• isisisis

Kraftig spark i mage i v7..Hur stor risk för missfall?!

Kya skrev 2009-10-20 17:45:12 följande:
    ja det var ju en jäkla tur det... du fick det att låta så oerhört dramatiskt i TS. ärligt talat så får man använda lite egen logik. om det vore så enkelt att få missfall som en spark i magen av ett sovande barn, så skulle det ofta bli missfall pga det. hur många barn har inte storasyskon? hur överlevde de? för ärligt talat så kommer det bli sparkar i magen under graviditeten av ditt barn. och näe, jag är inte befriad från smärta men jag ser till att inte i onödan skrämma upp mitt barn. som du fick din TS att låta som.
    Hallå? Hur sjutton är du funtad då?
    Skrämma upp barnet när man får en sån kraftig spark så man gråter?
    Klart man reagerar!?
    Vem sjutton kniper ihop när man blir väckt av en kraftig spark mitt i natten?

TS.Jag tycker du ska börja vänja sonen vid egen säng innan det händer igen.
    Lycka till.Kram
  • isisisis
    Kya skrev 2009-10-20 18:15:20 följande:
    hur sjutton är man funtad om man börjar skrika och gråta inför barnet, som har råkat ge en spark i sömnen?! ja det är en jäkla bra idé om man skrämmer upp barnen på det viset.
    Jag håller inte med dig för 5 öre!
  • isisisis
    Kya skrev 2009-10-20 20:52:55 följande:
    det är oerhört stor skillnad på ett barn som i lek sparkar till en mamma i vecka 25 och på ett barn som i sömn kickar till en nygravid mamma. hur skulle du känna det om du vaknar av att din mamma ylar och tårarna sprutar på henne? såklart ska man säga till när barnet sparkar i vaket tillstånd på magen, men tycker du helt ärligt att man ska väcka barnet om det sparkar i sömnen, när det vänder sig och rör sig? det handlar om att man inte ska skrämma sina barn.
    Det gäller ju att överdriva också!
    Yla och skrika och tårarana sprutar.

Vad vet du om det?

Klart man skriker till om man blir väckt av en hård spark i magen.

Ts har väl inte sagt att hon fortsatt skrika efter det eller?
    Eller att tårarna sprutade?
    Hon kanske fick så ont så en tår kom fram bara.
    Hon kanske inte ylade för det?
  • isisisis

Oavsett så är det en normal reaktion att man skriker eller gråter om man får jätteont.
    Dessutom blir man säkert rädd för att barnet kan ha blivit skadat och kanske gråter för det.

• isisisis
    Vixen skrev 2009-10-28 15:00:58 följande:
    Ett tips: Du kan ju alltid gå in och lägga dig i sonens säng när han kommer in till er om du är rädd att det ska hända igen. (om han har en stor "vanlig" säng vill säga.) Hoppas allt går bra!
    Ja,eller också gå med sonen tillbaka till hans säng!
Svar på tråden Kraftig spark i mage i v7..Hur stor risk för missfall?!