• majsis

Gravid trots mens? positivt test.

Hejsan!

Hade min senaste mens 7/9. Tog ett gravtest 7/10 som var neg. Väntade några dagar till 10/10 och tog ett test då som också var neg. Började blöda som en vanlig mens 11/10. Blödde 3 dgr med koagler.

Söndagen den 17/10 fick jag lite lätt mensvärk och bruna flytningar. Fick för mig att ta ett gravtest. Och gissa VAD!!! Det visade ett starkt pluss. Idag 20/10 visar det fortfarande ett starkt pluss, Alltså en vecka efter att jag började blöda.

Varför visade det neg inna jag började blöda men pluss nu en vecka efter. Är jag gravid eller inte??? Vad tror ni. Skulle vilja ha lite synpunkter.

Hur lång tid efter kan det fortfarande visa pos tror ni i sådan tidig graviditet?

• Svar på tråden Gravid trots mens? positivt test.
  • Sashimi

Attans, nu stärks mitt hopp igen. Jag hade graviditetssymtom, hoppades, fick negativt resultat på beräknad första mensdag, fick mens men dock bara i tre dagar. Sen har jag bara tänkt att "jahopp, nähäpp, vi får väl försöka igen nästa gång.. Graviditetssymtomen har lagt sig men brösten känns lite fylligare. Jag vet inte om jag vågar testa igen och bli besviken? Eller var det tidigt missfall?

• Hästtjejen78
    Sashimi skrev 2009-10-20 11:21:27 följande:
    Attans, nu stärks mitt hopp igen. Jag hade graviditetssymtom, hoppades, fick negativt resultat på beräknad första mensdag, fick mens men dock bara i tre dagar. Sen har jag bara tänkt att "jahopp, nähäpp, vi får väl försöka igen nästa gång.. Graviditetssymtomen har lagt sig men brösten känns lite fylligare. Jag vet inte om jag vågar testa igen och bli besviken? Eller var det tidigt missfall?
    Samma här! Div graviditetsymtom innan mens som nu avtagit. Testade mig på BIM-2 och tyckte nog att jag med god vilja kunde se ett pluss (cb), men det kunde lika gärna vara inbillning. Fick en blödning på BIM-1 med rent blod på morgonen, sen inget mer. Testade negativt (eller så såg det ut som BIM-2 och då insåg jag att jag nog inte såg ett pluss på BIM-2) på BIM med morgonurin. Fick mens samma dag och blödde BIM och BIM+1, och sen dess enbart bruna flytningar. Idag är det BIM+3. Visst, jag har lite mensvärk kvar, men jag klassar inte det som tillräckligt för att testa mig igen. Nej, kroppen måste visa tydligare symtom än så för att jag ska testa. Men visst lever hoppet än även fast det känns som att gripa efter halmstrån.....
  • Dakine
    greeneyes skrev 2009-10-20 07:53:58 följande:
    Digitalt med veckoindikator? Finns det? *nyfiken*
    'Ja, det är en nyhet. På vissa apotek eller på babytime.se :P
  • Elenas hasselbackspotatis 86

OMG! Hoppet tänds för mig/oss (men kanske inte ska tala med min man om alla mina teorier som jag läser om här på FL)

Hur som helst. Min mens var 4-5 dagar sen den här månaden, och istället för 6-7 dagar var den bara 3 dagar och allt blod var koagulerat...första dagen rann det iofs en massa o sen de 2 andra dagarna var det bara koagulerat. Har inte testat, trodde absolut att det var min mens som spelade mig ett spratt o bara var lite annorlunda

Hade iofs ett MF för ca 2 månader sedan

Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-10-20 19:58:21 följande:
    OMG! Hoppet tänds för mig/oss (men kanske inte ska tala med min man om alla mina teorier som jag läser om här på FL)Hur som helst. Min mens var 4-5 dagar sen den här månaden, och istället för 6-7 dagar var den bara 3 dagar och allt blod var koagulerat...första dagen rann det iofs en massa o sen de 2 andra dagarna var det bara koagulerat. Har inte testat, trodde absolut att det var min mens som spelade mig ett spratt o bara var lite annorlundaHade iofs ett MF för ca 2 månader sedan
    men jag måste sluta spekulera såhär. Får vänta till nästa månad o se hur mensen är då, för känner absolut inte att köpa test o få neg bara för mina dumma tankar!
  • Linawb

Jag känner så igen mig här...
    Fick en blödning 22 dagar efter att jag slutade med p-piller (hade äl 8 dagar innan) som varade i 3 dagar, sen har jag haft miniblödningar (bara någon droppe) vid två tillfällen med 3-4 dagars mellanrum... Gravtest visar negativt, men NU börjar ja få symtom, mår illa, trött... Kan kroppen vara så lurig och driva med en på detta sätt??

• majsis

Hej igen!

Har varit på gyn och tagit hcg blodprov. Värdet var 700 så ett missfall är det inte. Ska ta ett nytt prov på fredag för att se att det går åt rätt håll. Man vill utesluta utomkveds. Läkaren tror dock på en mycket tidig grav. Jag tror inte heller själv på ett utomkveds då jag inte har ngt ont i magen.

majsis skrev 2009-10-20 20:44:53 följande:
    Hej igen!Har varit på gyn och tagit hcg blodprov. Värdet var 700 så ett missfall är det inte. Ska ta ett nytt prov på fredag för att se att det går åt rätt håll. Man vill utesluta utomkveds. Läkaren tror dock på en mycket tidig grav. Jag tror inte heller själv på ett utomkveds då jag inte har ngt ont i magen.
    ÅH! VILKEN LYCKA! (L) Grattis ! (om det nu är som läkaren tror, o det tror o hoppas vi ju på!!)
Svar på tråden Gravid trots mens? positivt test.