Anton2005 skrev 2010-01-06 17:17:28 följande:
Här har vi haft en sån där underbar dag där allt går fel och allt går sönder. En propp gick i morse och tydligen slog den ut en huvudsäkring i bergvärmepumpen, vilket vi inte märkte fören efter några timmar då det började bli iskallt i huset. Som tur är fixade sambon det ganska snabbt och lätt men det tog ju ett tag att väma huset igen. Bilen startade inte när vi skulle iväg. Jag trodde att med en ny bil skulle man slippa sånt även om det är kallt ute. Sen skulle vi kolla fläkten i kylskåpet och det är en rätt tung pjäs så när vi flyttade det så sprack hjulet och hela Kyl/frysen höll på att välta över oss.Efter det åkte vi hemmifrån för att besöka barnens morfar en stund. Där blev det varmchoklad o massa gott innan vi åkte hem igen.
Vad är det talesättet säger, "en olycka kommer sällan ensam"
Men vilken tur att inte kylen välte över eller barnen.
Camilla R skrev 2010-01-06 16:39:50 följande:
Ja, vi kanske kan peppa här lika gärna, det är ju lättare att bara vara på ett ställe Jag vill också slänga ut granen idag. Kändes jättekonstigt att komma hem från solen och kliva in i ett julpyntat hem. Men barnen vill gärna njuta av granen några dagar till, så det blir väl till helgen istället.
Kan förstå det, men jag hade gärna dragit iväg till solen idag!