• emmy82

Ringtest

Har använt mig av ringtestet för att ta reda på kön på barn till vänner som är/planerar graviditet. Hittills har det fungerat i 5/5 fall. MEN..när någon gör det på mig så liksom hoppar ringen och verkar ha svårt att bestämma sig, den visar en stark pojke och sen hoppar den samtidigt som den visar både kille och tjej. Någon som kan hjälpa mig att tyda? Känslan jag får är att allt inte kommer att gå bra, men jag vet inte för den visar ju iallafall något. Har gjort det på mig 4 gånger och det blir alltid likadant.

Någon?

• Svar på tråden Ringtest
  • emmy82

Kanske...har inte tänkt så. Oj, vilken konstig tanke. Men vem vet?

• Yiskah

Kanske blir det en hermafrodit

• vanilla

Måste ju bli tvåäggstvillingar?

Eller... jag har för mig att jag läst någonstans att man får veta könet på alla sina barn om man gör sådär, om man tex ska få tre barn så visar ringtestet könet på alla tre med små pauser emellan. ...eller är jag helt ute och cyklar?

• Gladskiten

Man får veta könet på alla sina barn om man håller ringen över handleden när man testar men då ska ju ringen stanna mellan varje.
    Håller man den över magen när man är gravid så ska den visa vad man väntar just då

• Aiwendil

Tänkte också på tvillingar direkt..

• emmy82

Tvillingar, ja varför inte....vore ju lite spännande faktiskt. Det roliga är att det har fungerat på alla jag testat på. Kanske man ska vänja sig vid tanken redan nu..:)

• Brodsmulan

Ringen har stämt på alla mina graviditeter, eller tja, första mista jag halvvägs så den kan jag inte 100 svara för. Men det finns olika.. över handleden är det antalet barn/kön man får, ovanför mage i en aktuell graviditet visar det könet på bebis i magen. MEN det finns en baksida, den visste jag dock inte om i min förra graviditet är jag nu tacksam över. I den graviditeten så stod ringen still när jag testade över magen, den bebisen dog i magen. I den graviditeten jag precis avslutat hade jag tvillingar från början och när vi höll ringen över magen denna gången (mest för att stilla sinnet ska nog sägas) så gick den mellan pojke/flicka, pojke/flicka hela tiden.. min gissning är att hade båda blivit utvecklade hade det blivit en pojke och en flicka, dock så tappade jag den andra hinnsäcken i v7. När jag hållt ringen över handleden har den visat:
    Flicka (miste det barnet), pojke (rätt), pojke (rätt), pojke (rätt), flicka (kan ha blivit), pojke (rätt) och enligt ringen ska jag få en flicka och sedan en pojke till, får väl se vad framtiden säger

• Millan68

Hej,
    Så om den rör sig två gånger, och så får man två missfall. Då blir det inga barn.
    Jag bara undrar!

• Brodsmulan

Millan.. kan tyvärr inte svara på den frågan.. och om jag kommer få två till vet jag heller inte.

Svar på tråden Ringtest