Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan
    Gummsan82 skrev 2009-11-24 22:52:57 följande:
    Anton2005 & mwe; jag budade på boken på Tradera men kände inte att den var värd 275 kr plus 52 kr i frakt... Får hålla utkik efter den fram över.Någon som vet om denna bok är bra? www.tradera.com/DEN-STORA-JULBOKEN--2006-aukt... (inte min auktion)
    Jag la det första budet på 2 kr, men valde att buda hem boken "junk style" i stället som är en stor favvorit och väligt inspirerande att blädra i. Blev chockad när jag såg att boken slutade på 275 kr helt galet pris. Jag tycker boken iofs e helt ok *lånade den på biblo* men lite för shabby för min smak kanske.

God kväll föresten
  • Tjock kulan

God morgon tjejer
    Här är stjärnorna uppe o fönsterna putsade. Vädert är grått o trist, bvc besök står på schemat idag sen hem och fixa lite advents pynt till entréesidan.Köpte kuddmossa, lingonkrans och tallris igår så det ska bli kul att fixa lite fint med det *om det inte regnar förstås *.
    Undrar om ni kan hjälpa mig lite med julklappsförslag. Elsas morfar teroriserar mig om vad han ska köpa till Elsa i julklapp, tycker det är jättesvårt att ge bra tips till honom då Elsa har det mesta hon behöver i klädväg och när det kommer till leksaker från storasysters gömmor. Óch vad ger man till en liten tjej på 4 månader? snälla hjälp mig på bra tips annars komer han väl med en plastig gräll leksak till Elsa....
    Ang saffran så älskar jag det, fick dock ge 40 kr paketet på apoteket igår :-0.

VN: Vad fin ny banner du fixat, hoppas ni får en mysig dag i GTB trots ev regn.

Peak: det är Jea som han den bloggen har en underbar butik , blomsterkompaniet.

• Tjock kulan
    Daggdroppen skrev 2009-11-27 08:04:39 följande:
    Godmorgon!Sonen var så ledsen igårkväll då pappa är borta så vi ställde till med pepparkaksdeg som vi ska baka idag. Hurra tycker sonen Ha en bra dag!
    Mys, ska slå ihop en deg i kväll när barnen somnat som vi kan baka ut i morgon. Hur gör du, bakar du ut degen direkt på bakplåtspappert eller har du tips på hur man får degen att släppa från bordet utan att gubbarna går sönder?
  • Tjock kulan
    Daggdroppen skrev 2009-11-27 09:00:20 följande:
    Jag bakar på bordet och flyttar. Har ett SUPERRECEPT på deg som man får tunna men fina kakor! Jag kan skriva ner det då jag får tid!

Ska kika närmare sedan Jag har ett nytt hastigt inlägg. Blev lite glatt överraskad för en stund sedan...lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
    Ja gör gärna det, har iofs redan slägt ihop en deg som ligger i kylen tills i morgon men alltid kul att baka med ett recept som man vet e gott . Vilken dag du haft, först stegen är ju magiska, ja varför gråter de små, jag vet ej men kanske för de blir osäkra på sin egen förmåga att klara av sitt nya trix att ta sig fram på två ben . Funderade oxå på att önska mig något mer långsiktigt till Elsa, var inne på ett födelsedagståg i trä men det kanske rimmar illa då det är julafton . Smycke fick hon ganska mycket nu på sin namngivning så det är inte så aktuellt. Får klura vidare o nätsurfa lite och hoppas på inspiration.
    Vilken söt klänning du shoppat, älskar Noa NOa både till mig själv o dottern synd bara att det är så dyrt. Brukar dock shoppa på mig lite då de har sina reor, känns ju mer normalpris då .
    Mimmi 71 skrev 2009-11-27 16:06:53 följande:
    Smycke är väl kanon och att köpa ett dockhus är helt i linje med hur jag tänker. Själv skalll jag köpa en maileg-kanin (pojke) till lillemannen bara för att mamma tycker de är fina Sedan åker docksängen ned. Man kan ju inte bara köpa bilar och traktorer till en grabb, även om det är hans högsta önskan.Nu är det tillklippning av två jul-hissgardiner som gäller. Lillemannen skall få vita med grått och ljusblått mönster i form av renar och till "bloggplatsen" integrerat med köket blir det vita med amarylis i rött och ljusgrönt. Vid bloggplatsen skall fotöljen kläs med vitt virkat överkast, grått lammskinn och kudde liknande hissgardinen. Äsklar julen och dess pyntning!Sedan hoppas jag på att hinna med att sy tre tröjor och två byxor som jag klippt till imorgon. Då är det dags för 65-årskalas och det är alltid trevligt att klä honom i nya kläder
    Låter fin fint.
  • Tjock kulan

God morgon
    Morgonstund har guld i mun, ja enligt dottern i alla fall som vaknade 05.15 och sa inte sova mer. Ja vad gör man? kryper ur sängen, kokar starkt kaffe, sätter på en Emil film och försöker överleva tills det börjar ljusna ute . I dag blir det pepparkaks bak, lite inhandling av hyasinter o annat plock .

Pums skrev 2009-11-28 08:14:11 följande:
    Godmorgon!!Kommer ni ihåg min räkning för diskmaskinen som jag fick??De har nu rättat till problemet....Så istället för att få betala ca 3300 kr som den första fakturan var på så fick jag en ny på ca 900 kronor!Fick även ännu en ursäkt och ett litet presenkort på deras elkedja/affär på 50 kr som kompensation för felet.Smart av dom för nu gick jag ju dit och handlade mig en liten ny adventsstjärna som inte bara kostade 50 kronor...hi hi!Så vad händer idag då?Jo en massa skoj!Först ska vi på loppis på dagen sen i eftermiddag tar jag tåget till min forna hemstad för att träffa ett gäng tjejkompisar och vi ska gå på restaurang.Ska bli super mysigt!!!!
    Låter mysigt, alltid kul att träffa sina tjejer och bubbla och babbla om livet
    Sussi N skrev 2009-11-28 06:45:53 följande:
    Hej på er!Oj vad det pysslas och putsas nu Glöm inte att njuta lite också, gör inte allt för alla andras skull utan för din egen..Jag är hemma igen, vad jag gjort kan man läsa om här:www.sussisvarld.blogspot.comIdag skall jag ta en långpromenad, har fått inbjudan till en liten adventsmarknad som tre stycken tjejer skall ha.Dottern sjunger och säljer fika med sin klass på Odenplan för att samla in pengar till klassresa, så vi tar en sväng förbi där också.Skönt när dom är så stora att dom ordnar allt sånt själva jag är inte så "klassmammig" av mig, men är gärna med barnen på resan sen, paddlade och campade med klassen i våras.Ikväll ska vi på partaj, min brors söta flickvän fyller år och har fest med 80-tals tema, hmmmm in i dotterns garderob för att leta fram benvärmare mm.Imorrn skall jag dricka glögg och äta lussebullar , jobba lite innan det bara, skall julskylta en butik.Ja, det är min helg.
    Välkommen hem, från den ena ytterligheten till den andra, ena dagen i Shanghai nästa på julmarknad i Sverige .
  • Tjock kulan

Sovmorgon hos oss är MAX 06.30 , körde igång pepparkaksbaket 9.00 och kl 10.00 hade Alice tappat sugen på att baka och samtidigt brännt sig på en plåt, ja vad finns att göra trösta, trolla med knäna och sedan avsluta baket själv

• Tjock kulan

Prinsessan Leia skrev 2009-11-28 18:16:03 följande:

Förbluffad över mig självVaknade i ett mkt kyligt hus i morse, vi sov gott ända till nästan nio. (hon den stora sover aldrig länge)hmm kliade mig i huvudet, gick ner och kollade brännaren Jo men visst så lyser den RÖTT dvs den är trasighur gör jag nu??kavlar upp ärmarna och sätter tänderna i ngt jag aldrig ens ögat på förut, en snabb genomgång av maken i mobilenOch tror ni inte att jag fixar det?! skruvade isär den och kollade vad som kan va fel, skruva ihop, köpte delen, skruva isär, bytte delen, skruva ihop!!!Attans va duktig jag ärNu tuffar den för fullt och värmen infinner sig!!Så nu kan jag ngt mer på min merit lista*stolt*
    själv är bäste dräng.
  • Tjock kulan

Mimmi 71 skrev 2009-11-29 06:47:33 följande:

Prinsessan Leia skrev 2009-11-28 22:46:02 följande:
    Det måste ha känts underbart Härligt att klara av felet på pannan dessutom. Det stärker en enormt att inse att man klarar mer än man tror En kopp kaffe och en macka framför datorn är nu avklarad medan lillemannen ätit sin frukost framför MackaPacka. En lugn och skön stund, men nu är det dags att sätta fart med lite annat. Idag är det julskyltning här och jag skall stå på hantverksmarknaden som är i samband med "skyltningen". Vi skall inte börja ställa upp montern förrän 10.00 så jag kanske honner med lite pyssel i systugan innan dess. Jag är nog en av de få som ännu inte sytt vimplar, men jag har fundering på att ordna till någon som matchar lillemannens nya gardiner. Under skyltningen skall sambon få jaga vinkeljärn så att tallrikshyllan äntligen kommer på plats i lillemannens rum tillsammans med en vit stringhylla som skall sitta ovanför hans "skänk" (en "liggande" expedit). Sedan frågade jag lillemannen om jag fick byta ut hans matta (en "bilmatta" med stadsmotiv och vägar) , en där var det stopp. En del saker får man helt enkelt stå ut med
    att du vågade föra det på tal, du är en modig mamma du

Mammaninna: Vad kul att du kikade in hoppas att allt e bra med dig o att det rullar på med butiken. Kikade på länkarna men kunde bara öppna IKEAS, men för att vara ärlig så är jag mer för stjärnor än stakar.

VN:Välkommen hem, hur hade ni det, blev det mys trots regnet?

Fluffiga: Tackar tackar för receptet, mina pepparkakor bakades ut o provsmakades igår. De var helt ok men jag tyckte nog att de var lite för mycket kanel i det receptet. Ska prova ett från tjejerna som gjort boken vinterns söta, de har pommeransskal i sina pepparkakor, kanske blir godare.

Godmorgon, börjar med att cietera och tar arttgheterna på slutet i stället .
    Satt uppe sent igår o surfade efter julklappstips till Elsas morfar. Kom till sist på sparbössa eller speldosa, vad tror ni om det? Det tråkiga är att det mesta som kommer upp är i Hello Kitty eller barbapappa. Någon som sett en fin speldosa eller sparbössa som kan tipsa mig?
    Här blir det julskyltning för hela slanten ska upp till Me and my home och shoppa de där brevfacken från House Doctor som jag var på jakt efter. Så glad att jag hittade dom till sist, de ska maken få i julklapp till "hemmakontoret", tycker det e supersvårt i år och shoppa en julklapp till honom, vad ska ni ge era älsklingar?
  • Tjock kulan

Villa Nordåker skrev 2009-11-29 07:00:43 följande:

Mimmi, jag har precis haft en diskussion med maken om dessa bilmattor.Jag fick reda på igår att farmor/farfar köpt en sån till Jacob i julklapp. Jag vill inte ha in en sån på hans rum. Farmor säger att den går att rulla ihop och ställa undan den när man inte leker med den. Precis som om man skulle rulla ihop den en gång om dagen!Jag känner mig så otacksam men ibland undrar jag om de överhuvudtaget känner sin svärdotter och barnbarnen. De hade köpt en klockradio till Saga i lite tuffare stil, jag tänkte för mig själv, undrar om de ens varit på hennes rum?!
    hörs som min mamma, min svärmor däremot är mycket mer flexibel. Känner igen det där med att känna sig otacksam , men det handlar ju inte om det, utan om att man inte vill ha in fula saker i sitt hem
Svar på tråden Vita hem