda.
  • Camilla R
    Peak skrev 2009-12-08 11:15:22 följande:
    missade Pernillas jul, och försöker hitta 1:a programmet på nätet - kan man inte se det igen? (gratis)
    Nej, jag tror bara de ligger kvar en veck a på TV4 play.
    Men kolla där för säkerhets skull.
  • Camilla R
    Pums skrev 2009-12-09 06:27:30 följande:
    Godmorgon på er!Idag är jag trött, tror jag körde nåt slags rally här hemma igår och har inte sovit så mycket inatt.Nån som vill ha en morgonpigg unge??En undran, vad tror ni om man har kesella med vanilj smak i lussebullar? Blir det nån större skillnad? Visst, kanske man ska dra ner på socker mängden istället?De hade inte vanlig kesella igår när jag skulle handla och nu har jag bara vaniljsmak hemma.
    Jag har själv bara använt vanlig kesella i lussebullarna, men vet flera som använt just vaniljkesella och tycker att det blir ännu godare. Så kör på det du. Vet dock inte om du kan dra ner på sockermängden något nämnvärt.
    Själv använder jag vit sirap i bullarna och tycker att det blir godare och saftigare så.
  • Camilla R

Villa Nordåker skrev 2009-12-09 21:04:02 följande:

God kväll!Ska bara göra en snabbvisit. Kl 06.30 imorgon ska barnen ha Luciafirande på dagis, utomhus!Maken fick sticka iväg idag vid lunchtid till Budapest, han kommer hem imorgon igen efter lunch men det innebär att jag själv ska väcka barnen och klä på dem innan 06, jag själv vill hinna dricka kaffe och duscha så det blir till att ställa klockan på 05.30.
    Lycka till med alla morgonbestyren och hoppas att ni får ett jättemysigt luciafirande på morgonkvisten!
  • Camilla R
    versan skrev 2009-12-12 00:42:11 följande:
    Nu har jag precis gjort färdigt årets Pepparkakshus.Fingrarna värker Huvudet med Och hur armarna mår i morgon vill jag inte veta. Men jag är väldigt Nöjd. Så håll till godo & så passar jag på att ÖNSKA er alla en Trevlig & God Jul. Klickbar bild. (kommer lägga in flera närbilder senare finns 2 i galleriet nu.)
    Men WOW, vilket fantastiskt pepparkakshus.
    Här lyckades vi knåpa ihop Annas färdiga byggsats och dekorationen lämnade en hel del att önska.. bakläxa till oss.
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2009-12-13 12:39:54 följande:
    Jag försökte mig på att få mina amaryllisar från ifjol att blomma om men verkar ha misslyckats. Jag har vattnat grymt sparsamt, hade ut dem i somras och väckte liv i dem för ett par veckor sedan och gjorde som man skulle... men det blir bara blad och inga blomstänglar. En annan amaryllis som jag fick som bara lök planterade jag och den börjar blomma när som helst. Och jag har ju skött dom lika. Fattar inte...
    Min svärmor ställde bara undan den utblommade amaryllisen (dvs hon ställde ner den i källaren) Sen gick hon när där under sommaren och då stod den i blom
    Hon hade mao inte gjort något annat än att ha ställt den i källaren (kanske har de fuktigt där???)
  • Camilla R
    Anton2005 skrev 2009-12-14 10:08:51 följande:
    Hej på er!Hoppas att ni alla har haft en bra helg!Jag och sambon var till Sthlm och shoppade klart så gott som alla julklappar. Jag skulle vilja ha en liten sopborste och skyffel i trä till Algot men de var slut överallt. Är det någon här som vet vart jag kan hitta såna?Nu ska jag läsa tebax litte
    iris Hantverk har ju de finaste tycker jag, men de har ju ingen enskild web-shop, eller har de det?? Gissar att du kollade i deras butiker när du var inne i Stockholm.
    Annars så har Barnkammaren en variant som också är fin
    www.barnkammaren.nu/pages/Sopset2.jpg
Svar på tråden Vita hem