• chemistry

    Fortsättningstråd för malmömammorna 2005

    Fortsättningstråd för malmömammorna 2005

    Medlemmar:

    Maria05 - Klara, född 15 juni 2005 och Axel, född 15 maj 2007
    Syster Y - Morgan, född 21 juli 2005 och Emrik, född 28 juli 2008
    Chemistry - Isabelle, född 10 augusti 2005 och Simon, född 16 maj 2007
    Tirres - Vilmer, född 25 augusti 2005 och Edit, född 25 april 2007
    Faster M - August, född 26 augusti 2005 och Ella, född 27 december 2007
    Lopi - Olle, född 2 september 2005 och Majken, född 4 december 2007
    Lindaloppan - Lukas, född 3 september 2005 och Ella, född 25 december 2007
    Tufs - Saga, född 9 september 2005
    Malinmalin ? Julia, född 23 juli 1997 och Thea, född 14 september 2005
    Paulamaula - Julia, född 4 oktober 2005 och Kian, född 7 maj 2007
    Siff - Viggo, född 5 oktober 2005 och Tilde född 19 februari 2009
    Busan79 - Engla, född 5 oktober 2005 och Lova, född 3 september 2008
    Ellen Dellen - Wilhelm (Wille), född 15 oktober 2005 och Signe, född 25 juli 2008
    Beati - Tim, född 16 oktober 2005 och Rebecka, född 15 juni 2007
    Nettie72 - Casper, född 24 oktober 2005 och Noel, född 9 februari 2007
    Nyis - Povel, född 28 oktober 2005, Vera, född 7 aug 2009
    Gummy - Arvid, född 7 november 2005
    Lousa - Christian, född 19 juni 2003 och Gabriel, född oktober 2005

    Gravidlistan...

    Tufs - 31/12

    Vi undanber oss nya medlemmar eftersom vi har svårt att hinna med varandra som det är. Hoppas ni kan hitta något annat forum med lite färre medlemmar!

  • Svar på tråden Fortsättningstråd för malmömammorna 2005
  • tufs

    Nu blev jag etta ;-D

    Tack Chem!

    Idag har jag varit på det nya Ikea, det är jättestort!! Dom har en mycket större lekhörna till barnen nu och det finns även en avdelning för dom vid kassorna med kuddar på golvet, bord stolar och massor av lego, soffor och bokhyllor med böcker så har dom nåt att göra medans föräldrar står i kö.
    Uppe i restaurangen finns en amningshörna och ett litet glashus för rökare.
    Toaletterna är jättefina och det står skyltat att dom bjuder på blöja till dom som glömt ta med men jag var inne i 2 av dem bara för att kolla och jag såg minsann inga blöjor.
    Mora träsk stod på en scen utanför och spelade vid 10.30 men hade inte ett enda barn som publik, lite dåligt planerat tycker jag. Dom kunde ju bjudit dit olika dagis osv? Där var överhuvudtaget inte alls så mycket folk som jag hade förväntat mig...konstigt!

  • Siff

    hej hallå... skriver bara lite nu för att jag har hittat hit
    natti natti

  • Paulamaula

    Hej hej! Har oxå hittat hit nu! Fortfarande inget internet hemma och det är så tradigt....
    I onsdags fick min kompis en liten flicka och idag träffade jag henne för första gången! Det var Så mysigt! Hon var jättefin hon lite lik Julia som nyfödd!!
    Nästan så att man blev lite sugen igen...he he!
    Ha det gott, nu skall jag snart köra hem till familjen! Imorgon är det dags för höstfest på dagis och hon är överlycklig att hon får klä ut sig i sin prinsessa klänning på dagis!! Sötnos!

  • chemistry

    Paula, jag tippar på att du blir första (enda?) trebarnsmamman i tråden. Eller?

    Även våra barn ska ha höstfest idag (går ju på samma förskola som Paulas) och jag var i affären och köpte lite nya grejor. Isabelle älskar att klä ut sig och fick vara spindelmannen, och Simon fick vara cowboy/sheriff. Dock så är Simon så himla rädd av sig att han hela kvällen igår sa att Isabelle var läskig när hon var spindelmannen. Vi försäkrade flera gånger att det bara är Isabelle som har klätt ut sig. Jag hoppas nu att han inte ska bli skrämd av något annat barn som klätt ut sig. Som tur var fick barnen inte klä ut sig läskigt (halloween), i så fall hade nog Simon dött av skräck.

  • Syster Y

    Morgan ska också klä ut sig på dagis nästa veckan. Jag har frågat honom vad han vill vara, men han kommer med väldigt avancerade förslag. Vi får väl helt enkelt se om vi hittar något kul i affären.

    Ja, man undrar ju när någon ska berätta att det är dags för barn nummer tre. Det blir dock INTE fler barn här hemma!

  • Lindaloppan

    Haaaj

    Hemma igen fr semestern! Det var så skööönt - förutom tidsförskjutingen på två timmar. Tog ett tag innan Ella förstod att fem på morgonen var två timmar senare! Men annars - så skönt med sommar, pool, kortärmat och bada bada bada. 30-35grader varje dag!

  • Siff

    Lindaloppan - inte alls avis guuuud va skönt, har haft en släng av höst depp, speciellt när det regnar, blåser och är grått grått gått... Då är skåne ingen hitt!!

    Trea... nja, inte nu men kanske sen.

  • Paulamaula

    Kanske blir jag den enda tre barns mamman vem vet? Hi hi!
    Verkar inte som att så många har hittat den nya tråden...eller?
    Nu tycker jag vädret är bra trist, regn,blåst, snö och mörkt när man kör till jobbet och mörkt kommer hem. Och det är bara ett antal månader kvar till våren kommer... Man blir ganska sugen på att åka till värmen som du Linda, precis rätt tid att åka! Var Lukas med i någon barnklubb typ Bamse?

  • Maria05

    Jag vill också åka på semester!! Dagens väder är verkligen deprimerande men snart får man väl plocka fram julsakerna och då blir det lite roligare. Imorgon är det stängt på dagis och då skall jag och barnen ha en mysdag .

  • chemistry

    Vi har faktiskt precis bokat vår första småbarnscharter med sunwing hotell och barnunderhållning och hela fadderullan. Det ska bli jättekul men det är lååång tid dit, vi åker i juni.
    Men än tycker jag inte att vädret är så hemskt för jag laddar också inför julen som är en så mysig högtid. Tycker det är värst sen i jan-mars, årets tråkigaste månader.

    Är också ledig idag, men även A tog ledigt så nu helt plötsligt sitter jag här hemma ensam. Isabelle är med farmor idag och A ville ut och åka buss med Simon som älskar det men tyvärr väldigt sällan får åka. Tror de åker till Malmö en sväng. Så idag ska jag bara pyssla lite här hemma och njuuuta.

Svar på tråden Fortsättningstråd för malmömammorna 2005