Inlägg från: Kickan76 |Visa alla inlägg
  • Kickan76

silja line ?

Ja det finns en stor bubbelbads avdelning längst upp på båten. Ingen vanlig pool men flera bubbelpooler. En mysig avdelning, tror även att det fanns en liten rutschkana för barn. Jag har jobbat på Silja Symphony som går till Helsingfors och har även kryssat flera gånger och det är riktigt fina båtar! =)
    Så ni ska självklart åka och ni kommer inte att ångra er!
    Trevlig resa! (Symphony och Serenade är likadana så det spelar ingen roll vilken av dem ni åker.)

• Kickan76

Birka har jag faktiskt aldrig åkt ännu. Skillnaden är nog mest storleken och sen att känslan är härlig på Helsingforsbåtarna med sina "gågator" och hytter då man kan ha fönster ner på gågatan, brukar barn tycka är roligt att sitta o spana vid! =) Sen kan man heller inte jämföra med Birka som enbart går till Åland och är en 24 timmars kryssning och Silja till Helsingfors är på 36 timmar med 2 nätter ombord. Att då kunna ta sig i land en sväng på dagen i Helsingfors är mysigt. Även lekrummet på Helsingforsbåtarna är stora o bra, med även dataspel rum.

• Kickan76

Båtarna till Helsingfors är stora med flera butiker än bara tax free, det finns nog att göra och flera olika restauranger. Buffè, à la carte, grillrestaurang och skaldjursrestaurang och sen kaffeterian med lite enklare mat. Priserna varierar och är väl ungefär som att äta ute här hemma.
    De större båtarna till Helsingfors är lugnare och det åker mera barnfamiljer med dem, Åbo båtarna är mera för festande ungdomar enligt mig.

Svar på tråden silja line ?