• Adore26

    När ska man börja handla..

    Hej blivande aprilmammor!
    Jag tänkte bara kolla lite mer er när ni hade tänkt att börja handla till era bebisar?? De känns ju lite tidigt än men samtidigt eftersom man är ensamstående så vill man ju handla på sig lite i taget så man har allting klart när bebben kommer.

    Och sen en till fråga som jag kom på! Är det nån som har sammandragningar än??

    Kramisar

  • Svar på tråden När ska man börja handla..
  • Lilla illa

    med nr 1 köpte jag ett pat tofflor och en sparkdräkt i v 16 menmest för att den butiken skulle upphöra med babykläder sådom var billiga
    det mesta eftr v 24
    nu har vi köppt en vårhalare å 2 bodyn på loppis i finland får ju allamammor en babylåda med en varm overall sovpåse massa kläder blöjor lite vårdpodukter mm.
    me lillan var det både en tunn och en tjockare overall men nu har dom bytt ut den tunna overallen mot en sparkdräckt

  • himla

     Nu ska ju jag inte ha i april, utan 18 mars... men handla när du tycker att det är ok...

    Jag har fixat en garderob som ska bli Lill-T´s och den är redan halvfull med "fynd" bla vart till ullared och handlat lite saker på rean ... i december ska jag på könsultraljud och efter det kommer  det att storhandlas Älskar att shoppa !!!!

    Just nu håller sambon på att renovera om vårt sovrum så alla saker är borta... nästa vecka när vi planeras bli klara ska vi ta fram spjälsängen och montera upp den då den ska stå längst in i rummet och kommer att bli svår att få in sen när alla andra saker är på plats.... som sagt gör det som du tycker att det känns bäst för dig !!!

    Vi väntar ju barn inte mf och vad andra tycker i frågan ... ja det kvittar !!!


    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Lill-T Bf 100318♥
  • Olamanola

    Jag har börjat handla. Har BF 10/4.
    Jag vill köpa till bebisen lite pö om pö istället att behöva tänka på allt precis i slutet, kan bli lite stressigt och jag antar att man blir tröttare i slutet. ;)

  • Nallis76

    Jag har oxå börjat handla lite. Köper lite grejer då och då. Hittills är det bara kläder, har handlat när jag sett nått väldigt fint eller när det varit billigt.. Men jag skulle vilja handla mycket mer. Men vågar inte riktigt än iaf det inte skulle gå vägen..

  • Piga

    Jag har köpt hela tre saker!
    Ett par rosa strumpor, ett par blå strumpor
    och en mobil att hänga i taket.

    Sambon tycker att vi ska vänta, men jag kommer nog börja på allvar att köpa saker efter nyår.

  • lillasjöbrallan

    Kom på ett tips, Handla på mellandags rean! Det tänker jag göra fast jag inte får förens till midsommar.. Men då tror jag det finns mycket och billigt vilket är kul =)

  • sissela08

    BF 29/4 min sambo vill inte heller att vi ska börja köpa riktigt än, har inte köpt en ända pryl, men mellandags rean va ju ett smart tips, det ska jag nog försöka få igenom :P tänkte börja o köpa lite efter nyår succesivt ändå!

  • theek

    BF 11/4 och har helt ärligt inte inhandlat en enda grej...
    Dock har vi fått en spjälsäng, och sett ut vagnen vi vill ha och bilbarnstolen...
    Sambon är en sån som kan handla allting på en gång (ju färre tillfällen på stan desto bättre :P), medans jag gärna handlar lite eftersom... Men ska nog börja lite smått när januarilönen kommer :)

Svar på tråden När ska man börja handla..