Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-12-21 19:34:47 följande:
    Herre gud nu kom Gustaf och Anton hem med granen de köpt. En kungsgran som är så stor att den inte får plats i julgransfoten. Vad kör man, kan man karva lite på stammen el dör granen då? Tur att vi inte bor trångt för i det rummet granen står får det inte plats något mer.
    Vad härligt med en kungsgran.

Det borde inte vara några problem att skala lite på stammen, det enda som kan hända är väl att ni får kåda på händerna.
  • Sagalin
    Venezuela skrev 2009-12-21 21:38:28 följande:
    Visst kan du karva lite men var försiktigt så att ni inte kommer för långt in. Granen dricker med hjälp av det lagret som är mellan barken och kärnan. Vi köpte nämligen en otroligt fin kungsgran förra året vars stam var alldeles för hårt beskuren, vilket ledde till att den inte kunde ta åt sig vattnet och dog i förtid. Minns att vi skämtade om att det var de dyraste vedklabbar vi någonsin eldat med...Jag har bloggat om paketinslagning: ladydiskapar.blogspot.com
    Vilka fina paket och kort du gör!
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-12-22 18:58:39 följande:
    Godkväll!Vad stressar ni med idag då? ;)Jag stressar inte alls. Vi har gjort tre olika julgodis idag och handlat mat så vi borde klara oss. Gud så skönt med kylrum så får man plats med allt! Har också städat i kontoret, välbehövligt kan jag säga Hoppas ni har det bra?!
    Jag väntar på att Saga ska somna, jag behöver slå in fler paket.
    Sen skulle maken köpa lite choklad och kokos på vägen hem så att jag kan göra lite julgodis som jag ska ge bort, bla värdinnegåva på julafton och till min mormor. Hon fyller snart 86år så hon uppskattar mer att få äta något gott till kaffet än att få någon pryl.
  • Sagalin
    LCroft skrev 2009-12-22 19:08:28 följande:
    Har fått hem min vita Ektorp soffa idag Blev så fint i tv-rummet på vinden Stressar inte idag, men imorgon lär det vara full rulle, måste in på jobb imorgon men tänker smita senast kl 12, helst redan vid 11. Men har inte handlat någon julmat än, så jag hoppas inte allt är slut, några julklappar borta än, men det löser sig väl, förhoppningsvis!
    Låter mysigt med ett tvrum på vinden.
  • Sagalin
    Prinsessan Leia skrev 2009-12-22 23:07:46 följande:
    tar och önskar er alla en Riktig God Juljag tar en paus nu, kommer blogga här på FL men inget merkroppen har rasat samman, utbrändheten knackar på....och inget julledigt får man bara å stå uthar så ont och julen känns inte alls så mysig, inte när jag inte kan ge hundratio %tristmen hoppas det lättar på julafton och kan ge barnen all den energi och uppmärksamhet de förtjänar utan att få attackerGOD JUL!!!!

{#lang_emotions_flower} Kram {#lang_emotions_flower}

God Jul!

• Sagalin

God Jul!

Jag har haft en mardrömsnatt, Saga vaknade och kräktes precis när vi somnat.
    Jag tror inte det är magsjuka utan för hon var så uppspelt.
    Vi somnade jag och hon i hennes säng lite innan 01. Kl 04.45 väcker hon mig och säger "mamma jag är vaken, visst var det bra att jag sov länge?"
    Kl 06 öppnade de sina första julklappar för denna julen.

• Sagalin
    Camilla R skrev 2009-12-25 18:53:51 följande:
    Vi har haft en toppenjul! Igår var svärisarna här på julmiddag och tomten kom med alldeles lagom med paket. Idag var mina föräldrar och min bror här på lunch/middag och det blev ytterligare paket. Snart kommer grannarna över och vi skall ha lite julmys tillsammans. Själv måste jag ha varit väldigt snäll i år för jag fick en ny kamera av "tomten" en Nikon D3000, känner mig väldigt nöjd hittills. Den kommer få genomgå det stora "provet" när vi åker till kanarieöarna på måndag, det skall bli enormt härligt (hoppas jag!!)
    Vad kul med en ny kamera och vad härligt att resa iväg till värmen, inte det minsta avis
Svar på tråden Vita hem