Inlägg från: Mynta |Visa alla inlägg
  • Mynta

Kattsand??

skorpionen80 skrev 2009-10-17 23:37:23 följande:
    EverClean är bäst, och det blir inte så dyrt i längden eftersom det är så sällan du verkligen behöver byta all sand.
    Instämmer. EC har helt klart överlägset, luktar absolut ingenting. Har tre katter, varje katt förbrukar cirka 5 kilo sand per månad, dvs 100 spänn per katt och månad. Kanske låter dyrt om man jämför med de billigare sorterna, men det är värt det!!
  • Mynta
    Majsan70 skrev 2009-10-18 10:13:54 följande:
    Har du provat Pet Plus?
    Nej, var köper man det? Tror du att jag blir mer nöjd med det än med EC?
  • Mynta
    Majsan70 skrev 2009-10-18 10:30:02 följande:
    Jag köper i Grizzly butikerna..vet faktiskt inte hur det ser ut i andra butiker.Både vi och katterna är MYCKET mer nöjda med detta än med EC. Drygare, billigare o luktfritt. 159 spänn för 15 kilo..räcker 4-5 veckor beroende på om vi behöver tömma ur lådan ibland..sker väldigt sällan iofs. Denna månaden har det enbart gått åt 7 kilo sen den 25 september. Tror tom att sanden ibland räcker 6 veckor.
    Jaha, där ser man! Ska höra med min zoobutik om de kan ta in, det låter ju bra, helt klart! Älskar min EC Cedar gränslöst ( ), men priset är ju lite saftigt egentligen.
  • Mynta
    Grodans mamma skrev 2009-10-18 20:42:00 följande:
    får jag fråga en annan sak-vad ska man göra med blommor som katterna gärna äter på?
    Ställa dem där katten inte når. Finns de som påstår att vitpeppar och citronskal i krukorna skulle funka, men det funkar definitivt inte här...
Svar på tråden Kattsand??