• Cessi79

Hundägare som har bilbur, hur har ni gjort med vagn?

Jag är nygravid, men har redan börjat fundera på hur sjutton man löser det med att få plats med både hundbur och barnvagn i bilen???

Ni som har helbur i bakluckan till hundarna, hur har ni gjort för att få plats med vagnen i bilen, vilken vagn har ni köpt?

• Svar på tråden Hundägare som har bilbur, hur har ni gjort med vagn?
  • MammaTillDomFinaste

jag har grindar i min kombi, och en mellanvägg. förra vagnen fick plats i ena buren, korta sträckor så kunde alla hundarna sitta i ena buren tillsammans, nu får den vara i baksätet på den bilen. Sambon har en bil utan kombi, bara halv, där de är hundförbud, så min gammelvolvo är "hundbil" så då gör de inte så mycket att den är på sätena i den, mot för hans ögonsten som hundarna knappt får nosa på, hahaha.

• hmcc

Trångt!

Jag har en stor Emmalljunga och har fällt ner sätena i min bil och satt in två canavasburar.

• Cessi79

Jag har ju bilburen som "säkerhetsbälte" för hunden, så den vill jag ha kvar... funderar på om man kan ha insatsen och underredet delade och försöka klämma in dem i baksätet på nåt sätt Lite grusigt, men alla sitter säkert.

• köttbullelydnad
    Cessi79 skrev 2009-10-16 22:08:46 följande:
    Jag har ju bilburen som "säkerhetsbälte" för hunden, så den vill jag ha kvar... funderar på om man kan ha insatsen och underredet delade och försöka klämma in dem i baksätet på nåt sätt Lite grusigt, men alla sitter säkert.
    Man kan ju köpa sånt där sätesskydd för en billig slant på ÖoB. Slipper man skiten i sätena i alla fall
  • amomentlikethis

Vi har dubbelbur till våra hundar, liten hundras. får plats med barnvagnen bredvid en P&T.

Har en volvo v70N.

• Cessi79

Tack för tipsen! Finns nog inget annat sätt än att sticka till butiker och kolla och mäta och testa så småningom Väntar lite till dock...

• Ethi

Vi sålde buren och köpte grindar med mellanvägg istället. Mycket effektivare utnyttjande av utrymmet! Dessutom skulle jag inte vilja ha en bilbur inskjuten i ryggen om vi blev påkörda bakifrån... Och bara tanken att den skulle skjuta in i sonen... Kan jag inte ens tänka.

• ivk07

Vi har dubbelbur i hela bagageutrymmet på vår v70. Löste problemet med en takbox som vår emmaljunga city cross får plats i. Lite bökigt blir det ju men skulle inte vilja ha något annat än bur till mina hundar.

Däremot så har vi ett nytt problem nu när bebis nummer två kommer, hur 17 får man plats med en syskonvagn? haha

• KatrinAndersson

Vi har en schäfer ( liten i storleken ) och har bur till henne i bagaget och vagnen får plats alldeles utmärkt brevid varann. :)
    Har en cresent compakt just nu, men innan hade vi en emmaljunga edge duo combi, men det har fungerat alldeles utmärkt för oss att få plats med både barnvagn och hundbur. :)
    Vi har en volvo 745 för övrigt, vet inte om det är "speciellt stort" men det funkar suveränt iaf!

• hannis

Samma problem här. Vi har helbur och tre stora hundar. Det lutar åt att vi köper en större bil. Citroen C8, Chevrolet transport eller Chrysler voyager tex.

Har även tänkt på takbox vilket begränsar vagnutbudet alldeles för mycket samt att lägga vagnen i baksätet. Problemet då är om man själv vill sitta bak med bebsien medans den andra kör och hur gör man med packning på långresor. Verkar ohållbart tycker jag.

Svar på tråden Hundägare som har bilbur, hur har ni gjort med vagn?