• versan

Vita hem

Amelié77 skrev 2009-10-18 15:04:00 följande:
    versan - jo, man börjar nog fundera lite om det kan vara DEN influensan...alla tre i familjen har samma eländiga hosta.
    Hörde av Min moster Hela hennes familj hade fått (DEN) Influensan för 2 veckor sedan.
    och hon sa att den startade helt plötsligt med hosta så hon höll på att storkna.
    hon stod i Kön till frasses då den plötsligt slog till.
    efter det blev dom supersjuk i en vecka & hon hostar fortfarande.
    Tydligen kunde det bli väldigt långdragen hosta efter att man har haft den Nya Influensan.
    Enligt läkaren så skall man ta Tamiflu inom 2dagar efter att man insjuknat.
    krya på dig.... hoppas det går över snabbt.
  • versan

Nu har jag lagt in bilder på Dotterns färgglada rum.
    *ruskar på huvudet åt all färg*
    men som sambon sa det är INTE du som ska sova & leka i rummet. {#lang_emotions_surprised}
    fattar ni jag får inte vara där.... humpfff... han har inte fattat det där....
    Jag är ju tjej & älskar att inreda & fixa & dona ju. {#lang_emotions_cool}
    Känns ju som mitt rum med efter allt man gjort där. {#lang_emotions_tongue_out} 
    BarnkökInbyggda Sängen med sänghimmel
    Hon bor verkligen som en prinsessa på ärten denna lilla dam.
    Undrar just om man gör allt i rummet som man själv ville ha det som barn. {#lang_emotions_tongue_out}

• versan
    Villa Nordåker skrev 2009-10-18 19:47:32 följande:
    Blev nästan lite Tusen och en nattkänsla vid sängen.Förstår att hon är glad.
    Hmmm.... Hon ja! Men jag då. {#lang_emotions_cool}
    Ja det är typiskt att jag inte fick bestämma.
    Rackar unge Och så tog sambon hennes parti... suck...
    Där satt jag & försökt övertala men det är juuu såååå fiiiint med Vitt & broderat.
    Haha jag visade henne dom fina boderade längderna med R&R på i Linne 
    men icke.... Pratade för döva öron.
    Hon sa om du gillar dom så häng upp dom hos dig dåååå. (och så flinade hon glatt.
    Jag har ett mega tyglager nere i källaren där hon och sambon varit ned & rotat fram tyger som hon tyckte var fina.
    Så då var det bara att sätta sig & sy snäll som man är.  
  • versan

Pums skrev 2009-10-19 08:25:51 följande:
    Jätte sött!! För en liten prinsessa måste det där rummet vara rena drömmen!
    Pärla1 skrev 2009-10-19 08:38:46 följande:
    13 år emellan: Jag har haft samma problem med min dotter och det är så fruktansvärt påfrestande. Hon sov sin första hela natt när hon var 2 år och 3 månader. Nu läser jag för henne och sen går ut ur rummet, hon var ledsen i ca tre dagar, sen somnade hon. Hon vaknar heller inte på nätterna längre, har en liten nattlampa från Ikea på hennes rum. Tror att den har hjälpt en hel del. Styrke kramar till dig!Versan: Oj oj, vilket drömrum!Nytt hos migwww.glamochdamm.blogspot.com
    Jo det är det verkligen men hur jag än vill tona ner färgerna så går det inte.
    haha... Jag försöker smyyyyga med mina förslag men den lilla pärtan Vägrar i sten på att få det ljusare i rummet.
    Som när jag sa att vi kan köpa en nya fin Viiit matta till rummet
    Men Mamma Rött är ju vackert! Jag vill inte ha en ny matta.
    Mamma sa en dag:
    Men lite fina nya sidengardiner i silver grått & vitt skulle väl bli fint!
    Mamma har du inte förstått! Det ska se ut som i en saga i mitt rum juuuu!
    hahaha... Jag ger mig.... Hon gillar verkligen färger.
    Pums skrev 2009-10-19 08:36:23 följande:
    Hej på er!!Då var det dags för ny vecka igen. Här snöar det men det mesta smälter så fort det når marken.Jag har kännt mig lite ur gängorna ett par dagar nu, trött och irriterad. Har liksom inget tålamod. Och då kommer all irritation fram som jag annars sväljer,som det här med städning här hemma.Är så j-a less på att alltid vara den som ska vara nån förman här för att saker och ting ska hända.Varför har män så svårt att plocka undan och städa?? Fattar liksom inte......men det stör mig.... Ska det vara så svårt att ta egna initiativ?
    Nu har jag inte riktigt samma problem som dig.
    Jag har en sambo som tar egna initiativ & städar rätt mycket då & då & tar tvätten m,m... men men...
    Känns som om huvudansvaret ligger här med på städfronten ändå den dagliga så att säga. 
    Men det är kontsigt hur man kan reta sig på petitesser.
    Sambon brukar ha dåliga ovvanor tex...
    Tar han & brer sig en macka så  tar han aldrig smulorna efter sig från bänken. 
    gahhha.... ska det va så svårt!!!! {#lang_emotions_surprised}
    Hur roligt är det att komma in i köket och det första man måste göra är att börja tvätta bänken efter hans alla smulor. Gud vad jag verkar petig... {#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_tongue_out}
    Tömmer man sophinken så sätter man väl i en nu påse på en gång eller!!!!
    Nää! inte han inte...

och sen finns det så mycket mer också...

Men jag försöker tänka på detta! Skulle han tex gå och dö knallfall, så skulle jag gladeligen byta tillbaka alla hans olater på studs bara man får tillbaka honom.
    hihi... ändå kan jag inte låta bli att reta mig på ovanorna. {#lang_emotions_dreamer} 
  • versan
    numberone skrev 2009-10-19 09:45:59 följande:
    versan:Gaaaaah finns det nåt värre än när soperna är tömda och det inte finns nån ny påse i. Anders är expert på det...
    VAAAA! HAR DIN ANDERS samma problem som min.
    hmmm.... Kan det ha med namnet deras att göra!!! {#lang_emotions_cool} {#lang_emotions_tongue_out}
  • versan
    13 år emellan skrev 2009-10-19 09:53:59 följande:
    Nej, David vet inte ens var de nya soppåsarna ligger...Han heter inte Anders...fast då kanske han hade vetat det
  • versan
    Amelié77 skrev 2009-10-19 14:28:40 följande:
    Min man heter också Anders Men han är ganska duktig på att lägga i nya soppåsar Jag gillar också Vintage stories men jag har inte sett dem "live" ännu, bara på bild. Måste gå till kappAhl nån dag.Nån som har Ektorp i färgen Svanby beige? Jag visste inte att det fanns en sån färg, så jag köpte Idemo beige och Blekinge vit, men nu undrar jag om det hade varit snyggare med ljusbeige istället för kritvit... Vad tror ni? Jag har inte sett den ljusbeige "live", jag var helt inne på att köpa den vita och mörkbeige så jag kollade inte ens på de andra färgerna då vi var på Ikea i lördags. Det var först idag som jag såg färgen Svanby beige på nätet och då började jag tveka...
    Hmmm... Får min gå kurs hos din.
  • versan
    Pums skrev 2009-10-21 09:13:23 följande:
    Min lilla kisse är dålig så nu måste jag iväg akut till veterinären. Hon har svårt att kissa och bajsa och de ville att vi skulle komma dit omgående.Min man har sovit en timme nu efter att ha jobbat hela natten och jag måste väcka honom vid tio för att han måste ta hand om lillen hemma när jag åker iväg.Kul för honom med två timmars sömn men jag har inget val då vi inte har någon i närheten som kan vara barnvakt. Och att ta med en liten vilde till en veterinärpraktik är uteslutet!
    nä men huuua.... sköt om er & kissen.
    mannen får sove lite etra sedan när du kommer hem.
Svar på tråden Vita hem