Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Daggdroppen skrev 2009-12-15 19:04:53 följande:
    Åh, prata inte om sovmornar....Jag sover uselt på nätterna. Inatt var en lite värre natt för Julia var vaken halva natten av och till pga tandsprickning och förkylning. Hon sover oftast bra (har ju sovit oförskämt bra egentligen) och i egen säng hela natten. Men hon skriker till kanske 2 gånger per natt så man måste gå dit och stoppa nappen i munnen. Oftast räcker det med det, men nu som inatt då hon har tänderna plus förkylningen så blir det på tok. Och fastän det brukar räcka med att bara stoppa nappen i munnen så har jag grymt svårt att komma in i djupsömnen igen. Speciellt då storebror ALLTID kommer in till oss mitt i natten. Inatt var det redan klockan 00.10. Så fastän barnen sover så sover inte jag så djupt och bra. Är trött, retlig och känner mig stressad utan någon orsak. Men så blir det ju när man inte sover tillräckligt. Allt blir förstorat.Har planerat julmat och julmatsinköp idag. Fick också hem det mesta. Nöjd över det iaf.Har också varit med sonen till läkare på astmakontroll. Fick vänta länge, och det gör ju en som inte gillar sjukhus lagom glad... Men läkaren var bra och summasumarum var det ett bra besök. Återkommer då jag har lite mer upplyftande att komma med
    Jag känner igen mig.
    Jag har varit lite stressad sista tiden vilket har resulterat i att jag sovit dåligt vilket i sin tur gör att jag sur och grining och ännu mer stressad.
    Det ska bli skönt med julledighet!
    Vad skönt att läkarbeöket gick bra.
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-12-15 21:39:32 följande:
    Fröken vit- Jag kom tyvärr aldrig iväg på inredningspartyt, vi åkte till sthlm ist men perfect home heter märket och tydligen var det väldigt mycket fint men inte direkt billigt såklartJag måste få beklaga mig lite. Barnen har varit sjuka under 3 veckors tid nu med ögonfluss, feber och förkylning...så ikväll får Algot magsjukan och spyr ner hela sin säng med 10 gosedjur o 3 filtar. Är ju inte konstigt om inte julstämmningen inteinnfinner sig när det ä såhär. Jobba det får jag nog göra i ett annat liv
    Nämen gud så tråkig! Hoppas ni slipper magsjuka.

Perfect Home har jag sett gör reklam i tidningar och jag kikade på deras hemsida och det var som du säger inte så billiga.
  • Sagalin

Helt OT.
    Om en stund ska jag iväg till VC.
    Jag har fått en stor böld, precis under örat på käken. Jag får sådana emellanåt men inte så här stor som denna.
    Jag skulle vilja ha en remiss till en hudläkare, är trött på att vara 30år och få bölder och "underjordiska finnar" som värsta tonåringen.

• Sagalin

Blev ingen remiss, det går tydligen inte göra så mycket åt dem.
    Han skar i den och tömde den.

Läkaren tipsade om att äta D-vitamin, han hade läst att det kunde vara bra för huden och mycket annat också för den delen.

• Sagalin
    Peak skrev 2009-12-17 18:10:38 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-12-17 13:04:27 följande: jag har haft p-spruta och har också fått "bölder" i ansiktet, inga finnar som går att klämma ut utan det är som infektioner under husen. Hudterapeuten jag går till sa att jag inte producerar så mycket talg så det är inga vanliga finnar utan vi kom fram till att det antagligen är sprutans fel som trycker i en så mycket hormoner, dels vid ett tillfälle (alltså koncentrerat) och så är det större mängd hormoner i p-sprutan än tex piller... så jag har bytt nu i dagarna och ska se om det blir bättre!
    Min syster har haft p-stav och då fick hon många bölder/finnar. Jag misstänker också att det är hormoner som spökar för mig även om jag använder kopparspiral. Jag har PCO och har bara haft mens två gånger sen jag födde Jacob april-07. En gång var i april, två månader efter att jag slutat amma och då fick jag en böld innan och så hade jag mens för tre veckor sedan.
  • Sagalin
    Peak skrev 2009-12-17 18:49:04 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-12-17 18:38:08 följande: ja skumt det där vad man gör med kroppen egentligen Jag har inte haft mens på över 3 år men jag är nöjd Har hemsk mensvärk också så det är inget jag vill ha igen!
    Det var nästan lika länge som för mig!
    Mina två barn har jag fått ÄL-stimulerande tabletter för.
    När jag väl har ÄL är jag superfertil. Båda barnen prickade vi in på första ÄL.
  • Sagalin

God morgon!

Idag är det fredag igen, tänk om en vecka är det juldagen och jag vet att Saga kommer undra hur lång tid det är kvar till nästa jul eller så börjar hon planera sitt födelsekalas som hon ska ha i slutet av maj.

Jag fundera på att koka knäck i helgen, brukar ni göra i gryta eller i micron?

• Sagalin
    Prinsessan Leia skrev 2009-12-18 09:49:40 följande:
    en liten varning baraminns inte vems blogg jag va inne på igår men fick då varning om att den spred virus...och nu i morse va hela vår hemdatorn craschad..så flickorn kolla upp era bloggar!!
    Oj hoppas inte det var min!
    Hur ska man kolla så att inte ens blogg har virus?!
Svar på tråden Vita hem