• emmy82

Ringtest

Har använt mig av ringtestet för att ta reda på kön på barn till vänner som är/planerar graviditet. Hittills har det fungerat i 5/5 fall. MEN..när någon gör det på mig så liksom hoppar ringen och verkar ha svårt att bestämma sig, den visar en stark pojke och sen hoppar den samtidigt som den visar både kille och tjej. Någon som kan hjälpa mig att tyda? Känslan jag får är att allt inte kommer att gå bra, men jag vet inte för den visar ju iallafall något. Har gjort det på mig 4 gånger och det blir alltid likadant.

Någon?

• Svar på tråden Ringtest
  • Tinnie

Hur ska ringen reagera? om man nu ex håller den över handleden för att få reda hur många småttingar man kommer att få!! Kan någon förklara!!

• Brodsmulan

Det är lite olika hur den fungerar, för min del så stannade aldrig ringen, jag fick räkna antalet varv den snurrade eller pendlade, 60 snurr/pendlingar var för min del ett barn. Alltså först snurrade den 60ggr, pendlade 180ggr, snurrade 60, pendlade 60, snurrade 60 och pendlade 60, men för vissa så stannar den upp lite, inte stannar helt men markerar en ny början. Men viktiga är att man ska ha den kvar tills den stannat, för börjar man om så räknar den från första barnet hela tiden.

• AdrianAurora

Har idag gjort detta test på mig själv, syrran och en kompis.
    Syrran har två söner och den pendlade på tummen och pekfingret och även sedan så hon kanske bara får killar.
    Kompisen har en dotter från tidigare förhållande och väntar nu enligt ultraljud en kille och det visade även ringen. Sedan skulle de få lite blandat. Hennes kille skulle få en son som första barn och då stämmer det ju även på honom och det roliga är att de fick samma resultat sedan hela vägen.
    Jag själv har en son och väntar nu andra barnet är i ca vecka 10 och den snurrar som bara den. Så då kanske det blir en tjej. Vi får vänta och se, ska kolla sedan på ultraljudet om de kan se kön annars får vi vänta till maj. Skulle vara roligt med en tjej eftersom det är så mycket killar i våran familj (jag en och syrran två).
    Ja ja det är ju bara att vänta och se. Ha det så bra alla!

• LillemorR

Jag brukar oxå prova på andra och jag har kommit på att ringen stannar upp ett längre tag om det är några år mellan barnen för att sedan fortsätta visa. Kommer barnen tätt så slutar ringen nästan inte att röra sig. Det är mig teori iaf.
    //L

• lillhaga68

På mig pendlar den först och utan att stanna snurrar den. Sedan pendlar den,stannar och snurrar. Vad innebär detta? Sedan får jag en fundering, om man får missfall som jag har fått innebär detta att de två sista stämmer.
    Men om man då får två missfall till allså inga barn.
    Från en orolig tjej. Tänker på detta ibland.
    Ha det!

• Maddeli

Nyfiken, hur gör man... har hört om detta test för länge sedan... kan någon berätta hur man gör, ska man knyta förlovningsringen i en sytråd? Vilken handled? Orkar någon förklara ingående??

• lillhaga68

Okey skall försöka,
    Du sätter ringen i halsband, håller den över handleden med fingertopparna.
    Sedan börjar den pendla (pojke) snurra (flicka) den ska stanna till lite innan den fortsätter på nytt.
    Så här har jag lärt mig!
    Lycka till skriv gärna och berätta.

• Maddeli

Åh, vad läskigt.... prövade precis..... första gången snurrade den lite lite.... sedan gick den över till att pendla.... sedan snurrade den igen, massor.... sedan gick den igen över till att pendla..... till slut stannade den.....

..och jag tolkar ..... när jag var 18 gjorde jag en abort.... (flicka?) .....nu har jag en pojke på 3 år....stämmer enligt ringen.... alltså ska jag få ytterligare en flicka och sedan en pojke??!!!! *spännande*

• lillhaga68

Lycka till!
    Jag häller med dig "spännande"

• skruttis11

ring testet har fungerat på mig med så vi fårla se om det stämmer denna gång åxå

min kompis gjorde ring testet när hon vänta tvillingar

å då kunde den inte bestämma sig åt vilket håll den skulle snurra åt eller om den skulle pendla

• Kulla Gulla

Hur bär man sig åt för att göra det här, vad för ring, har man den i en kedja?

*nyfiken*

• lillhaga68

Hej,
    Tex om du har en förlovningsring eller ngn annan, men helst förlovningsring ta ett guldhalsband och sätt den i! Håll den över handleden med fingertopparna, nu ska den pedla för (kille) snurra (tjej)
    Lycka till, hör av dig om det funkar!

• Kulla Gulla

Har prövat flera gånger nu över båda handledarna. Samma svar varje gång.

Flicka (vilket stämmer), pojke (visar sig snart), flicka/pojke (gjorde en oval, men ändå ett streck och en cirkel samtidigt).

Skall bli kul att se om det är en pojke som ligger i magen.

Svar på tråden Ringtest