-
Tack, undrar vilken storlek man har mest nytta av?mage06 skrev 2009-12-09 00:55:33 följande:Här fanns det schabloner www.butikutanas.se/shop/ Ja men det är ju bara bra! Säkert, jag har lånat en bok på biblioteket men kommer nog att köpa flera böcker nu för jag är fast! Ja, jag borde sova nu...Nu när inte mammaninna håller mig vaken längre
-
God kväll!
Ska bara göra en snabbvisit. Kl 06.30 imorgon ska barnen ha Luciafirande på dagis, utomhus!
Maken fick sticka iväg idag vid lunchtid till Budapest, han kommer hem imorgon igen efter lunch men det innebär att jag själv ska väcka barnen och klä på dem innan 06, jag själv vill hinna dricka kaffe och duscha så det blir till att ställa klockan på 05.30.
-
God morgon, vaknade redan kl 04.30 av mig själv eller rättare sagt av att Jacob låg och sparkade på mig.
Tänkte att det var lika bra att stiga upp, somnar jag om blir jag nästan bara tröttare.
Anton, jag vill med ha en vit Kitchen Aid, var kostar de i USA?
-
Vi hann! Det var faktiskt mysigt och barnen var jätteduktiga på att sjunga.
Nu måste jag jobba...!
-
God kväll!
Hoppas allt är bra med er.
Jag själv är trött, skönt att det är fredag imorgon.
-
Vilka roliga trådar du hittat Fluffiga!
Jag är med sugen på att baka några saffransbullar men tycker saffranen är skamligt dyr i år.
-
Jag kallar dem cornflakeskakor men jag vet att någon kallade dem för dagiskakor.Daggdroppen skrev 2009-12-11 19:35:56 följande:Bakat och bakat... rört ihop kanske det heter Cornflakesgodis, myror - kalla det vad ni vill!Googlade fram och använde detta recept: my-sweet-corner.blogspot.com/2009/11/cornflak...
-
Men guuuud så duktikga ni är!!!versan skrev 2009-12-12 00:42:11 följande:Nu har jag precis gjort färdigt årets Pepparkakshus.Fingrarna värker Huvudet med Och hur armarna mår i morgon vill jag inte veta. Men jag är väldigt Nöjd. Så håll till godo & så passar jag på att ÖNSKA er alla en Trevlig & God Jul. Klickbar bild. (kommer lägga in flera närbilder senare finns 2 i galleriet nu.)
Det var ett av de finaste pepparkakshusen jag har sett. -
Detta brukar jag göra, utan pinjenötter, jättegoda!Mimmi 71 skrev 2009-12-12 06:32:45 följande:Tjock kulan skrev 2009-12-11 19:56:17 följande: Det är tur att man stark i sitt självförtroende och inser att man inte är en sämre människa för att man inte bakar och står i. Internet och bloggar kan göra att man får det om man inte inser att alla hinner inte allt. Vart har du hittad saffransbullar mandelmassa i? Kan man få receptet? Är ute efter något liknande så vi har något saffransbröd till jul. Är inte så värst förtjust i torra lussekatter.Versan: Får man inte dåligt självförtroende av alla som bakar så får man det av ditt byggnadsverk!!!!! Fantastiskt!!! Oj!!! Det finns inte ord
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14336 -
Jag har för mig att jag använder ett paket saffran och inte två i receptet men det beror precis på hur mycket man gillar saffran.