• JoJ

Kraftig spark i mage i v7..Hur stor risk för missfall?!

Min son slåss och sparkar å har sig i sömnen och igår natt gjorde han som han som vanligt gör, skickade upp benet så högt han bara kan i luften och sen far det ner med all kraft igen i sängen, bara det att den här gången så landade foten/benet med all kraft rätt på min mage och jag skrek av smärta och tårarna forsade!

Nu är jag livrädd för att detta ska innebära att vi ska missta vårt barn.. Hade ett missfall i v6 i början av sommaren=(

Har du/ni erfarenhet av slag/spark mot magen?! Hur har det slutat för er?

Hemskt tacksam för svar och tankar kring detta.

• Svar på tråden Kraftig spark i mage i v7..Hur stor risk för missfall?!
  • MY2004

det säjs att risken är liten! men jag förstår din oro, kan du inte åka och kolla på UL om det finns hjärtaktivitet, eller är det för tidigt?
    Men jag tror inte du behöver oroa dig egentligen!

• GullpuckotMe

jag tror inte du behöver oroa dig! i vecka 7 är bebis så väldigt skyddad bakom pubisbenet! för om man vill känna livmodern så kan man ju inte ens det för den sitter för långt ner..

O hade du fått missfall tror jag du börjat blöda eller känt kraftig värk vid det här laget.

men om du fortfarande är orolig så kan du ringa mvc o säg att du vill göra ett VUL för att kolla

• Kya

seriöst? blev du sparkad i sömnen av att barn och reagerade med att skrika högt och gråta? jag skulle vara mer orolig för barnet du har, om du jagade upp honom på det sättet du gjorde...

det ska inte finnas nån risk för missfall, fostret ligger inte i magen utan långt nere i bäckenet den veckan.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • JoJ

jag har rätt ont i magen nu därav oron, men än så länge så har jag inte börjat blöda..
    Har överhuvudtaget varit väldigt öm om magen den senaste tiden mycket därför som jag tror att det gjorde så sjukt ont.

JA SERIÖST!! Så skrek jag av smärta och tårarna sprutade automatiskt.. Jag antar att du Nina CC är helt befriad från smärta så länge det är ett barn som vållar den?
    Vaknar du av att någon slår dig , så reagerar du naturligtvis inte på smärtan förrän du sett att det faktiskt är en vuxen som slagit dig och tål att du reagerar, är det ett barn så känns det naturligtvis inte ett dugg...:S

Men för lugna din oro för mitt stackars barn så vaknade han inte ens av detta, han gjorde som sagt detta i sömnen å fortsatte vackert att sova vidare medan jag låg och kved... Men jag väcktes av det skjutande smärtan och reagerade spontant med att ge utlopp för mina känslor, man tänker inte så mycket direkt uppvaknad från djupsömnen....

• LOLLO HOGSTRÖM

Jag tycker att du ska åka in och kolla så det ser bra ut...Jag fick ett slag i magen(inte medvetet) och åkte direkt in!!! När jag kom in sa dom att det var bra att jag kom in med tanke på att man alltid ska komma in när man får slag i magen!!! Bebisen ligger bra skyddat men det kan ändå vara bra att kolla!!! Mvh Lovisa

• JoJ

Tack för ditt svar Lovisa...
    Men har sen tidigare inget större förtroende varken för mödravården eller sjukvården.. Vid mitt missfall så tyckte dom det inte vara värt att kolla eftersom jag faktiskt kunde ta mig framåt och gå för egen räkning å inte höll på att förblöda... Liknande skedde vid min första grav då fick jag blödningar 2 ggr å mödravården var till ingen som helst hjälp, men då kollade dom mig iaf på akuten 1a ggn andra fick jag söka mig privat för att få hjälp..

• Kya
    JoJ skrev 2009-10-20 16:24:44 följande:
    jag har rätt ont i magen nu därav oron, men än så länge så har jag inte börjat blöda..Har överhuvudtaget varit väldigt öm om magen den senaste tiden mycket därför som jag tror att det gjorde så sjukt ont.JA SERIÖST!! Så skrek jag av smärta och tårarna sprutade automatiskt.. Jag antar att du Nina CC är helt befriad från smärta så länge det är ett barn som vållar den?Vaknar du av att någon slår dig , så reagerar du naturligtvis inte på smärtan förrän du sett att det faktiskt är en vuxen som slagit dig och tål att du reagerar, är det ett barn så känns det naturligtvis inte ett dugg...:SMen för lugna din oro för mitt stackars barn så vaknade han inte ens av detta, han gjorde som sagt detta i sömnen å fortsatte vackert att sova vidare medan jag låg och kved... Men jag väcktes av det skjutande smärtan och reagerade spontant med att ge utlopp för mina känslor, man tänker inte så mycket direkt uppvaknad från djupsömnen....
    ja det var ju en jäkla tur det... du fick det att låta så oerhört dramatiskt i TS. ärligt talat så får man använda lite egen logik. om det vore så enkelt att få missfall som en spark i magen av ett sovande barn, så skulle det ofta bli missfall pga det. hur många barn har inte storasyskon? hur överlevde de? för ärligt talat så kommer det bli sparkar i magen under graviditeten av ditt barn.

och näe, jag är inte befriad från smärta men jag ser till att inte i onödan skrämma upp mitt barn. som du fick din TS att låta som.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • isisisis
    Kya skrev 2009-10-20 17:45:12 följande:
    ja det var ju en jäkla tur det... du fick det att låta så oerhört dramatiskt i TS. ärligt talat så får man använda lite egen logik. om det vore så enkelt att få missfall som en spark i magen av ett sovande barn, så skulle det ofta bli missfall pga det. hur många barn har inte storasyskon? hur överlevde de? för ärligt talat så kommer det bli sparkar i magen under graviditeten av ditt barn. och näe, jag är inte befriad från smärta men jag ser till att inte i onödan skrämma upp mitt barn. som du fick din TS att låta som.
    Hallå? Hur sjutton är du funtad då?
    Skrämma upp barnet när man får en sån kraftig spark så man gråter?
    Klart man reagerar!?
    Vem sjutton kniper ihop när man blir väckt av en kraftig spark mitt i natten?

TS.Jag tycker du ska börja vänja sonen vid egen säng innan det händer igen.
    Lycka till.Kram
  • Kya
    isisisis skrev 2009-10-20 17:55:06 följande:
    Hallå? Hur sjutton är du funtad då?Skrämma upp barnet när man får en sån kraftig spark så man gråter?Klart man reagerar!?Vem sjutton kniper ihop när man blir väckt av en kraftig spark mitt i natten?TS.Jag tycker du ska börja vänja sonen vid egen säng innan det händer igen.Lycka till.Kram
    hur sjutton är man funtad om man börjar skrika och gråta inför barnet, som har råkat ge en spark i sömnen?!

ja det är en jäkla bra idé om man skrämmer upp barnen på det viset.
  • isisisis
    Kya skrev 2009-10-20 18:15:20 följande:
    hur sjutton är man funtad om man börjar skrika och gråta inför barnet, som har råkat ge en spark i sömnen?! ja det är en jäkla bra idé om man skrämmer upp barnen på det viset.
    Jag håller inte med dig för 5 öre!
Svar på tråden Kraftig spark i mage i v7..Hur stor risk för missfall?!