• MajkenK

Sammanväxningar?

Är det någon som fått sammanväxningar i livmodern och som vet hur det känns? Jag börjar bli smått orolig... har nyligen haft infektion i livmodern och skrapats sammanlagt två ggr efter ett MA. Förra helgen hade jag ÄL som gjorde asont + blödde. Sedan dess har det fortsatt att göra ont på höger sida, och nu känns det som om det stramar i ljumsken när jag går och så är jag öm över hela underlivet. Är rädd för att det är något som håller på att växa ihop därinne... vad ska jag göra?

• Svar på tråden Sammanväxningar?
  • MajkenK

Nej, det kan inte vara utomkveds, har inte haft sex sedan MA:t pga infektionen och har nu inget hcg, det kollade de i fredags när jag var på gynakuten sist... suck, är så less på att åka in och ut där flera ggr i veckan! Ringde dit alldeles nyss, och de gav sitt standardsvar "avvakta". Blä! Ska åka upp akut om smärtan tilltar/får feber/blöder eller får skumma flytningar. Har frikort nu så det är iallafall gratis... alltid något.

• MajkenK

Tack för alla svar och att ni delar med er av era erfarenheter! Jag ringde till gynakuten igen för en halvtimme sedan... denna gång svarade en sköterska som haft hand om mig tidigare, och som inte är särskilt bra (när jag låg inne med infektion förra gången efter misslyckad skrapning efter ett traumatiskt MA och storgrät sa hon till mig med ett skratt: "tänk på att det finns en mening med allt!" Eh... vad är det för mening med att få missfall och dessutom infektion? Okänsliga kärring).

Hon trodde iallafall att det inte var någon fara för mig nu, utan att det troligtvis är vätska som läckt ut i buken då äggblåsan sprack vid äl som jag känner av. Jag tycker dock att det låter lite konstigt att det ska kännas så här mycket nästan en vecka efter äl, borde inte kroppen ha absorberat den lilla vätska som finns i en äggblåsa vid det här laget? Och varför stramar det så i ljumsken, kan knappt böja högra benet mot magen liksom. Jag tänker nog ringa dit imorgon igen om det här fortsätter. Har iallafall ingen feber i nuläget, vilket jag väl får se som något positivt.

Svar på tråden Sammanväxningar?