splittrad
Håller med tipset ovan, om du inte har läst Jesper Juul tycker jag det är något du absolut bör göra! Boken ditt kompetenta barn ger mycket bra förståelse för varför barn i den här åldern beter sig som de gör.
Jag håller inte med de flesta här och tror att ditt barn är medvetet trotsig och gör det därför att hon får för mycket uppmärksamhet.
Beteendet påminner oerhört mycket om min dotters när hon precis hade blivit inskolad. Jag minskade tiden på dagis och VIPS så var beteendet borta. Problemet är ofta att de blir överstimulerade, och även om de sover som de ska så kanske HJÄRNAN inte hinner vila upp sig ändå pga alla intryck!
Att ge uppmärksamhet till barnen i den här åldern är givetvis inte något som är fel, men man måste ju själv försöka läsa av signalerna, det ditt barn försöker tala om för dig är att något känns fel och att du måste hjälpa henne med det. Inte att testa några gränser eller spela på dina känslor. Hon är ju inte ens 2 än och en 1-åring är helt enkelt inte kapabel till det än, även om det kan tyckas så.