Daggdroppen skrev 2009-10-25 18:58:07 följande:
Tack! Vaccinering ja... Usch vilken ångest jag har över det! Var det vanligt influensavaccin eller svininfluensa du fick?Senast på tisdag ska jag ta ställning till om Julia ska ha influensavaccinet och så småningom blir det ju också dags för svininfluensavaccinering. Ska man ge barnen, ska vi vuxna vaccinera oss??? Vad tänker ni????Minns inte att vi blev erbjudna influensavaccinering av W då han var så gammal som J är nu. Men året efter tog vi och han har aldrig varit så förkyld och sjuk som då KONSTANT! Ifjol tog vi inte och då var han betyligt friskare.Hur tänker ni?Dessutom borde jag ringa till företagshälsovården och beställa en tid för twinrix (hepatit) vaccinering. Tog de två första före jag blev gravid men fick inte ta den tredje medan jag var gravid eller ammade. Och att inte ta den vore ju dumt då jag får den gratis och då den ger livslångt skydd.
Hejja!
Vi kommer att ta bägge inflensa sprutorna (både Nöff nöff och vanliga)
Förrförra året var Dottern Sjuk i diverse förkylningar Öroninflammationer, magåkommor osv...
Förra året fick hon Influensa vaccinet Och hon har endast haft 1 endaste "lindrig" förkylning under detta år.
Så det blir samma igen.
Sen måste jag ta influensa & nöff nöff sprutan

då jag är i riskgruppen.
(har bara en 1/2 lunga bland annat.)
Skumt att det är så olika tydligen.
ska bli intressant att se hur det blir i år.