• Mackenzie Grace

USA tråden, going strong!

USA tråden.
    Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

• Svar på tråden USA tråden, going strong!
  • LAMadde

Min mans bror heter också samma sak som deras pappa.. Jag tycker det känns som brist på fantasi när man ger sitt egna namn till sitt barn. Min mormor heter förresten samma sak som sin mamma. Hon är mellanbarn så de va liksom inte att äldsta skulle få heta samma sak lr nåt, utan de måste ju ha varit att dom inte kunde komma på nåt bättre?! Har förresten en kompis som är gravid nu med en kille och hennes man heter samma sak som sin pappa, farfar och gamelfarfar. Han är Reagan IV och han vill såklart att sonen ska bli Reagan V, men frun går inte alls med på det. Så det har dom tjafsat om i 8mån, hon ska bli igångsatt om 2v och dom är fortfarande inte överens

• HeddaBigBum
    Ja, Poppy Alexis namnval är vi extra nöjda med. Koda Lucas är vi också nöjda med, men vi gjorde som sagt misstaget då och berättade vad vi tänkte på för namn och innan bebisen kommer ut har folk bra mycket mer åsikter än du har när ens barn redan heter vad-det-nu-är-för-namn!
  • southernbelle

Min man höll på att bli Kerford IV....undrar om jag hade fortsattit att uppvakta honom den där kvällen vi träffades om han hade presenterat sig som Kerford IV..haha troligen inte

• MrsMcGlaun
    Wagram skrev 2009-12-16 19:23:09 följande:
    Ar det inte sa att for att fa ordningsnummer sa maste far och son ha exakt samma namn (inklusive mellannamn) medan det racker att de har samma for- och efternamn for jr.? Jag har for mig det, men jag kan ha fel.
    Enligt min man så var det "allt eller inget" med Collin.
    Om vi hade en son som hette "Edward" så kan det bli en Junior, men för att få till IV så måste barnet ha hela namnet med exakt samma stavning.

Never in my life...
  • HeddaBigBum

Min svärfar hetter James Oscar Elf och kallades för Joe (hans initialer). Men många telefonförsäljare som försökte vara lite extra personliga kallade honom för Jim eller Jimmy och visste min svärfar direkt att det inte var någon han kände.

• Mealla

Jag tror att man inte far numret II efter sin far, utan det ar efter farfar. Om man har samma namn som sin far blir man bara Jr (tror jag att det ar), sa de som har III i sitt namn ar oftast fran aldre slakter, dar man har fatt samma namn som sin great great grandfather. Valdigt waspigt, min man arbeter med nagra som tom har II och III i sina emailaddresser (how sad is that?).

• southernbelle

Kan inte låta bli att lägga in detta inlägg i vårat namn prat....

Cherrybabe71 skrev 2009-12-14 09:11:21 följande:
    de av mina barn som har ovanliga namn (i sverige då.. )heter Mariella, Raif och Elijah .  De andra har mer vanliga namn : Jonathan och Samuel.  Alla mina barn har 11 namn var och jag håller just nu på att välja namn till mitt kommande barn! Flicknamnen klara i stort sett, Ett som jag velat att nästa dotter skulle heta  i snart 10 år :-P finns bara en i sverige som heter så, vill vänta med att skriva namnet så det inte blir en explosion av tjejer som heter så för det är sååå fint! betyder dessuom något som betyder mkt för mig.. Med pojknamn är det svårare.. Har ju redan 4 pojkar så de finaste namnen har jag ju redan tagit :-P (44 namn då..) Lätt att hitta de andra namnen men tilltalsnamn om det blir en pojke är svårare... Min sambo och jag är inte överens där.. jag gillar Timothy, Leonard( MEN min äldste son heter så i andra namn..), Leandro, Tirian.. han vill ha Christos.. men det tycker jag är för mycket kristus känsla över.. haha.. jag som är TROENDE dessutom tycker att Lucifer är såååååå fint! Betyder ju ljusbärare men har en i allmänhet dålig klang för andra så det känns lite svårt  att ge ett barn, i allfall som tilltals namn. Andra namn jag gillar på pojkar är Matteo och Ossian. Om det blir en dotter ska hon bl a få hete Kiara Lucia Inez Laila Eiwor Aurora  Chantal.. inte i den ordningen , håller på och får ihop den.. Klart är att hon ska heta Kiara XXXXX(hemliga tilltalsnamnet) Inez Lucia .. sen är resten lite löst ännu men ska inte förräns i maj så har ju lite tid på mig.. hehe.. MEN är en totalnamnnööörd! :-O TUR att det finns fler!!
    Jag är med i en konstiga namn tråd och det var en mamma som skrev detta...och här sitter vi och klagar över tre namn
  • southernbelle
    Wagram skrev 2009-12-16 19:27:49 följande:
    *fnissar at Kerford IV* Tur att de andrade sig!
    Det är nog den enda gången min svärmor har sattit ner foten tror jag
  • LAMadde
    southernbelle skrev 2009-12-16 19:31:51 följande:
    Kan inte låta bli att lägga in detta inlägg i vårat namn prat.... Jag är med i en konstiga namn tråd och det var en mamma som skrev detta...och här sitter vi och klagar över tre namn
    {#lang_emotions_surprised} Herre Gud.. Ja hennes barn kommer säkert va skitglada för att dom har 11 namn dom måste skriva ut på pass och liknande hela livet.
Svar på tråden USA tråden, going strong!