• JoJ

Kraftig spark i mage i v7..Hur stor risk för missfall?!

Min son slåss och sparkar å har sig i sömnen och igår natt gjorde han som han som vanligt gör, skickade upp benet så högt han bara kan i luften och sen far det ner med all kraft igen i sängen, bara det att den här gången så landade foten/benet med all kraft rätt på min mage och jag skrek av smärta och tårarna forsade!

Nu är jag livrädd för att detta ska innebära att vi ska missta vårt barn.. Hade ett missfall i v6 i början av sommaren=(

Har du/ni erfarenhet av slag/spark mot magen?! Hur har det slutat för er?

Hemskt tacksam för svar och tankar kring detta.

• Svar på tråden Kraftig spark i mage i v7..Hur stor risk för missfall?!
  • JoJ

jag har rätt ont i magen nu därav oron, men än så länge så har jag inte börjat blöda..
    Har överhuvudtaget varit väldigt öm om magen den senaste tiden mycket därför som jag tror att det gjorde så sjukt ont.

JA SERIÖST!! Så skrek jag av smärta och tårarna sprutade automatiskt.. Jag antar att du Nina CC är helt befriad från smärta så länge det är ett barn som vållar den?
    Vaknar du av att någon slår dig , så reagerar du naturligtvis inte på smärtan förrän du sett att det faktiskt är en vuxen som slagit dig och tål att du reagerar, är det ett barn så känns det naturligtvis inte ett dugg...:S

Men för lugna din oro för mitt stackars barn så vaknade han inte ens av detta, han gjorde som sagt detta i sömnen å fortsatte vackert att sova vidare medan jag låg och kved... Men jag väcktes av det skjutande smärtan och reagerade spontant med att ge utlopp för mina känslor, man tänker inte så mycket direkt uppvaknad från djupsömnen....

• JoJ

Tack för ditt svar Lovisa...
    Men har sen tidigare inget större förtroende varken för mödravården eller sjukvården.. Vid mitt missfall så tyckte dom det inte vara värt att kolla eftersom jag faktiskt kunde ta mig framåt och gå för egen räkning å inte höll på att förblöda... Liknande skedde vid min första grav då fick jag blödningar 2 ggr å mödravården var till ingen som helst hjälp, men då kollade dom mig iaf på akuten 1a ggn andra fick jag söka mig privat för att få hjälp..

• JoJ

Tack alla för era svar=) Vår son somnar i egen säng men kommer in till oss på natten/tidig morgon och för att vi ska få sova så mycket som möjligt innan det är dags för jobb å dagis lämning etc så struntar vi helt enkelt i att börja bråka med honom om att somna om igen inne på sitt rum, det slutar bara med att han piggnar till å inte somnar om förrän strax innan det är dags att kliva upp.. Så istället får han lägga sig mellan mamma och pappa...
    Smärtan i magen har gått över och jag har börjat spy som en galning om dagarna och inga blödningar så här långt=) Så jag tar det precis som många av er sagt.

Barnet är nog helt ok=) SÅ tack så hemskt mycket för alla era svar!

Vad gäller Nina cc så börjar diskutionerna bli sorgliga. Förstår inte vad problemet är, jag vaknade av smärta skrek till tårarna kom och jag låg å kved med min smärta medan han sov vidare! och hade han vaknat hade det inte gjort mig till en sämre mamma för det jag hade lugnt förklarat för honom att mamma har ont....
    Det är väl en sak om man som förälder skulle brusa upp och börja skrika och skälla på det intet ont anande barnet?!!

Svar på tråden Kraftig spark i mage i v7..Hur stor risk för missfall?!