Mamma Tintis skrev 2009-10-30 08:55:12 följande:
Jag var väldigt öppen mot mina närmaste vänner, så de visste precis hur jag kände för tjejen jag träffade då, och de frågade ofta hur det gick och hur jag mådde och kände. Men sedan årsskiftet har ingen sagt nånting om det, och det var i samband med att vi berättade att vi skulle gifta oss. Det märks väldigt tydligt att vännerna nu tror att jag har "lagt ner" den sidan hos mig. Jag tror att de tänker så att när man är gift så experimenterar man ju inte, då är man ju hetero, eller nåt sånt... Däremot har jag fortfarande bra kontakt med tjejen, och hon får mig galen av åtrå ibland, trots att vi nu bara är vänner..
Det måste vara deras "lilla rädsla" kanske eller...varför kan man inte fråga annars?!
Klart man kan lägga ner ett jagande eller flörtande med andra för att man ska gifta sig med den rätte, men man blir ju för f*n inte hetero igen bara därför!
Jag har tom stött på en heterotjej i min vänkrets, gissa om jag var nervig efter över hur snacket skulle gå bland tjejpolarna. Nu verkar ju det som om hon inte berättat för de andra (ja kanske nån då, man är ju inte hur naiv som helst) eftersom ingen har någonsin påtalat nånting om händelsen efter. På ett sätt känns det rätt roligt att vara lite speciell egentligen.
Vi Bi lever ju i världens bästa värld, vi kan ju kolla in alla människor runt oss

)