Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita hem

Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-03 16:30:04 följande:
    Hej!Nytt inlägg i bloggen.Älskade lilla kökssoffa...Välkommen in!♥♥♥www.frokenvit.blogspot.comKram Fröken Vit
    Såg att du lagt till ett datum för inredningsträff i bloggen...gäller det oss här eller rent allmänt för de som gillar inrerdning ? {#lang_emotions_smile}
  • Anton2005

God morgon!

Nu sitter jag på jobbet men skulle mer än gärna ligga hemma o sova. Natten har varit rena kaoset hemma hos oss och båda barnen har varit vakna flera gånger. Känns inte som någon toppenstart på veckan men tur att man inte ska jobba så många dagar :)

Sagalin skrev 2010-01-04 06:42:57 följande:
    Det var en helt ny sida, men jag kände igen en del bloggar.Jag ska kika på den sen.
    Jag blev medlem där, får se vad det är för typ av sida jag har inte läst så mycket där än men kände oxå igen en del av bloggarna
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-04 00:50:51 följande:
    Hej! Du, vad bra att du påminde mig om det!! Har varit så upptagen med allt som man ska lära sig om bloggningen, att jag glömt bort att berätta om mitt förslag.Är ju som sagt ingen dataexpert, så bloggen tar ganska mycket tid, men det är ju så himla roligt. Hade jag vetat att detta var så kul, hade jag börjat blogga för länge sedan.Senast jag skrev dagbok var när jag bodde i Frankrike, som tonåring.  Men nu till sak!                                      INREDNINGSTRÄFF!! Titta i min blogg, ganska högt upp till höger. En rubrik där heter "INREDNINGSTRÄFFAR" och där kan man maila mig så samordnar jag en träff. Min tanke med detta var, att det först och främst skulle gälla de som läser Vita Hem tråden och Lantliga tråden. Om man skriver ofta, bara skriver ibland eller bara läser våra inlägg, skulle inte spela någon roll. Det viktigaste är att man är kär i den vita stilen.Jag tror ju inte att vi blir för många i alla fall. Ingen har mailat än så länge.Alltid är det ju några som får sjuka barn, får förhinder på annat sätt o.s.v. Det vore ju såå kul att ses!Vad tycker ni om detta?Vilka vill vara med?Natti, natti!Kram Fröken Vit.     
    Så kul och vad bra att du tog tag i det där med träff. Jag ska kolla upp datumet
  • Anton2005

God kväll

Jag har ett nytt inlägg i bloggen där jag visar några julklappar.

Fluffiga- stackars lilla William

mwe-Har barnen lekt nå´t med gunghästen?

• Anton2005
    mariaw skrev 2010-01-04 21:28:03 följande:
    Anton: Barnen har lekt en massa med gunghästen, idag ryktade Ebba hästen med en diskborste och gav den grönsaker i trä...
    Åh vad söt hon är lilla E
  • Anton2005

God morgon!

Vad skoj att det skrivs så mycket :) Jag har lite ont om tid så jag hoppar direkt in i lampdiskutionen.

Juleja-
    Jag köpte skomakarlampor på claes Ohlson för endast 99:- styck, vet inte om de har kvar dem men gillade dem verkligen och priset är ju jätte bra. Jag har även köpt en del lampfötter på loppis som jag målat vita.

• Anton2005

Ja herre gud det är ju galet kallt ute. Här har det även under dagen idag varit 20 minus. Så nu har jag ett inlägg med vinterbilder i bloggen om det är någon som vill kika.

• Anton2005
    Camilla R skrev 2010-01-05 19:51:50 följande:
    Igår kom vi hem från kanarieöarna, närmare bestämt Fuerteventura! Vi har haft det helt enkelt toppenbra, med kanonväder, 25 grader varje dag plus strålande solsken (det är min melodi!) Har fotat så mycket med nya kameran och utan att ha laddat upp bilderna på datorn så tycker jag nästan att jag kvalar in som "proffs-fotograf" utrustning är en hel del, även om jag ju inte kan särskilt mycket så fotar jag mycket och gärna. Vi provade Allinclusive för första gången och är bägge två positivt överraskade. Maten var helt klart över förväntan och barerna likaså. Nyårsafton var något alldeles extra, jag koncentrerade mig på skaldjuren -det jag åt var gratinerad languster, hummer och king prawns (i mängder!!)
    Åh så underbart det ser ut. Jag har varit på Fuerteventura en gång men det var länge sen nu. Härlig att det var så bra med alinclusive.
    Nu ska jag ta och bada lite bastu för jag tror att jag håller på att frysa ihjäl snart
  • Anton2005
    Mimmi 71 skrev 2010-01-06 08:57:38 följande:
    God morgon! Här i huset har vi ändrat på lite dygnsrytm under julhelgen. Från att vakna vid 5-tiden så vaknar inte lillemannen förrän framåt 7. Riktigt skönt. Idag skall jag föreslå för resten av familjen att åka till Örebro. Var tänkt att vi skulle dit på lördag men varför inte redan idag Styvisen skall byta några julklappar och jag skall köpa lite tyg, några fräscha blommor och lite vårigt pynt kanske. Dagens arbeta med att plocka undan julen kan ju göras ikväll istället. Till helgen börjar arbetet med att renovera vardagsrummet - furutak skall målas vitt, alla fönster skall gå från brunbetsade till vita och sedan skall det nytapetseras. Har bestämt mig för vita tapeter med en fondvägg som är vit med svarta "sammetsblommor". Allt måste ske under två helger för den 23 januari fyller styvisen år och det blir kalas.
    Här har vi oxå vänt på dygnet. Jag och minstingen sov till 10 i förmiddags :) sen är han tyvärr vaken en hel del på nätterna fortfarande.
    Vart bor du eftersom ni ska till örebro? Jag kanske har frågat innan man är ju lite virrig :) Jag bor iaf i Karlskoga

Vi hade tänkt åka skridskor på sjön idag men det är ju så kallt så det går ju inte att vara ute med de små. Lite trist för det vore ju så skoj o ta en heldag ute med korvgrillning, pulka o såna saker
  • Anton2005

MalinS-Kul med redigeringsprogram, passade oxå på att ladda ner när du länkade :)

Camilla- Receptet såg jätte gott ut, det ska jag göra till oss när sambon är bortrest på fredag.

LCroft- Åh så mysigt det låter med brasa, tyvärr har vi ingen eldstad alls så jag blir jätte avis. Verkar vara svårt att få tag på ved här omkring nu. Min pappa hade varit runt på massa ställen men det var slut överallt

Svar på tråden Vita hem