Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Anton2005 skrev 2009-11-23 22:25:37 följande:
    Hej, hej...länge sen jag kikade in här nu (hoppas ni kommer ihåg mig)Ibland behöver man en paus men nu tror jag att det får vara slut på den :) Det börjar lugna ner sig på jobbet och jag börjar längta efter jul. Hoppas på att hinna kika in här och hänga med lite igen. Har även lyckats blogga lite på sista tiden :)
    Hej!

Jag förstår precis vad du menar, jag har väl med haft en mindre paus från fl och inredning.
    Jag läser på fl men har inte skrivit så mycket som jag brukar, känns inte som jag tillför något.

Jag hoppas du får lite andrum, det är du värd.
  • Sagalin

Saga ska följa med en kompis en hem idag efter dagis, så jag tror att jag och Jacob åker till Rusta och köper två till adventsstjärnor på fot, det var halva priset på dem, jag köpte två för någon vecka sen och vill ha likadana i fönstrerna som på samma sida av huset.

Sen ska jag köpa fotoalbum, jag håller på att gå igenom min dator med kort och hade 2år tillbaka i tiden. Sen har jag några år på cdskiva, jag hade en hårddiskkrasch och de lyckades återställa många av dem, men de har jag inte gått igenom ännu....!

• Sagalin
    Amelié77 skrev 2009-11-24 13:28:00 följande:
    Jo, husföretaget sköter all montering, de har en egen rörmokare. Och han hade sagt att de helst inte gör det, men att det GÅR. Vad är det värsta som kan hända då? Vad händer om de fryser? De tinar väl sen då det blir varmare då...ha, ha!
    Skulle rören ligga på utsidan eller i väggen, det finns nämligen isolerade rör.

Jag tycker det verkar konstigt att rören skulle frysa om de låg på en vägg som är en yttervägg.
  • Sagalin
    Amelié77 skrev 2009-11-24 13:51:48 följande:
    Jag hade tänkt att rören skulle ligga dolda i väggen, men jag KAN ju eventuellt tänka om Jag ser bara framför mig kopparfärgade rör, men man kanske kan ha krommade. Det bästa vore ju om det gick att isolera på nåt sätt inuti väggen så att frysrisken minimeras...för jag är inte så jättetänd på idén med synliga rör...
    Men får man bygga in nya rör i ett badrum??
    Kromade kopparrör skulle jag rösta på.
  • Sagalin
    Pums skrev 2009-11-24 16:15:49 följande:
    Hej allihopa!Joddå, nu blev det ändringar på fakturan. De hade tagit betalt för 4½ timmes extra jobb, och när det kostar 400 kr per timme + moms så blir det en ganska saftig slant.Fick ingen förklaring på varför de lyckats att göra ett sådant fel men de bar om ursäkt så många ggr att jag tappade räkningen.Fakturan som nu är på 3231 kronor kommer att sjunka till under tusingen, lite skillnad eller vad säger ni?På tal om kläder. Igår var jag på Kapp Ahl, ett ställe som jag annars aldrig handlar på för de har så mycket "tantigt".Men så var jag in där en sväng för att köpa barnkläder och såg att de hade jätte  fina grejer även för mig.Så gick därifrån med två super mysiga tunikor!
    Jag har också märkt att KAppahl har ryckt upp sig likaväl Lindex på damsidan eller så är det för att vi börja bli gamla
  • Sagalin

Fluffiga, ja det var helt ok. Blev inte så mycket shopping förrutom lite kläder på Zara till Saga som hon ska få i julklapp och en blus till mig. Jag köpte en liten vit skål på Bruka som det står SALT på (till flingsaltet)
    Jag var borta måndag till sen torsdag kväll, det tog hela helgen att komma ikapp här hemma. Maken hade bara "passat" barn så det var en del att ta igen...
    Kan vara därför jag inte känner att jag hinner med något.

Fre-lördag denna vecka ska jag och Saga till Göteborg jag ska meddela maken innan vi åker att han få städa lite. Jag vill inte ägna första advent åt att städa, utan pyssla och pynta.

• Sagalin
    Venezuela skrev 2009-11-24 20:57:33 följande:
    Här är en till som känner igen det där med städning. Min sambo tycker t ex att dammning och avtorkning av lister är lika med flyttstäd, hm... Häromsistens bad jag honom torka av toan och vad gör han, jo torkar av själva toan utanpå, men gör inte ren den inuti. Gäller att vara tydlig med instruktionerna
    Hihi, sån är min man med, behöver TYDLIGA instruktioner på vad som ska göras.

Jag kommer så väl ihåg att jag sa att han skulle "städa toan" för mig innebär det att städa toaletten, handfaten och putsa speglar. Han dammsög.
  • Sagalin
    mage06 skrev 2009-11-24 21:03:46 följande:
    Skall tillägga att jag är löjligt dålig på att plocka upp mina kläder efter mig...Därför köpte jag en tvättkorg i papp på Granit så kan jag gå runt och samla upp kläderna i den om jag inte har tid att sortera just då, jättebra Hur gör ni med kläder som är använda men inte redo för tvättkorgen? Hänger tillbaka i garderoben eller? Hmm, jag är dålig på det där
    Kläder som jag ska använda nån gång till hänger jag oftast/ibland upp på en galge som sen hänger på en krok insidan av garderoben.
  • Sagalin

God morgon! Hann inte kika in här i går kväll. Jag var på utvecklingssamtal direkt efter jobbet, sen hem fixa mellis till barnen , en kompis ringde och ville leka med Saga, jag började sätta upp lite stjärnor i fönstrerna, sen iväg på en möte, hem igen och äta kvällsmat, sen kika på Arga Snickaren, jag var helt slut... Idag ska vi ha brandskyddsutbilning på jobbet så vi ska till räddningstjänsten och lära oss släcka bränder.

Svar på tråden Vita hem