Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem

Jag har också ålanerat att göra köttbullar imorgon. Och kanske julgodis. Recept mottages gärna

Saknar att prata med er och hänga med. Just nu blir det mest att jag läser och uppdaterar bloggen med ganska meningslösa inlägg.

Men snaaaaaaaart är det jul Åh vad vi ska mysa

• Daggdroppen

Här märks det att folk julstädar och har sig då det är lugnt

Jag har också gjort det idag, men nu tror jag att jag ska ta det lungt. Borde sy en julstrumpa klar. Om jag orkar. Tror jag helst bara vill slappa

Har uppdaterat bloggen och delar igen med mig av ett att mina "måste" recept nu till jul

• Daggdroppen
    Juleja skrev 2009-12-20 17:11:54 följande:
    Hej hopp allesammans! Nu står julskinkan på kokning. Och jag brände mig som f-n på spadet som skvimpte över nyss. Sjukt så ont det gör att bränna sig! Bäst att hålla lilleman ute ur köket medan det står och kokar! Vi har gjort julgodis. Mumma! Tryfflarna blev jättefina! Jag är lite stolt över dem! Titta i bloggen får ni se! kungmarta.blogspot.com
    Nämen var det DU din luring
  • Daggdroppen

Här blev det en vanlig gran. Känner mig lite som skomakarens barn. Vi har mer skog än någon annan jag känner, men ändå hade vi svårt att hitta en gran i år. Skulle det ha varit jag som var ute hade jag nog valt någon annan, men maken tar ju gran lite efter var den står osv. också. I skogsvårdande synvinkel alltså... Grrr.

Nåja, gran som gran. En skymt av den får ni i bloggen i varje fall
    www.lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
    Lite bättre bilder kommer kanske en annan dag. Nu är det ju inget ljus att fota i mera och kvällsfotografering är inte min starka grej.

Idag fick jag meddelande att jag får hämta min nya vardagsrumslampa den 23:e Tjohoo! Jag trodde jag skulle få vänta flera veckor men det tar alltså fyra dagar

• Daggdroppen

Godkväll!

Vad stressar ni med idag då? ;)

Jag stressar inte alls. Vi har gjort tre olika julgodis idag och handlat mat så vi borde klara oss. Gud så skönt med kylrum så får man plats med allt!

Har också städat i kontoret, välbehövligt kan jag säga

Hoppas ni har det bra?!

• Daggdroppen

Tittar in och önskar alla en {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_tomte}GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR{#lang_emotions_tomte}{#lang_emotions_heart}

Speciellt till PL! Du ska inte ge hundraTIO procent. Det är där du ska börja tänka om för att må bättre! Vet själv... Nu är det inte viktigast om du har hemlagad mat på julbordet, mängden mat eller om det är städat i alla vrår. Det viktiga är att du hittar ro och frid med familjen. Den enkla lyckan som får en att må bra!

Här ska jag baka kakor, skinkan ska i ugnen ikväll, lutfisk i blöt, fruktkrämen ska kokas, det sista ska städas, sonen ska till frissan osv. Längtar tills maken kommer hem och allt är klart. Känner mig lugn och inte alls stressad. Ser så grymt mycket framemot julen!!! Tyvärr är maken bara ledig över juldagarna och inte mer. Men vi träffar ju släkt och vänner ändå

Ska också få hämta hem ett paket idag. Min nya vardagsrumslampa som jag tänkt köpa i ca 2 år! Kul

• Daggdroppen

Nämen fy vad ni har det jobbigt på självaste julafton Pums och VN!

Men ja, ni kan fira en annan dag och inte stirra er blinda på idag! Fast det är en klen tröst kan jag tro.

Själv är jag den enda som är vaken i huset. Har så svårt att somna om då jag en gång vaknat och idag tyckte jag det var skönt att gå upp ensam. Ska dricka kaffe och ta det lugnt en stund före släkten kommer och julmaten ska göras.

Julhälsning i bloggen:lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com

Svar på tråden Vita hem