• Videli

Vita hem

Någon som vet vart man kan hitta en STOOR vit julstjärna i papper?
    Den ska vara jättestor

• Videli

Tack Villa N ska kolla in sidorna.
    Verkar vara svårt att hitta stora... Den ska vara runt 1,20 -1,50 i diameter.

• Videli
    JennicaO skrev 2009-11-06 13:07:08 följande:
    Hallå tråden.Visst var det väl någon av er som hade fixat till en lära gå-vagn en gång i tiden? Jag skulle jättegärna vilja se bilder eftersom jag har tänkt göra om en egen, men har svårt att bestämma mig för hur den ska bli.
    Jag har gjort det, men tyvärr inga bilder. Gav bort det som en doppresent och skrev födelsedatumet på den. Väldigt uppskattat!
  • Videli
    JennicaO skrev 2009-11-06 14:05:24 följande:
    Det var det jag trodde, jag ska också ge bort som doppresent så tack för tipset Målade du den helvit och sen svart text?
    Det var många år sen jag gjorde den. På den tiden skulle alla tjejer ha ljusgult, så den blev ljusgul med vit text. Men idag skulle jag nog ha gjort den vit med svart eller grå text.

//

Tycker oxå det finns plats för annat än inredning i tråden. Tyvärr har jag inte gått in i diskutionen om vaccinationer då jag är stor motståndare till vad allt med vaccin heter. Men skulle helt klart tänka OM, om familjen tillhörde riskgruppen.
  • Videli

Villa Nordåker skrev 2009-11-06 18:09:21 följande:

Videli, är dina egna lockar eller lockar du håret?
    Ja tyvärr, men tur att det finns plattång
  • Videli

Villa Nordåker skrev 2009-11-06 18:36:39 följande:

Vad orättvist jag VILL ha lockigt hår, jag har väldigt rakt hår, med endast lite "självfall"
    Hihi alltid så att man vill ha det man inte har

Vad är v-spont?
  • Videli

I så fall pärlspont, tycker inte panelskiva är så snygg. Bra om man vill tänka och göra om tex dörrar eller där man behöver tunn yta. Annar är riktiga bräder snyggast.

• Videli

Villa Nordåker skrev 2009-11-06 19:04:06 följande:

Vi ska använda oss av panelskiva, skönt att slippa kvistlacka.Givetvis är äkta trä snyggast men vi vill göra det enkelt för oss och använda panelskivor för att det ska gå fort sen är det skönt att slippa sågspån överallt också
    Hihihi trodde ditt förra inlägg var en fråga
  • Videli

Villa Nordåker skrev 2009-11-06 19:25:22 följande:

Alltså vi ska använda oss av panelskivor, men frågan är om vi ska pärlspont eller V-spont som "mönster" på skivorna!
    Hahahaha ok.
    Hela väggen så tycker jag V-spont är finast och bröstpanel med pärlspont. Nu har du fått mitt svar
Svar på tråden Vita hem