Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

God morgon!

Andra advent redan, fattar inte vad denna höst tagit vägen.

Idag måste vi städa lite, sen skulle maken iväg efter lunch och åka Enduro och jag och barnen borde pyssla lite med julkorten.

• Sagalin

Pums, jag tycker det verkar som om du redan kommit en bit på vägen vad det gäller er tvättstuga.
    Har du någon bild, lite lättare att ge tips då.

Mimmi, själv korten är färdiga, men tanken är att jag ska klistra in dem i dubbelvikta kort och göra något fint på utsidan.

• Sagalin
    Bellevue skrev 2009-12-06 21:08:33 följande:
    Vem var det som hade ett bra pepparkaksrecept? I sin blogg tror jag?
    Jag gjorde ett från Sju sorters kakor och när jag köpte pepparkakskryddblandning från Santa Maria så stod samma recept på påsen.
    Pepparkakorna går åt som smör i solskenet här hemma barnen och maken tycker de är så goda.
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-12-06 23:08:46 följande:
    Min mormor oh morfar vill ge mig en tidningsprenumeration i julklapp.Någon som ni kan tipsa om? Gärna med vitt och lantligt tema www.tidningskungen.se/
    Favoriterna är Lantliv och Allt i hemmet.

Hus och hem har alltid min syster så den lånar jag av henne och den är lite för modern för mig men kul att bläddra i.

Drömhem och trädgård är väldigt ojämn, ibland lantlig och ljus inredning ibland modern/retro med massor av grälla färger.
  • Sagalin
    Prinsessan Leia skrev 2009-12-07 19:32:51 följande:
    NEJ här ligger maken och jag i MAGSJUKA får ju inte händainte nu, finns ju Inte tid för sånt...men men bara å bita ihop och hoppas flickorna klarar sigTrevlig kväll på er !!
    Fy för magsjuka.
  • Sagalin
    Ari Gold skrev 2009-12-07 19:48:05 följande:
    Nu när köket är (nästan) klart börjar jag planera för kommande projekt:Är det någon som har förslag på passande tapeter till ett BARNRUM i gammal stil?Det är ett rum som ligger i den nyare delen av huset, och har sekelskifteskaraktär.Rummet är lite drygt 5*5 meter med vitt pärlspontstak och fernissat (brunrött) brädgolv.  Det har tre fönster - ett mitt på var vägg - och på den vägg som en har fönster kommer väggen vara vitputsad med en gammal kamin. På båda sidorna om kaminen är det gamla träspegeldörrar. Det kommer att vara ganska mycket gamla inredningsdetaljer så som järnsäng, skolplancher, "affär" med gammal kassaapparat osv. Men även nyare retroprylar och färgglada plastleksaker, och en stor platt-tv till tv-spelen.En förutsättning är att rummet ska se OK ut inredningsmässigt även om alla leksaker ej är bortplockade - för det är de sällan. Dvs ingen steril känsla. Som vanligt är vi snåljåpar så inga 1500kr-rullen-tapeter. Det är ett stort rum.Jättetacksam för tips och idéer!
    Har du kollat Boråstapeter Anno 1905, det finns bla en tapet i vitt och blått som jag tycker är fin.
    Om du har sett Madicken, så påminner den lite den tapeten som Madicken och Lisabeth har på sitt rum.
  • Sagalin
    Ari Gold skrev 2009-12-07 20:44:38 följande:
    Ja jag är och nosar i den kollektionen hela tiden, de ligger ju bra till prismässigt också. Min mor har flera av dessa tapeter (fast i originalversion) i sin gamlabergsmansgård vilket är lite kul.
    Vad kul!
    Det finns en kollektion från Durotapeter också, gammelsvenska tror jag de heter, de är nog lite dyrare än Anno 1905. Skulle ni ha en fondvägg eller hur var det?
  • Sagalin
    Pums skrev 2009-12-08 06:09:12 följande:
    Igår påbörjade jag ommålningen av tvättstugan som nu ska bli vit.Ett lager klart så det blir sista strykningen ikväll när lillen har somnat.Egentligen har jag fyrtioelva andra saker jag borde göra nu men är man så smart att man rivit ut allt och ställt till med världens hullerombuller därinne så måste man väl ordna upp oredan efter sig.....

Känner igen mig. Men skönt att ha det gjort sen.
  • Sagalin
    mage06 skrev 2009-12-08 15:41:19 följande:
    numberone: Hej hur går det med allt?! Du använder verkligen dina schabloner du, mina ligger mest och ser fina ut Tänkte också på PW Jag läser inte hennes blogg men har varit inne någongång men hon är väl ok, eller?
    Har du likadana schabloner som Numberone?
    Var kommer de ifrån? *vill ha*
Svar på tråden Vita hem