• Lizz

Ni som har byggt ut era hus!!

Hej!

Vi hade tänkt bygga ut vårt hus med ca 25-30 kvm.

Vi hade tänkt anlita en firma för grovjobbet, dvs grund, ytterväggar och tak och sedan göra resten själva.

Vet att det kan variera i kostnad men tänkte bara höra vad ni som byggt ut har betalat??

Jag läste någonstans på nätet att man får räkna med 20.000-30.000/ kvm???? Låter jättemycket tycker jag???

• Svar på tråden Ni som har byggt ut era hus!!
  • Susanne905

Det vanliga är att man kanske hamnar mellan 15-20' per kvm, mer om det handlar om badrum eller kök.

• flixflax

10000kr per kvadrat fick vi höra och det stämde ganska bra.

Då var det inget kök eller badrum i den delen vi byggde ut. Vi gjorde plattan och väldigt mycket inne. Typ gips, isolering, målning, la klinkers m.m.,

Finns ett forum som heter Byggahus.se som är mkt bra att kika på innan.

• Lizz

Tack för era svar=))

Det är inget kök eller badrum som tur är;P

Men jisses vad dyrt, hade räknat med 100.000-150.000. men det kanske det blir efter rotavdraget iofs..hur länge det nu får va kvar;)

Flixflax: Hur många kvm byggde ni ut?

• flixflax

Det bästa är nog att göra en ordentlig budget och fråga runt. Var NOGA med att speca upp vad som skall ingå i de tjänster ni köper samt när det skall vara klart. Alla har inte samma syn på vad grovjobbet på utbyggnad är. Vi byggde ut 55 kvm.

• Lizz
    flixflax skrev 2009-10-20 14:14:03 följande:
    Det bästa är nog att göra en ordentlig budget och fråga runt. Var NOGA med att speca upp vad som skall ingå i de tjänster ni köper samt när det skall vara klart. Alla har inte samma syn på vad grovjobbet på utbyggnad är. Vi byggde ut 55 kvm.
    Jo det är sant, man har ju hört en hel del skräckhistorier;(

Är ju inte aktuellt förrens till våren eller nästa vår, men det är kul att kolla runt lite=))
  • Kärnan

Jag har hört att man kan komma ner på runt 7000 per kvadrat. Vi funderar också på att bygga ut.
    Hur gör ni med ritningar? Arkitekt eller ritar ni själva?

• Lizz
    Kärnan skrev 2009-10-21 09:01:20 följande:
    Jag har hört att man kan komma ner på runt 7000 per kvadrat. Vi funderar också på att bygga ut. Hur gör ni med ritningar? Arkitekt eller ritar ni själva?
    I vilken stad bor ni i? Hört att det skall vara dyrare i sthlm? 7000:-/kvm låter ju mer överkomligt=)
  • Lizz
    Kärnan skrev 2009-10-21 09:01:20 följande:
    Jag har hört att man kan komma ner på runt 7000 per kvadrat. Vi funderar också på att bygga ut. Hur gör ni med ritningar? Arkitekt eller ritar ni själva?
    Vi ritar själva, sambon är AD=)
  • Kärnan

Lyx

Lizz skrev 2009-10-21 09:40:40 följande:
    Vi ritar själva, sambon är AD=)
Svar på tråden Ni som har byggt ut era hus!!