• Lussekatten87

Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.

En grannfamilj stör oss jättemycket.

De borrar,dunsar,hoppar,kastar saker i govet,använder balkongen som vardagsrum fram till 23-00 tiden på natten(vardagar och helger).
    Detta händer varje dag+ att de borrar ca 4 ggr/vecka.(ENDAST på kvällar).

Hade precis lagt mina barn så satte de igång o borrade när jag pratade i telefon!Personen i andra änden hör mig inte och vi måste lägga på pga oljudet,så högt är det!!Båda barnen vaknar upp med ett skrik,och ni kan ju tänka er hur lätt det är att trösta en vettskrämd 3 månaders baby och få den att somna om....det tar en "liten" stund...
    Jag ringer då till störningsjouren som hävdar att de får hålla på så till 21:00-22:00 en vardagskväll! (Han var osäker på tiderna{#lang_emotions_surprised}!)

Jag häpnar...{#lang_emotions_yell}skall man verkligen få ofreda folk så sent en vardagskväll? Jag tycker 19:00 hade varit en lämpligare tid!

GRRRR.

Lite medmänsklighet hade varit på sin plats.Inte borrar vi kl 20:00.....

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.
  • jaghopparhögt

Men snälla, vid 19 har man ju i princip bara hunnit komma hem från jobbet och kastat i sig lite mat för att inte svimma.
    Vissa har inte lyxen att kunna planera in sina hushållssysslor vilken tid som helst.

• LolloN

Ja tyvärr e det så att man får hålla liv från 7-22
    Vårt hus har precis blivit borätter så jag vet vad du menar ... he he ... det borras o renoveras i varannan lägenhet här nu ... skitkul med en 3-månaders liten tjej som dessutom e lättväckt

• Marvinna

Vad jag vet så är det kl 22 som gäller på vardagar.

Du kan alltid prata med dina grannar och säga till dem att du har små barn som behöver sova osv?

• Lussekatten87
    jaghopparhögt skrev 2009-10-21 20:19:46 följande:
    Men snälla, vid 19 har man ju i princip bara hunnit komma hem från jobbet och kastat i sig lite mat för att inte svimma.Vissa har inte lyxen att kunna planera in sina hushållssysslor vilken tid som helst.
    Men borra kan man väl göra när man är ledig? Typ på en helg eller på dagen?
  • Lussekatten87
    Marvinna skrev 2009-10-21 20:20:44 följande:
    Vad jag vet så är det kl 22 som gäller på vardagar.Du kan alltid prata med dina grannar och säga till dem att du har små barn som behöver sova osv?
    Ja,jag måste ta och göra det!
  • Mrs Winter
    Lussekatten87 skrev 2009-10-21 20:21:49 följande:
    Hur den borrande/störande grannen än beter sig.Var det än är någonstans,så finns det alltid någon annan granne som klagar.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • jummie
    Lussekatten87 skrev 2009-10-21 20:21:49 följande:
    Vissa människor jobbar på helger och är endast lediga på kvällar osv...

Kontrollera vilka tider samt förhållningsregler ni har för ert hus. Olika föreningar kan ha olika regler om hur/när/var man får störa.
  • arkeologitjejen

Det där är ju olika hos olika bostadsbolag och bostadsrättsföreningar. I vårt hus får man inte borra efter 20.00 på vardagar och 22.00 på helger. Om jag var du skulle jag kontakta värden och kolla vilka regler som gäller och sedan gå och prata med grannarna och fråga om de kan tänka sig att inte borra så sent, alternativt att ni kommer överens om någon tid som kan passa då du har små barn.

Linnea 080310
  • Tjohalia

Jag förstår att det är helt ok enligt störningsjouren, och att ringa dem är ju som att be om att bli osams med sina grannar! Försök att ta det personligen om det är resonabla människor, så blir det förmodligen mindre bråk oavsett vad det gäller.
    Jag skulle tipsa dej att gå över och prata med dem istället, ni kan säkert komma överens om du inte går till attack utan bara förklarar ditt dilemma och frågar om dom kan visa lite hänsyn till att dina barn sover den tiden på kvällen.

• jaghopparhögt

Man måste ju också acceptera en del oväsen när man bor i lägenhet. Är man känslig för sådant så får man nog köpa ett hus tyvärr.

Svar på tråden Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.