Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-23 12:07:13 följande:
    Men jag gillar ordet lite! Jag säger ju inte kalasbyxor, möjligtvis hemma inom familjen och på skämt.
    Jo, men när maken sa kalasbyxor till Saga så undrade hon för kalas vi skulle på.
  • Sagalin
    Ari Gold skrev 2009-10-23 22:16:14 följande:
    Kök är ju precis vad vi pysslar med nu också, så jag slängr väl in min sneak-peak bild här med. Vi har en budgetram på ca 15 000 kr för renoveringen så ingen corian här. Det skulle väl räcka till ungefär en dörrknopp i så fall
    Ser jättefint ut, stor skillnad mot hur det var innan.
  • Sagalin

Hej!

Idag vaknade jag 03.40 (ny tid) av att Saga kom in till oss.
    Kl 04 steg jag upp och passade på att stryka medans alla sov.
    Jag har nämligen varit med min mamma och min moster i Ullared idag.
    Galet mycket folk, men jag lyckades klara av en massa julklappsinköp till barnen.

Nu hoppas jag barnen somnar tidigt så jag kan komma i säng hyfsat tidigt.

• Sagalin
    LCroft skrev 2009-10-25 17:09:51 följande:
    Här var det lugnt idag, vad gör alla? Har varit med Ida och hunden ut i skogen, hämtat lite mossa och lingonris, gjort en krans av vardera, lite tidigt men kunde inte låta bli Var så skönt i skogen ute vid havet, gick omkring med mamma och hennes sambo och deras hundar och bara njöt! När vi kom hem så satte vi eld i vedspisen och bredde ut oss på köksbordet och gjorde kransarna. Så skönt att pyssla på lite med Ida och hon är så duktig på att hjälpa till. De äldre barnen är inte lika intresserade för tillfället att pyssla på med sin mamma. Mannen har gjort balkongen till vårt sovrum. Nu är det tålamod som gäller, plankgolvet ska torka ännu tills nästa helg och när det är på plats så ska resten av allt virke in och torka i ett par veckor innan han slipper och laga tak och väggar, sakta men säkert....
    Vad mysigt att pyssla!
    Jag hoppas det blir lite bättre väder än vad det varit idag så vi kan plocka lite mossa vi också
  • Sagalin
    Peak skrev 2009-10-25 18:43:56 följande:
    åh kan man inte få se bilder? Mamma ska nog dit snart och jag kan nog inte hänga på så det är alltid kul med inspiration om vad de kan tänkas ha! Ska försöka leta bänkskivor hos Caisa då Tack för tipset! Är det samma person syster Ruffa och caisa?Det är antagligen inte huset som rört på sig så att glasskivan spruckit säger min man snickaren så det är fortfarande lite mysterium. ubbel gips och mot innervägg rör sig inte tydligen...men på ytterväggarna kan man se att huset rört på sig, blir till att måla framöver och fylla i lite Men hade huset inte rört på sig hade man ju blivit lite orolig istället!Nästa vecka kommer vår kamin!! Jippie vad jag ska elda! Vi kommer nog göra ett "underlägg" hos en smed och sedan fylla med sten. Någon som har lite annorlunda variant på skydd till kamin på golvet?
    Nja, kassen är i källaren för jag har gömt undan den för Saga.
    Hon är fortfarande vaken så det går inte.
    Daggdroppen skrev 2009-10-25 18:16:33 följande:
    Vad kul att höra av dig Lcroft! Och att höra vad ni håller på med VN: Oh shit! Vilken okristlig tid att stå och stryka på Själv är jag alldeles ur gängorna. Har varit småförkyld i flera veckor nu men det bryter inte ut på riktigt, bara sjuk hals och hängig. Hängigheten har gått över till enorm trötthet nu. Skulle vilja sova tolvtimmarsnätter och bestämma när jag går upp själv i en vecka elller nåt. Helst en månad Känns det så här imorgon hoppar jag över träningen. Förra veckan var jag så seg så det löns liksom inte. Kanske jag borde kurera mig först.Idag har vi haft besök av två av mina killkusiner. Jätteskoj att de spontant ringer och vill komma! Nu är vi för trötta alla tre för att koka någon middag, så det blir våfflor med hemmagjord jordgubbssylt och glass. Glass ist för grädde för att ingen orkar vispa
    Vet du, jag tror det är en bra idé att hoppa över träningen om du inte är helt i form,

Ofta kan spontanbesök vara trevliga när ingen behövt jobba ihjäl sig innan.
Svar på tråden Vita hem