• Dakine

Gravid trots mens? positivt test.

Det låter ungefär som för mig.
    Jag hade min mens 4/9 .. testade den 5/10. Det visade neg. Jag fick en blödning.. med kaogulerat blod och alltihopa. Precis som vanlig mens.. men fick ändå för mig att testa några dagar efter då jag hade en del grav symtom. Testade då den 8/10, som visade VÄLDIGT MYCKET OTROLIGT svagt. Så vågade inte riktigt tro det, tog ett nytt den 9/10 som visade MYCKET svagt men ändå lite starkare.

Testade därför igen 7 dagar efter BIM. och fick ett starkt plus!
    Nu 12 dagar efter BIM testade jag med digitalt, där det stod "Gravid"

Så antingen är jag gravid, vilket jag hoppas! :))
    Eller så var det ett tidigt missfall! :(

Men ska till en BM på onsdag.

• Dakine
    jessny skrev 2009-10-19 19:04:33 följande:
    [citat]
    testet kan visa positivt länge efter missfall, men halten går neråt så strecket bör bli svagare. jag har fått rådet att testa 1 månad efter mina missfall, vet inte exakt när testerna slutar att ge utslag. får ändå hoppas att du är gravid!
    [/citat

Ja hormonet sitter kvar länge. Men det borde ju itne bli starkare?

Ingen aning när du blev befruktad. Jag blev det iaf på min ÄL den 24/9 :P Fick blödningen 10 dgr efter Äl.

Men är väl bara vänta & Se? jag vet inte :D
  • Dakine
    Mistery skrev 2009-10-19 21:33:31 följande:
    Fick missfall den 1 okt i v.6 måndagen efter (alltså typ en vecka efter) var jag nere hos BM som tog ett gravtest som visade neg. Och jag blödde jättelite i 3 dagar. Världens konstigaste missfall. Håller tummarna för dig!
    Okej! Mina tester visar fortfarande plus 6 dgr efter blödningen. Min blödning var som vanlig mens i 3 dgr. Jag hoppas det inte var ett missfall!

Är ni säker på att det var ett missfall då? :)
  • Dakine

Men det finns även de som har rikliga blödningar där det gått bra!

• Dakine
    greeneyes skrev 2009-10-20 07:48:47 följande:
    En del tidiga blödningar kan också vara ett tvilling-missfall, alltså att man väntat tvillingar men fått missfall på den ena. Eftersom din halt verkar ha stigit efter mensen så verkar det ju inte helt omöjligt att det bor en liten krabat där i alla fall, vid missfall brukar man ju inte få starkare test lycka till!
    Nej precis :) jag får starkare och starkare test jag :D Och idag tog jag ett digitalt med veckoindikator! :D Där stod det Gravid 2-3 v. ( 4-5 v enl. BM)
    :D hoppas det stämmer!

Nu ska jag till jobbet. hihi
  • Dakine
    greeneyes skrev 2009-10-20 07:53:58 följande:
    Digitalt med veckoindikator? Finns det? *nyfiken*
    'Ja, det är en nyhet. På vissa apotek eller på babytime.se :P
  • Dakine

Hej.

Har nu varit på KK, grav testet visade fortfarande plus hos dem också.
    Fick träffa en läkare som gjorde ett VUL.
    Han kunde se att det skett en befruktning, men tyvärr inte någon levande graviditet.
    Han sa att det kan ju visa plus långt efter ett missfall & att det inte ger någonting att jag tar fler tester hemma.

Barnmorskan tog även ett blodprov, för att mäta hcg. De sa att visar det blankt, behövde jag inte komma tillbaka. Men visar det någon hcg hormon, så ska jag få komma tillbaka och ta ett nytt blodprov. Så de får se ifall det sjunker, eller stiger.

Jag frågade om de verkligen är säkert att det var ett missfall.
    För att ifall jag inte är så långt gången, kan de ju inte se någonting levande pga att de inte ser ett hjärta? Men jag fick som bara lummiga svar, och inga tydliga besked.

Men just nu känns det som att jag tar detta som ett missfall!
    Och det som sker härnäst det får ske.
    Jag är bara orolig att det är ett utomkveds.. :/

De sa även att nu skulle jag använda kondom då vi hade sex, så jag inte blir gravid direkt igen. För då vet dom inte vad som är vad, och om den graviditeten är en ny eller om det är den här iaf. ( Lät mest som att det var för deras skull, att det skulle bli lättare för dem att räkna) Hon avslutade med att det är nog bäst för alla, och det skulle jag tjäna på om jag väntade med att bli gravid tills jag fått en mens igen.

Vad tycker ni?

Det här var verkligen inget besked som jag ville ha ...
    Försöker se positivt, att jag faktiskt kan bli gravid ganska snabbt.
    Men ville ju det skulle vara nu... :(

• Dakine
    IceCream skrev 2009-10-23 15:45:47 följande:
    Jag gjorde ett CB test igår kväll och fick ett svagt plus (BIM+1) ville få det bekräftat så jag gjorde ett nytt likandant test imorse, fortf svagt positivt. En timme senare kommer mensen (?) och har hållt i sig hela dagen (har grym mensvärk också som jag förresten haft hela veckan). Vad händer? Kan jag vara gravid eller vad?
    Jag fick också svagt plus, sen mens, sen starkare plus. En del har en mensblödning i början av en graviditet. Men för mig tror de att de var ett mf, så kan ju tyvärr vara så för dig.

Det bästa du kan göra är att avvakta 2-3 veckor och ta ett nytt test, eller ring kk.
Svar på tråden Gravid trots mens? positivt test.