sasssyy skrev 2009-10-22 14:57:59 följande:
HUUU fast .. där gjorde hyresvärden fel. har han inte betalat hyran på TRE månader så har han mer än laglig rätt att avhysa honom och det görs genom att brev sänds till honom, sen kommer kronofogden dit, och öppnar han inte rings låssmed och polis till platsen och så avhyser man personen rent fysiskt.. Låter hemskt och ÄR hemskt, har varit med på två avhysningar i egenskap av representant för hyresgästföreningen i fall som .. påminner lite om det du nämner. Det spelar inte någon som helst roll eg hur många eller få polisanmälningar en hyresgäst har, för där är det upp till värden vad som är gränsen för vräkning, men vad gällande obetalda hyror kan man eg bli vräkt efter EN försenad hyra men gängse är att det är tre månader, skickat till inkasso och därefter till KF som avger dom.. många väntar dock längre än tre månader för att försöka nå en uppgörelse med hyresgästen. I ditt fall hade jag hänvisat till hyresnämnden... men nu slipper du ju problemet iaf tack gode gud, men det är inte acceptabelt att ha det så.
Hyresvärden försökte,tro mig,men ärendet låg hos polisen och de sa att vägrar han släppa in dem går det inte vräka nån. Kändes som moment 22! Jag har än idag svårt för hammare och borrljud,sån psykisk terror var det att bo där. Jag kunde inte flytta heller bara sådär så det vara bara att stå ut. Till slut fick han nog en betald enrummare som han höll på med knark och annat skulle jag tro.