Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Vita hem

Tack för tipset om blixt i taket. Med andra ord så går Canons billigaste blixt bort och det är då bättre att gå upp till 480 EX (tror jag den heter) som kostar mellan 2-3 tusen.

• Mimmi 71

Spammar vidare

Längtar till min nya kamera kommer. 7 dagars leveranstid skulle det vara så i nästa veckan kanske jag kan få knäppa och mixtra med en Canon EOS 500D. Spännande!

• Mimmi 71

Var och kikade på tapeter på lunchen och hittade en härlig från Eco som jag skulle kunna tänka mig som fondtapet i vardagsrummet. Vit botten med svarta sammetsblommor skulle kunna passa vårt rum som i mina drömmar har gråa Eketorp, vit högblank TV-bänk som täcker hela kortväggen (denna vägg som skall få fondtapet), vitt soffbord, vitt matsalsbord med stolar i björk, spegelskåp i björk och ett vitrin i mörk mahogny. Skåpen och stolarna är arvegods så de vill jag behålla som de är därav blandningen.

Vi skall renovera både vardasgrum och sovrum efter jul så jag längtar

MissGoldie: Var hittar jag planlösning som "alla" pratar om?

• Mimmi 71
    Amelié77 skrev 2009-11-19 14:27:29 följande:
    Mimmi 71 - i mitt galleri här på FL.
    Jag har ju inte riktigt hängt med Har varit bortrest några dagar utan tillgång till internet (hur har jag klarat mig ).

Skall nu bygga nytt?
  • Mimmi 71

Åh, min kamera är redan sorterad i Stockholm enligt "godssökning". Håll tummarna att den hinner ända hem till mig imorgon I så fall är det riktig snabb leverans, för jag knappade ju hem den i förmiddags.

Nu har jag tillbringat kvällen nere i syrummet. Det var riktigt länge sedan jag var uppe så här länge, jag brukar ju somna redan vid 9-tiden Målet var att få klart 21 muddbyxor till helgensmarknad och jag lyckades iallafall med 19 st Lite småkomplettering imorgon kväll och sedan bär det av till årets första julmarknad på lördag

• Mimmi 71

10 över 5, var min kamera i Örebro Det är frågan om den hinner ända fram till mig. Inser att den nog får vila i Örebor över helgen Det är spännande när man har tillgång till godssökning

• Mimmi 71

Hmmm, mycket att kommentera

Fluffiga: Håller tummarna för att ni inte blir osams. Det är riktigt jobbigt när man tappar bort saker ifrån huvudet

Pums: Tycker FL har fungerat riktigt bra det sista.

Leia: Vilken lycka! Mao drogs rätt tjej - en som verkligen behöver lyckan att vara i medelpunkt för en stund.

Här hemma är det teknikkväll ikväll!!! Min kamera har redan kommit som jag fick ut på försäkringen. Leveranstiden kan man inte klaga över då jag beställde den igår morse

• Mimmi 71

Tjock kulan skrev 2009-11-20 17:08:43 följande:

HejsanTillbaka från en intensiv lekträff med barnen hos bästa väninnan, e helt slut .Kollade runt på lite objektiv och blixt igår till kameran men fy vad dyrt det är. En vändbar blixt kostade minst 1200 kr och ett hyfsat objektiv låg på 2000-3000 kr . Leia: Gratulera dottern, vad kul för henne.Mimmi: Hoppas du blir nöjd med kameran var det en Canon eller?Videli: Tyckte bordet var ett riktigt klipp, fin fint i vitt. Tycker det där med lampor e svårt oxå, vad e du på jakt efter ? till fönster, tak eller vad.
    Ja en Canon 500D - hade ju en 450 D som blev stulen och uppgraderade lite när det ändå blev en ny kamera.

Vad har du för kamera?
  • Mimmi 71

Borde det inte finnas något bra och billigt objektiv till den också. har dock hört att Nikon har lite dyrare tillbehör. En ok blixt till Canon är också lite för dyr, närmare 3000 kr. Ett bra ljusmässigt objektiv för porträtt odyl 50/1,8 kostar runt 1000-lappen vilket jag tycker är OK.

• Mimmi 71

Prinsessan Leia skrev 2009-11-21 22:50:07 följande:

Bellevue, sängen går nog göra riktigt fin..som vit Haft kvällsmys med flickorna och maken (han smet mot slutet) Robinsson, varma smörgåsar och lördagsgodis...Sen fick de allt hoppa i säng så mamma kunde njuta lite oxå har nu spacklat hela tvrums delen!! mkt nöjd över mig självSitter och känner den underbara spackel doften!I morrn slipa och sedan tadaaaa Måla!! kommer med andra ord bli en sen söndagskväll, igen hihiLetar julgardiner med lupp och pincetttill tv rummet och matsalsdelen (de sitter typ ihop och vill ha lika)finns ju bara röda lr svarta med massa konstiga tomtar på...letade fram ett par gamla helvita "linne" gardiner i garderoben och funderar på att på ngt vis få dem juliga i form av att dutta på lite rödfärg, ngt fint hjärta lr såNån som har en bra bild???Oj klockan är ju bara barnet, får nog slita lite till!!!
    Har du tittat på Svanefors www.svanefors.se/ gardiner. Jag blev bara tokkär i de vita med rött tryck. Tyvärr har jag inte hittad dem i någon butik i närheten (en webbutik fick jag tips om, men tyvärr något dyr jämförbart med att handla i "närbutiken" så därför blev inga beställda). Jag fortsätter leta efter dem även om jag handlat andra Hittar jag dem så blir det dubbla julgardiner
Svar på tråden Vita hem