Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2010-01-06 07:53:36 följande:
    Var kan man ladda ner det? Säkert alltså. Jag ska städa lite idag och fixa till kvällen. Ska ha Tupperwareparty ikväll. Hihi, skäms nästan men det är ju kul med kaffet efteråt Och de råkade ha extra bra värdinnegåvor just nu så då passar jag på. Är annars egentligen helt anti TW...
    Här http://photoscape.org/ps/main/download.php

Jag har svensk textfil som jag kan mejla till dig om du laddar ner och vill ha det på svenska.
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2010-01-06 08:23:57 följande:
    Jag kan visa sen då jag fått dem Malin: Suuuuper nice! Nu testade jag snabbt och fick till och med ett collage gjort. KUL! Nu vill jag ju trixa med detta hela dagen Attans att jag har mycket att göra TACK!
    Visst är det kul!

Jag använde detta programmet när jag gjorde årets julklapp.
    Jag glömde bort att det är bra att redigera bilder i, så nu ska mina kort till bla bloggen blir bättre. I väntan på en systemkamera
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2010-01-06 10:59:14 följande:
    MalinS-Kul med redigeringsprogram, passade oxå på att ladda ner när du länkade :)Camilla- Receptet såg jätte gott ut, det ska jag göra till oss när sambon är bortrest på fredag.LCroft- Åh så mysigt det låter med brasa, tyvärr har vi ingen eldstad alls så jag blir jätte avis. Verkar vara svårt att få tag på ved här omkring nu. Min pappa hade varit runt på massa ställen men det var slut överallt
    Vill du också ha den svenska textfilen?
    Inboxa mig isåfall din mejladress.
  • Sagalin

Det vore inte så dumt med en pepptråd, annars kan vi skriva här jag tror inte någon har något emot det, eller?

Jag skulle vara rädd att jag skulle tröttna på en tatuering och ångra mig när jag blir "gammal"

Jag har plockat ner alla julgranskulor och väntar på att maken ska komma hem med barnen så att han och jag kan ta ner ljusslingan så att garnen kan slängas ut.

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2010-01-06 17:17:28 följande:
    Här har vi haft en sån där underbar dag där allt går fel och allt går sönder. En propp gick i morse och tydligen slog den ut en huvudsäkring i bergvärmepumpen, vilket vi inte märkte fören efter några timmar då det började bli iskallt i huset. Som tur är fixade sambon det ganska snabbt och lätt men det tog ju ett tag att väma huset igen. Bilen startade inte när vi skulle iväg. Jag trodde att med en ny bil skulle man slippa sånt även om det är kallt ute. Sen skulle vi kolla fläkten i kylskåpet och det är en rätt tung pjäs så när vi flyttade det så sprack hjulet och hela Kyl/frysen höll på att välta över oss.Efter det åkte vi hemmifrån för att besöka barnens morfar en stund. Där blev det varmchoklad o massa gott innan vi åkte hem igen.
    Vad är det talesättet säger, "en olycka kommer sällan ensam"
    Men vilken tur att inte kylen välte över eller barnen.
    Camilla R skrev 2010-01-06 16:39:50 följande:
    Ja, vi kanske kan peppa här lika gärna, det är ju lättare att bara vara på ett ställe Jag vill också slänga ut granen idag. Kändes jättekonstigt att komma hem från solen och kliva in i ett julpyntat hem. Men barnen vill gärna njuta av granen några dagar till, så det blir väl till helgen istället.
    Kan förstå det, men jag hade gärna dragit iväg till solen idag!
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2010-01-06 20:13:48 följande:
    Gonatt!Kanske att man är lite galen. Nu har jag bytt plats på alla möbler i 3 rum på bottenvåningen. Jag var ju sååå nöjd när jag gjorde om vårt tidigare vardagsrum till matsal men nu tycker jag inte att sofforna passar i de små rummen och flyttar runt allt igen. Usch va man är jobbig på det sättet. Nu har jag en miljard saker att plocka med här och vet ändå inte om jag är nöjd. Möblerar ni om ofta?
    Det går i perioder.
    Just nu håller jag på att ladda inför en möblering som innebär att det blir många möbler som ska flyttas runt, det får bli till helgen när maken är hemma för det är möbler som ska byta våningsplan och det går inte själv
Svar på tråden Vita hem