• Tokstolla

    Julbebis 2009 del 3 :-D

    Japp, då var det dags för slutspurten! Nu lär vi alla få våra julbebisar innan den här tråden stängs.

    Här pratar vi som väntar ett eller flera små liv i december.

    Välkomna alla gamla som nya medlemmar!

  • Svar på tråden Julbebis 2009 del 3 :-D
  • zophija

    Wiiiie. Det är härligt att det bara är slutspurt kvar..

    Ååååh. Attans vad dåligt jag har sovit inatt. Har nog haft massa halsbränna hela natten. Å jag har drömt om det också.. Så jag har nog knappt sovit. Å samtidigt så har bebisen haft röj i magen..

  • Tokstolla

    hjääälp! Jag har en tid inför vaccination imorgon men jag vet verkligen inte hur jag ska göra

    Jag vet ju fördelarna med det men är det ngn som hört talas om ngn läskig risk som barnet löper om jag vaccineras? Jag är ju trots allt i v 34 och det är inte långt kvar tills bebis "poppar ut" Man skulle kunna tänkt sig att jag vaccinerade mig efter födseln men eftersom jag inte är säker på att jag kommer kunna amma så vet i katten om det inte är bättre att ge liiite antikroppar så här...

  • Stinis Olsson

    Godmorgon!

    Hoppar in här, trevligt med andra att snacka strunt med =)

    Blev ju dock inte så mycket sömn inatt. Men nu har jag avklarat en tidig frukost och tänkte ta mig en välförtjänt kopp kaffe!

    Vaccin alltså. Har det startat på riktigt nu hemma i Svea? Har inte fått ngn mer info om när de ska starta i frankrike, bara att det är ungefär samma regler som i Sverige. Om man ska man ta det el inte? Jag tog ett beslut förra veckan att ta det när det erbjuds. Men visst man är lite nojig med olika åsikter från alla håll och kanter.
    Ska på UL idag (ska bli så kul!) så tänkte ta ett ordentligt snack med gynekologen och se vad han har att tillägga.


    Tokstolla skrev 2009-10-19 06:55:39 följande:
    Jag är ju trots allt i v 34 och det är inte långt kvar tills bebis "poppar ut"
    Varför fick jag för mig att det var i januari...?
  • Kaerleksbarn

    The Maria: Gud så hemskt med påkörningen igår, skönt allt gick bra!

    Mii: Ja det är ju inte själva förlossningen man är trött av, det har jag inte märkt av överhuvudtaget. Utan sömnbristen lillan ger oss, trots hon sover "mycket" så är det ju ingenting mot vad man är vad vid att kunna sova! Så att kunna lagra sömn vore ju inte helt fel

  • Tokstolla

    Stinis Olsson skrev 2009-10-19 07:42:03 följande:


    Varför fick jag för mig att det var i januari...?
    Att om man är i v34 så kommer bebis i januari eller att jag skulle få i januari? Nu e jag lite förvirrad Inte snällt att förvirra gravida kvinnor LOL!
    Jag har BF den 5 december och för mig för den gärna komma 10 dagar innan och 10 dagar efter men that's it... Tyvärr kan man få gå över tiden med 21 dagar i mitt län :-S
  • Nallebjörnis
    Tokstolla skrev 2009-10-19 06:55:39 följande:
    hjääälp! Jag har en tid inför vaccination imorgon men jag vet verkligen inte hur jag ska göra Jag vet ju fördelarna med det men är det ngn som hört talas om ngn läskig risk som barnet löper om jag vaccineras? Jag är ju trots allt i v 34 och det är inte långt kvar tills bebis "poppar ut" Man skulle kunna tänkt sig att jag vaccinerade mig efter födseln men eftersom jag inte är säker på att jag kommer kunna amma så vet i katten om det inte är bättre att ge liiite antikroppar så här...
    jag har varit och tagit första sprutan ida'!
  • Tokstolla
    Nallebjörnis skrev 2009-10-19 12:25:28 följande:
    jag har varit och tagit första sprutan ida'!
    Fanns det ngt tvivel från din sida. Om du tvivlat så av vilken anledning?
  • Nallebjörnis
    Tokstolla skrev 2009-10-19 12:27:09 följande:
    Fanns det ngt tvivel från din sida. Om du tvivlat så av vilken anledning?
    ja har alltid tyckt att det varit lite ramaskri över det hela men sa hela tiden säger min BM att ja ska ta det så gör ja det annars inte..
    Hade ja inte varit gravid hade ja inte tagit de.. tar det för Grodans skull!!
  • Tokstolla
    Nallebjörnis skrev 2009-10-19 12:31:14 följande:
    ja har alltid tyckt att det varit lite ramaskri över det hela men sa hela tiden säger min BM att ja ska ta det så gör ja det annars inte.. Hade ja inte varit gravid hade ja inte tagit de.. tar det för Grodans skull!!
    Jag har ju då aldrig haft en influensa, (varken förkylnings eller maginfluensa).
    Så jag har ju ingen som helst aning om hur jag kommer att reagera men det viktigaste är inte jag utan min lille pojk. Jag vill inte skada honom. :-S

    Gah! Avdusjuk på dig som hade så lätt att besluta dig och dessutom känna att det var rätt val...
  • Nallebjörnis
    Tokstolla skrev 2009-10-19 12:34:37 följande:
    Jag har ju då aldrig haft en influensa, (varken förkylnings eller maginfluensa).Så jag har ju ingen som helst aning om hur jag kommer att reagera men det viktigaste är inte jag utan min lille pojk. Jag vill inte skada honom. :-SGah! Avdusjuk på dig som hade så lätt att besluta dig och dessutom känna att det var rätt val...
    ja brukar alltid få influensan både vanliga och mag... men har aldrig tidigare vaccinerat mig...
    nja ja vet inte om det var så himla rätt... men nu är det gjort iallafall.. och har ja gjort det så ska sambon åxå göra det annars är det ju helt onödigt jue...
Svar på tråden Julbebis 2009 del 3 :-D