Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Här hos oss är vi alla friska. Barnen har dock haft lite hosta och varit snoriga men är nu fria från det, för tillfället iaf!

Tror det smäller till så vi blir sjuka på en gång hela högen, med influensa och kräksjuka och vattenkoppor på samma gång!

• Gummsan82
    Peak skrev 2009-10-29 18:10:22 följande:
    såg en snygg tröja häromdagen i ett skyltfönster, nu kommer jag inte ihåg vad märket hette...ett namn och "of sweden" tror jag. Ser mycket ut som Odd Mollys Lovly knit, nå´n som vet vad märket heter?
    Hillevi kanske?
    Köpte en fin tunika av det märket i våras.
  • Gummsan82
    Pums skrev 2009-10-29 18:44:35 följande:
    Var som sagt iväg IGEN till veterinären med lillkissen idag.Nu hade hon kissat blod flera gånger.Fick diagnosen Idiopatisk cyctit = blåskatarr av okänd anledning.Kan vara så att hon är stresskänslig och reagerar dåligt på det i urinblåsan.Ska skaffa fler kattlådor så hon har olika möjligheter till toa besök. Ska även placera ut lite mer mat på ställen där hon kan äta i lugn och ro.Kanske hon har reagerat på vår lille som springer runt hemma om dagarna.Men oftast så är vi bara på bottenvåningen så det är alltid lugnt på övervåningen. Och huset är stort så det borde inte vara så att hon känner att det blir trångt.Ja, nu har vi fått fler mediciner så hon ska äta tre sorter ett tag nu så jag hoppas det hjälper.
    Ush vad tråkigt. Hoppas kissen får lite ro och blir bättre.
  • Gummsan82
    Villa Nordåker skrev 2009-10-29 20:09:51 följande:
    Vad sysslar dom med på Mammas pojkar??!!
    Ingen aning... och jag orkar inte ta reda på det heller... såg 3 min av ett avsnitt och blev avskräckt!
    Men smaken är ju som baken...
    K a j s a s skrev 2009-10-29 19:54:15 följande:
    Ska fota lite imorgon nu när det äntligen är klart. Men jag säger som vanligt, det är nog lite för "modernt" för mångas smak härinne. Men det bjuder jag väl på. Hemma igen efter en löparrunda med grannkarlen. MIn kompis sambo har tjatat och tjatat att jag ska följa med ut och springa. Jag har alltid haft ngn ursäkt. men idag följde jag faktiskt med, och det gick bra. Sprang ju inte direkt ifrån honom men han sprang inte ifrån mig heller. Nu blir det kanske slut på hans tjat i alla fall.
    Bilder vore kul å se! Modernt och modernt... smaken är som baken... det är ju det som är tjusningen! {#lang_emotions_wink}
    Kul att du kom dig för att komma ut! Själv började jag med "nordic walking" som det så fint heter... för tre veckor sen, tar svängen måndag och onsdag. Jäkligt motigt att komma ut vissa dagar men skönt när man väl är ute! Heja heja!
  • Gummsan82
    K a j s a s skrev 2009-10-29 21:19:29 följande:
    Gummsan82 - det är jätteskönt att motionera. Började satsa hårt i somras. Har motionerat 8-10 timmar i veckan nu. Det ger resultat. Har aldrig varit så frisk förut. Det var väl ungefär den tiden jag la på min blogg och försäljning av mina verk tidigare. bättre att lägga tiden på sin hälsa istället! Gud, så käck jag låter. Inte meningen!
    Så käck är du inte... det är väl jättebra att du tar dig tid att satsa på din hälsa! Heja dej!

Ang din blogg... finns den fortfarande uppe, fast du inte skriver i den eller har du stängt ner den helt?
  • Gummsan82
    K a j s a s skrev 2009-10-30 11:14:21 följande:
    Villa N - Det är Mairo. Tack förrestenVersan - Jönköping här. Tack
    Jättefint! Fast så mycket färg var det ju inte... var beredd på mer
    Kan man gå in och kika på/i bloggen?
    Ni bodde väldigt fint förresten! Men jag tyckte nummrena på husen kom i lite konstig ordning... eller så var jag snurrig!
  • Gummsan82
    K a j s a s skrev 2009-10-30 11:23:40 följande:
    Tack.Husnumrena följer som de ska, det är jämna i yttervarvet och ojämna i innervarvet. Och det är så många fler i yttervarvet så då hamnar liksom inte numrena mitt för varandra. Så jag förstår att du blev lite snurrig! JAg har tagit bort nästan alla bilder i bloggen, så det finns inget att se där.
    Jaha, det var därför... ja jag fick inte ihop det riktigt...
    Ok, men då är de ju ingen idé å kika in där...
    Vad hette bloggen? Har ett svagt minne av att jag varit inne på den men kan ju ha blandat ihop det...
  • Gummsan82

Jag bor "nästgårds" med Kajsas... I Mullsjö, i gränslandet av Småland och Västergötland...

Svar på tråden Vita hem