Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Vita hem

Jag är projektledare inom byggbranchen med ibland lite för dålig arbetsmoral

• Mimmi 71

Det har varit paketöppning hemma hos oss och ni får vara med om ni hittar in till "mig".

• Mimmi 71

Prinsessan Leia skrev 2009-12-03 11:28:47 följande:

jag sitter som säljare, upp och ner som en berg och dalbanaönskar jag va ledig, med bebeis lr vad som helst för nu får jag Inte tiden att gå ihop och har mest ramlat ner i ett svart hål
    Känner igen mig så i din beskrivning även om jag nuhar börjat klättra upp ur denna svacka. Håller med numberone att dessa svackor kommer och går.

Själv skulle jag hemskt gärna vilja gå ned i arbetstimmar, kanske ha en eller två dagar ledigt i veckan. Men med ett jobb som mitt i en enormt mansdominerad branch (vi är 3 tjejer på ca 50 anställda) så får man liksom inte någon förståelse för detta. När man dessutom arbetar i projektform så är det svårt att dra ned på arbetsbelastning och resultatet tror jag tyvärr blir att man går ned i lön, mer än i arbetstimmar.

Jag jagar fortfarande efter fungerande rutiner som gör att dagarna går ihop och man förhoppningsvis kan få någon tid över till saker man vill och älskar att pyssla med.
  • Mimmi 71
    numberone skrev 2009-12-03 11:51:02 följande:
    Äh det funkar inte att sy idag.... nu skiter jag i det.... BLIR GALEN!!!
    Då är det bäst att lägga ned för annar blir det bara fel
  • Mimmi 71
    numberone skrev 2009-12-03 12:42:26 följande:
    blivit fel typ 7 ggr nu så jag är nog lite för trött i tänket för att sy idag. Vill egentligen åka till ikea så mina tankar är ju redan i butiken, planerar å skriver en liten lista på vad jag ska shoppa.

Känner igen mig - jag har redan påbörjat min lista för Ikea-besöket som blir nästa helg när det är julklappsshopping som gäller. Några klappar till mig själv på Ikea får det nog bli
  • Mimmi 71

Prinsessan Leia skrev 2009-12-03 22:26:43 följande:

snart kommer lite nytt i bloggen...kul o veta vad folk gör, ni tycks ha så mkt tid. Ni hinner så himla mkt, här står det mest still nu...igenJäkla deprission aldrig känt av ngn så väl förut, hoppas d vänder snabbtTog en låååång tur med Valpen förut kikade i fönstrena och kunde glädja mig åt att hos mig är det då mer jul i fönstrena. Har folk blivit lata? lr är alla arbetsnarkomaner??
    Håller med om att man pysslar och grejar i perioder. Dessutom så skall man ju inte jämföra sig och särskilt inte jämföra sig med allt i bloggarna och exv här i tråden , där lyfter man ju enbart upp det positiva Skit i hörnen, skitiga fönster och ett överfyllt förråd och garage vill man ju liksom inte visa

Att ha det i åtanke när man läser på nätet tror jag är VÄLDIGT viktigt, men man glömmer sig ibland.

Ikväll är det dags för iordningställande av årets sista julmarknad, det är både lite tråkigt men ändå rätt skönt att denna säsong är över. Ni får hålla tummarna för mig i helgen (marknaden är både lördag och söndag 10-17 *pust*)! I fjol sålde vi för RIKTIGT mycket och jag hoppas på ännu bättre i år
  • Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-12-06 06:46:32 följande:

God morgon!Andra advent redan, fattar inte vad denna höst tagit vägen.Idag måste vi städa lite, sen skulle maken iväg efter lunch och åka Enduro och jag och barnen borde pyssla lite med julkorten.
    God morgon!

":a advent - tiden flyger förbi. Som tur är blir det några dagar efter 4:e och innan julafton. Känns som man får några bonusdagar på det viset. Julkort är ett projekt som jag helt har förträng (som vanligt ) Inser att det som vanligt blir att försöka knåpa ihop något vid datorn i sista sekund. Som tur är är jag flitig på att fotografera så det går nog att hitta någon bild på lillemannen man kan använda sig utav.

För tillfället sitter jag och slösurfar med kaffekoppen och frukostmackan. En lugn stund innan det blir julmarknad för mig idag igen.
  • Mimmi 71
    mage06 skrev 2009-12-08 16:30:40 följande:
    Måste bara visa det här också, som jag VERKLIGEN ville ha men Tradera är ju helt crazy bananas när det gäller priser ibland...www.tradera.com/Aldre-Charmigt-Skap--auktion_...
    Det var ju helt sagolikt, och skulle passa perfekt här hemma i lillemannens rum. Underbart när det både finns öppna hyllor och ett skåp. Men priset
  • Mimmi 71

Vi körde med en overall från Ge-kås ifjol som fungerade kanon. I år blev det istället en PoP ifrån Outlet här i byn.

Stämplar står på min "att-handla-lista" för att jag skall komma ihåg dessa på Claes Olsson när vi skall julklapps-shoppa till helgen. Konstigt.... min lista består mest av saker till mig själv Dessa stämplar har jag tänkt att använda till tygtryck iallafall.

Frökens vita...: När man väl har börjat med foto så kan man inte sluta, det är så himla skoj och man kan tydligt se hur man utvecklas. Det är dock tur att man nuförtiden använder sig av digitalkamera och kan radera dåliga bilder. Hos mig är det endast ett fåtal som håller kvalitén

Igår tryckte jag på beställningsknappen för en brodermaskin. En hel del barnkläder är ju tänkt men jag ser potential till en och annan inredningsdetalj också - kuddar med brodyr och text bl a. Åh det skall bli så spännande när jag får hem maskinen.

• Mimmi 71
    mwe skrev 2009-12-09 19:03:35 följande:
    Mimmi: Köpte nyss stämplar på Clas Ohlsson och har börjat göra julvimplar i tyg och stämplat på några utan problem
    Toppen, då skall jag hålla utkik efter dessa. Ser framför mig lite cool text på enfärgade tröjor
Svar på tråden Vita hem