Åderbråck i underlivet
väntar 3.e barnet och har denna graviditet åderbrock både på ben och i underlivet. vad gäller underlivet så kollade jag runt lite på olika forum på nätet när jag upptäckte dem. vad jag såg så skrev alla att det inte påverkar förlossningen, att de inte spricker och att de går tillbaka efteråt samt att man ej behandlar dem på något sätt. det står inte heller i någon av den fack/medicinsk litteratur jag har att det skulle vara något problem rörande förlossning osv. Jag har inte heller tagit upp det med min barnmorska. Jag har dock visat åderbrocken på benen, då de kom först, och hade det varit problem med åderbrock i underlivet förväntar jag mig att hon hade frågat/sagt något då man ofta får även på fler ställen om man har på benen. Helt övertygad känner jag mig dock inte efter att ha sett dem för har man det så är det ju lite svårt att tro att det verkligen inte har någon som betydelse. Det ser ju verkligen inte vackert ut och trycket bara av att sitta gör ju extremt ont så hur ont kommer det då att göra under krystvärkarna?
Evelynsmamma - har man dem så känner man dem det vill jag lova. va' glad att du slipper!