Inlägg från: Ulf Harrys Farsa |Visa alla inlägg
  • Ulf Harrys Farsa

Gör jag fel som ger min 4-åring Coca Cola?

Vatten är kanske bättre, men cola 2ggr i månaden är nog helt okej.
    mycket bättre än att släpa ungarna till McDonalds 3ggr / vecka som många gör.

• Ulf Harrys Farsa
    Dejsi skrev 2009-10-19 11:24:40 följande:
    JA självklart är det fel. För sockrets och koffeinets skull. Sluta omedelbart!!!
    Socker i små mängder är ju nyttigt..

Jag skulle mer inrikta mig på att inte hälla i mitt barn t.ex Fosforsyra (som finns i coca cola)
  • Ulf Harrys Farsa

I rent tillstånd är fosforsyra ett färglöst, hårt, kristallint ämne med smältpunkt 42,35 °C. Fosforsyra används till att ta bort rost och av tandläkare för att rensa ytan där man ska sätta fyllningen.

• Ulf Harrys Farsa

Nature child skrev 2009-10-22 20:37:50 följande:

Det är väldigt stor skillnad på fruktsocker som du får i dig när du äter tex en banan och raffinerat socker som industrin har i godis, läsk etc.
    Socker är ju en biologisk produkt utvunnen ur växter (sockerbetor, sockerör, etc) det skulle säkert gå att göra socker av Banan också, cola - banan = socker som socker.

sen finns det ju en mängd sötningsmedel, som flesta är dock modifierat naturligt socker.
  • Ulf Harrys Farsa
    Tida77 skrev 2009-10-28 13:36:40 följande:
    Cola innehåller INGET som vår kropp behöver eller mår bra av, banan innehåller en hel del som kroppen kan ta tillvara, och det socker som finns i är naturligt och inte modifierat av människan på något vis.
    innehåller iofs en jävla massa vatten. ;)
    Cola innehåller inget vi behöver, em att ett glas i veckan skulle vara skadligt för ett barn, Näe.
    Själv dricker jag inte cola alls, så Apan kommer inte heller att få cola.
Svar på tråden Gör jag fel som ger min 4-åring Coca Cola?