• majsis

Gravid trots mens? positivt test.

Hejsan!

Hade min senaste mens 7/9. Tog ett gravtest 7/10 som var neg. Väntade några dagar till 10/10 och tog ett test då som också var neg. Började blöda som en vanlig mens 11/10. Blödde 3 dgr med koagler.

Söndagen den 17/10 fick jag lite lätt mensvärk och bruna flytningar. Fick för mig att ta ett gravtest. Och gissa VAD!!! Det visade ett starkt pluss. Idag 20/10 visar det fortfarande ett starkt pluss, Alltså en vecka efter att jag började blöda.

Varför visade det neg inna jag började blöda men pluss nu en vecka efter. Är jag gravid eller inte??? Vad tror ni. Skulle vilja ha lite synpunkter.

Hur lång tid efter kan det fortfarande visa pos tror ni i sådan tidig graviditet?

• Svar på tråden Gravid trots mens? positivt test.
  • Me o Mike

Va skumt! Jag tror du kanske är gravid! Eller jag har ingen aning..

Vänta i nån vecka till och sen testa.

• mammaflickan

Det kan hända en liten sån blödning i samband med befruktningen. Grattis, eller?

• mammaflickan

Oj förlåt nu såg jag kategorin planerar barn, så då är det ju stort grattis! Att du har plussat! Jag tror starkt på det där med befruktningen, för jag hade en såndär liten blödning med i början av min första grav. Men jag trodde det va mens, så jag testa ju inte förräns långt senare. O då räknade dom ju från den som jag trodde va sista mens, men det stämde inte sen alls vid ul, o utifrån när hon sen föddes kan man räkna ut att den "mensen" va befruktningen. Hm, krångligt sagt, förlåt.

• EJai

Jag hade kontaktat en privat gyn om nån vecka eller så för att se hur det ser ut där inne.

• majsis

Ja visst är det skumt. Ja jag vill ju gärna vara gravid. Tycker det är så konstigt eftersom jag tycker inte att blödningen var så liten. Det var ju klumpar och ganska mycket blod.

Om det är ett tidigt missfall så undrar jag om någon vet hur länge det kan visa pos. Ska jag vänta en vecka till eller 2 innan jag testar igen?

• Dakine

Det låter ungefär som för mig.
    Jag hade min mens 4/9 .. testade den 5/10. Det visade neg. Jag fick en blödning.. med kaogulerat blod och alltihopa. Precis som vanlig mens.. men fick ändå för mig att testa några dagar efter då jag hade en del grav symtom. Testade då den 8/10, som visade VÄLDIGT MYCKET OTROLIGT svagt. Så vågade inte riktigt tro det, tog ett nytt den 9/10 som visade MYCKET svagt men ändå lite starkare.

Testade därför igen 7 dagar efter BIM. och fick ett starkt plus!
    Nu 12 dagar efter BIM testade jag med digitalt, där det stod "Gravid"

Så antingen är jag gravid, vilket jag hoppas! :))
    Eller så var det ett tidigt missfall! :(

Men ska till en BM på onsdag.

• mammaflickan
    majsis skrev 2009-10-19 18:53:33 följande:
    Ja visst är det skumt. Ja jag vill ju gärna vara gravid. Tycker det är så konstigt eftersom jag tycker inte att blödningen var så liten. Det var ju klumpar och ganska mycket blod. Om det är ett tidigt missfall så undrar jag om någon vet hur länge det kan visa pos. Ska jag vänta en vecka till eller 2 innan jag testar igen?
    Jag skulle nog ringt mvc o frågat. Jag kanske inte ska jämföra för jag brukade bara ha liten mens o hade liten blödning som jag tyckte va som en liten mens bara. Så ring o fråga barnmorskan tycker jag. Lycka till o håller tummarna!
  • majsis

Är jag gravid så undrar jag när befruktningen egentligen har ägt rum. Inte för att någon kan svara på det:) Undrar om jag hade en väldigt sen ägglossningen eller om ägget har cirkulerat runt i 2 veckor typ:)

Jaja jag får väl bara ha lite tålamod.

• jessny

testet kan visa positivt länge efter missfall, men halten går neråt så strecket bör bli svagare. jag har fått rådet att testa 1 månad efter mina missfall, vet inte exakt när testerna slutar att ge utslag.
    får ändå hoppas att du är gravid!

• Dakine
    jessny skrev 2009-10-19 19:04:33 följande:
    [citat]
    testet kan visa positivt länge efter missfall, men halten går neråt så strecket bör bli svagare. jag har fått rådet att testa 1 månad efter mina missfall, vet inte exakt när testerna slutar att ge utslag. får ändå hoppas att du är gravid!
    [/citat

Ja hormonet sitter kvar länge. Men det borde ju itne bli starkare?

Ingen aning när du blev befruktad. Jag blev det iaf på min ÄL den 24/9 :P Fick blödningen 10 dgr efter Äl.

Men är väl bara vänta & Se? jag vet inte :D
Svar på tråden Gravid trots mens? positivt test.