• ElinC

splittrad

Hur mycket går hon på dagis? För mycket kanske? Om hon är väldigt grinig när hon kommer hem, kanske det är för att hon är slutkörd. Barn är som alla andra, man håller en fasad utåt och när man kommer hem slappnar man av också då kommer känslorna. Du visar väl inte heller att du är grinig på jobbet? Det gör man hemma...

Annars tycker jag att du tänker helt rätt... Du ska göra det som känns bäst för dig/er. Funkar det för er att du har henne i sängen så är det väl jättebra. Det har väl ingen annan med att göra? Det är ditt/ert barn, och ni gör det som är bäst för er. Man kan lyssna på andra och ta emot råd, men det som är rätt för andra kanske inte är rätt för er. Så håll ut och gör på ditt sätt, då blir det bäst.

• ElinC

15 timmar är ju inte särskillt mycket. Men det kan ju ändå vara så att hon är trött... Det känner man ju själv om man så bara är en timme på dagis så är man ju helt slut sen, allt spring, och ljudnivån. Så det är ju inte konstigt att hon är lite kinkig när hon kommer hem. Det är ju bara att försöka vara tålmodig och låta henne ha humör. Skulle hon inte trivas skulle du säkert märka det...
    Mina barn är hemmabarn så jag kanske är lite partisk i min råd. Jag gillar inte heller tanken på att nån annan ska ta hand om dem istället för mig.
    Små barn har ju sina perioder. Det är trots som kommer och går. Det hör ju till utvecklingen. Det drabbar ju alla förr eller senare.

Svar på tråden splittrad