• Bite me

Gör jag fel som ger min 4-åring Coca Cola?

Det beror ju helt på mängden cola, o i ditt fall så verkar det ju knappast röra sig om något värt att uppröras över. Min 18 månaders har smakat cola, detsamma gäller treåringen, de gillar det, men fyraåringen skulle inte ta i det med tång.

• Bite me

Tilll er som tycker att det är fel att ge sitt barn två gånger i månaden, är det inte värre att dagligen ge sitt barn halvfabrikat? Korv med lite köttmängd, fiskpinnar, pulvermos, snabbmakaroner, osv?

• Bite me
    Forsen skrev 2009-10-18 08:32:21 följande:
    just det ja! ang halvfabrikat... hans pappa är vegetarian och han gillar inte att jag ger honom kött... suck! Ska vara "äkta" mat, lagat från grunden. Vem hinner det? Nåväl, i ett samtal med pappan nyligen så ville han att jag skulle försöka baka eget bröd också! Gärna nyttigt.
    Jösses vilken man,låter som att det är tur att han är ditt ex.
  • Bite me
    LyckligtSlut skrev 2009-10-18 09:39:06 följande:
    Bite me skrev 2009-10-18 08:35:12 följande:
    Ja, jättehemskt med föräldrar som bryr sig om barnens hälsa...TS, nej, det är inte så farligt, men det är väl bättre att skippa?
    Öh ja, för det var just det jag reagerade på, att ts ex brydde sig om barnets hälsa, till skillnad från ts då, eller?
  • Bite me
    LyckligtSlut skrev 2009-10-18 09:42:49 följande:
    Bite me skrev 2009-10-18 09:40:43 följande:
    Han vill att barnet ska äta nyttigt och du skriver "tur att han är ditt ex". Konstigt tycker jag. Jag fattar inte ditt svar. Vet inte vad TS tycker, men hon verkar slappare än han.
    Hon verkar "normalt" funtad, han verkar helt klart extrem, vegetarian, hembakat bröd o reagerar på läsk två gånger i månaden, inte en helt sund inställning till mat om du frågar mig, vilket ts ju gjorde då hon öppnade en tråd. Utöver det vill han ju tvinga på ts hans värderingar, fastän de är ex.
  • Bite me
    mammamamma skrev 2009-10-18 09:59:53 följande:
    Fattar inte att man kan komma på tanken att ge små barn coca,varför skapa ett behov som absolut inte finns.Har sett föräldrar som gett ett-åringar coca!?? varför??...Barnen blir ju sockerberonde o överaktiva,speedade....
    Allt beror på mängden cola, hur ofta osv.
  • Bite me
    är det extremt att vara vegetarian och vilja ge sitt barn mat utan tillsatser? Då är vi extrema familjen
    Du kan ju inte påstå att normen i vårat samhälle är att vara vegetarian, inte äta halvfabrikat o att baka eget bröd istället för att köpa?
  • Bite me
    cavat skrev 2009-10-18 12:50:54 följande:
    Bite me skrev 2009-10-18 12:29:50 följande:
    Så motsattsen till norm är extrem?
    Allt e relativt, men om du föredrar "avvikande" så fine.
  • Bite me
    SAJM skrev 2009-10-18 13:32:28 följande:
    Tycker att man kan ge läsk/godis vid lite festliga tillfällen. Ni anti-föräldrar: unnar ni er själva aldrig någonting? Lever ni på morötter, vatten och knäckebröd?
    Antagligen, annars e de grymt stora hycklare.
Svar på tråden Gör jag fel som ger min 4-åring Coca Cola?