Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita hem

Villa Nordåker skrev 2009-12-18 19:58:20 följande:

Vad skönt att du är på bättringsväg-Imorgon ska jag göra lite julgodis med Saga och sen måste jag steka lite köttbullar.
    Eller apelsinskal, det e GOTT
  • Tjock kulan

God morgon alla underbara vita hemmare, jag kikar in och önskar er alla en fröjdefull jul och en avslappnad och mysig julafton tillsammans med nära och kära. Hoppas ni kommer lägga tiden på att spela sällskapsspel och mysa med långa samtal i era familjer i stället för att stå och skrota i köket med julmaten och disken. Det är så lät att glömma bort det viktiga här i livet när stressen och prestationen tar över.

Själv sitter jag med morgonkaffet och håret på svaj. Alice roar sig med legot som fanns i sista adventskalenderpaketet. ska se om jag kan sticka iväg på morgonen och köpa lite granris till farstun och som bordsdekoration.
    Ha det så gott allesamman och till alla sjuklingar stora krya på er kramar

• Tjock kulan

HJÄLP Alice har fått en käpphäst som ser ut som en rosa enhörning. Gode Gud låt mig kunna byta den i butik, det stackars flickebarnet förstår inte ens att det är en häst och vägrar rida på den .

• Tjock kulan

Hejsan tjejer
    Tittar in från tv soffan, kollade på senaste med Travolta helt ok faktiskt, fast det var en actionrulle *inte för att jag har brist på den varan i hemmet med en galenpanna till tvååring *
    Tog vara på det kalla men underbart soliga vintervädert idag och var ute och promenixade med man o barn i tre timmar, vid både skog och hav. Härligt men det känns i kroppen nu.
    Här hemma har jag annars skött mig och ätit ordentlig mat, ja precis som mage så behöver jag oxå gå ner 15 kg eller 13 för att vara exakt . Så i tvsoffan blev det morots och gurkstavar med dip. Ska se om jag kan ta tag i spinningen igen men det hänger ju på barnpassning o makens arbetstider.
    Klockan 8 i morse så stod jag och städade ut julen, otroligt vad effektiv man kan bli med en morgonpigg ung dam i hemmet . Det kändes befriande att få bort det, konstigt det där hur man fungerar, för en månad sedan så var det så kul och mysigt att plocka upp alla stjärnor och pynta granen och nu två dagar in på nya året så är jag trött på allt och vill packa ner stjärnor och kasta ut granen. Längtar efter vår, tulpaner och lökväxter i köksfönstert, suck.

Mage: Tack för Helsingborgstipset, skåpet finns bara ett stenkast från mig, men med det priset så får jag avböja ett köp .Får hålla mig till sommarens alla auktioner och hoppas på bättre tur där.

malins: Ah det missade jag ska se om jag kommer ihåg repliken, tycker ranelid är så rolig när han kör igång med sitt ordbajseri och långa monologer om kärleken och livet. Han e ju tidigare lärare, undra hur hans lektioner såg ut?

• Tjock kulan

Malins: Reprisen menar jag, nej nu e det nog dax för mig att sova
    Natt i natt

• Tjock kulan

Hejsan tjejer
    Ser att ni e sjuka, krya på er allesaman. Själv är jag som ett vandrande vrak till kvinna i desperat behov av sömn. Tjejerna vaknar av varandra på nätterna och de senaste nätterna har jag varit uppe från 04.00 fram tills Alice läggning kl 19.00. Så på to blir det sleepover hos farmor o farfar för Alice del så jag kan sova ut lite förhoppningsvis. 
    Snön vräker ner utanför och trots att mysfaktorn är hör så längtar jag til våren när snödroppar och pärlhyasinter titar fram. Julen är utstädad sedan flera dagar tillbaka och igår kunde jag inte hålla mig langra utan köpte ett par söta små primulor till köksfönstert.

• Tjock kulan

Som ni ser på min stavning så är inte hjärnan på topp efter sömnlösa nätter

Juleja: Bloggen heter http://livetrunt35.blogspot.com/ Ang lampor så tyckte jag den industriella om du visade var jättefin men med en tygsladd på.

• Tjock kulan

Peak: kan bli snyggt men ont på revbenen...

• Tjock kulan
    Peak skrev 2010-01-05 11:34:10 följande:
    ja usch, ser inte fram emot det direkt! De sa på Miami ink häromdagen att det är strongt att göra en tatuering där...*funderar naivt om Emla-salva kan hjälpa*
    Jag brukar iofs sätta smärtan i relation till annat smärtsamt som jag varit med om tex om jag klarar av att pierca tungan så klarar jag av detta eller, om jag klarar av att föda ett barn så klarar jag av detta . Lycka till
  • Tjock kulan

God morgon tjejer
    Här har det varit sovmorgon till 06.00 imorse, dagis e stängt så idag blir det besök av väninna o barn så Alice får stimma av sig. Ska bjuda på lunch, har tagit fram kycklingfilé men vet inte vad jag ska laga. Akuta tips tas mer än gärna emot, så har ni ett snabbt enkelt o barnvänligt recept så snälla dela med er till mig

Svar på tråden Vita hem