Inlägg från: mammamamma |Visa alla inlägg
  • mammamamma

Gör jag fel som ger min 4-åring Coca Cola?

Fattar inte att man kan komma på tanken att ge små barn coca,varför skapa ett behov som absolut inte finns.Har sett föräldrar som gett ett-åringar coca!?? varför??...Barnen blir ju sockerberonde o överaktiva,speedade....

• mammamamma

Varför skulle man dricka mindre coca när man blir vuxen för att man fick det redan som barn??? fattar inte resonomanget. Är naturligtvis precis tvärtom.
    Skulle man röka mindre som vuxen om man började röka vid mycket unga år.....

• mammamamma

Frågan kvarstår VARFÖR ge barn läsk o cola innan de överhuvudtaget vet vad det är??? Det är ju inte något de saknar precis..eller??

• mammamamma

Hörde nyligen en mamma i bekantskapskretsen säga att hon skulle gå o handla lördagsgodis till sin ettåring,åter igen VARFÖR? inte har barnet bett om det.
    Måste ligga på ett djupare plan. dåligt samvete för att inte barnet får tillräckligt av annat...lättare att slänga till dem lite socker än att ta sig tid med barnen...

• mammamamma

Det är ju sant, lång livserfarenhet kan man kalla "hobbypsykologi".min erfarenhet är att de föräldrar som inte känslomässigt sätter barnens behov främst utan sina egna, oftare ger "socker" som tröst..sätter barnen framför teven från tidig ålder osv... ......

• mammamamma

vad är det för fel på morötter?...o ja, jag tycker att det vittnar om stor omtanke att inte skapa behov av något som inte är nyttigt.

• mammamamma

Varför är det ingen som kan förklara VARFÖR man skall ge t.ex en ett åring läsk. " i små mängder"...för att vänja dem vid det eller???
    Och att barn som har fått för lite sötsaker , skulle göra att de kompenserade det med att vräka i sig när de blir äldre är ju direkt löjligt!...hur kan man sakna något man inte har fått?

• mammamamma

Tror ni att man föds med ett sockerberonde o om det inte tillfredställs så bidar man sin tid o vräker i sig så fort man får tillfälle...
    Summan av några resonomang här faktiskt...

• mammamamma

Så klart man skall vid rätt ålder,absolut inte 1-5 åringar..sockerberonde skapas i just de låga åldrarna,därefter tror jag inte alls att det blir problem om det just som du skrev hör i hop med fest o speciella tillfällen.

Svar på tråden Gör jag fel som ger min 4-åring Coca Cola?